سیستم جریان هوا

سیستم جریان هوا حاصل تحقیقات جامعی است که با هدف بهبود آیرودینامیک خودروهای ولوو انجام شده است. این سیستم از دفلکتورهای سقفی و جانبی (منحرف­ کننده جریان هوا) تشکیل شده است. این دفلکتورها به گونه­ ای طراحی­ شده ­اند تا با فضای بیرون کابین متناسب باشند و می­توان از آن­ها در ترکیب با انواع گوناگون کابین استفاده کرد.

توضیحات فنی دفلکتورهای هوا

دفلکتورهای هوا به گونه­ ای طراحی شده ­اند تا با طراحی کابین متناسب باشند و مقاومت هوا و مصرف سوخت را کاهش دهند. این دفلکتورها می­توانند بسته به نوع دفلکتور، مدل کابین، سوپراستراکچر (بخش بالای بدنه) و تجهیزات مقاومت هوا را 6-23% و مصرف سوخت را تا 10% کاهش دهند.

برای ساخت خودرویی با آیرودینامیک بهینه که از مقررات ارتفاع مجاز تعدی نکند، باید ارتفاع خودرو (به عنوان مثال ارتفاع مواردی مانند شاسی و تایرها) در انتخاب دفلکتور هوا در نظر گرفته شوند. برای اطلاعات بیشتر می­ توانید به تصاویر تکمیلی VBI مراجعه بفرمایید.

دفلکتورهای هوای سقفی  ROOF-AD بسته به ارتفاع خودرو، ارتفاع شاسی و ابعاد تایر در دو مدل ثابت و قابل تنظیم موجود هستند. با ترکیب دفلکتور سقفی و دفلکتور جانبی میتوان مقاومت هوا را به میزان چشمگیری کاهش داد و همچنین به خودرو ظاهر زیبایی بخشید. دفلکتورهای هوا جانبی در دو ارتفاع موجودند SIDEL-AD و SIDES-AD و به ویژه برای کامیونهای یدک کش مناسب هستند اما میتوان از آنها در سایر کامیون های باری نیز استفاده کرد. هنگام سفارش ، این دفلکتورها همرنگ کابین تحویل مشتری داده خواهند شد.

تست­های گسترده

دفلکتورهای هوا با استفاده از شبیه­ سازی­های مجازی و گسترده­ ای طراحی­ شده­ اند و به منظور اطمینان از دوام پیروی از استانداردهای کیفی و ایمنی ولوو عملکردشان در تست های تونل باد و جاده ثابت شده است. تمام تست­ها با استفاده از شبیه­ سازی و همچنین با استفاده از کامیون­های واقعی در محدوده دمایی -40 ͦC تا +85 ͦC و ترکیبی از لرزش ­های گوناگون (به منظور شبیه­ سازی چرخه عمر واقعی یک کامیون) انجام شده­ اند. خرابی قطعات در این تست­ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

تفاوت­ها دفلکتورهای هوا

دفلکتورهای هوا اصل ولوو به منظور حداکثر صرفه­ جویی در مصرف سوخت و افزایش طول عمر تحت تست­های گسترده­ای در تونل باد و جاده قرار می­گیرند. نصب دفلکتورهایی که عملکردشان کاملا ثابت نشده است امنیت کامیون و محیط پیرامونش را به خطر می­اندازد.

به عنوان مثال استفاده از براکت­هایی که مورد تایید ولوو نیستند در نصب دفلکتور ممکن است هنگام رانندگی در جاده باعث شل شدن و گم شدن قطعات سیستم جریان هوا شود. استفاده از دفلکتورهای هوا اصل ولوو کیفیت و مزایای گفته شده را تضمین می­کند.

 سرویس

سیستم جریان هوا اصل ولوو به گونه ای طراحی شده است که در صورت نصب صحیح مصرف سوخت کامیون را کاهش می دهد. دستورالعمل های ولوو به رانندگان کمک می کند تنظیمات مناسب کامیون خود را بیابند. اسپویلر سمت چپ کامیون را میتوان با استفاده از دسته تعبیه شده باز کرد و می توان برای دسترسی به اتصالات تریلی آن را به سمت طرفین گشود.

قطعات اضافی پیشنهادی

توصیه میشود که همراه با دفلکتورهای سقفی و جانبی از دستگاههای زیر نیز برای بهبود آیرودینامیک استفاده شود:

• زه شاسی CHASX-AD ؛ برای نصب زه شاسی کامیون باید گارد محافظ جانبی BAS-SUP داشته باشد.

• پره های اضافی بر روی گارد محافظ مخزن سوخت زمانی که کامیون جعبه ابزار نداشته باشد F-ADCF نیز بخشی از AIRFLPAC خواهد بود.

• اسپویلر سپر

• اسپویلر سپر بلند

• دفلکتور پنجره های جانبی

• گلگیر

جهت خرید لوازم بدنه ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟