تیغه برف­ پاک­ کن

 

قطعات اصل ولوو

وظیفه اصلی تیغه­ های برف پاک­ کن پاک کردن شیشه جلویی خودرو است تا راننده بتواند به راحتی جاده را ببیند.

سیستم شیشه­ پاک­ کن یکی از حیاتی­ ترین بخش­ های سیستم ایمنی یک خودرو است. این سیستم باید در برف و باران یا جاده­ های کثیف و حتی در تاریکی با پاک کردن شیشه دید راننده را تامین کند. عملکرد ضعیف برف پاک ­کن دید و در نتیجه امنیت راننده را می­ کاهد.

توضیحات فنی تیغه برف­ پاک­ کن

تیغه­ های برف پاک­ کن اصل ولوو به عنوان بخشی از سیستم برف پاک­ کن و به طور کلی­ تر بخشی از سیستم شستشوی شیشه خودرو طراحی شده ­اند:

  • بازوی برف پاک­ کن: تیغه را به رابط مکانیکی برف­ پاک­ کن (یا شفت خروجی از موتور برف پاک­ کن) متصل می­کند
  • رابط مکانیکی: یک عضو که از چندین قسمت تشکیل شده و بازوی برف پاک­ کن را به موتور متصل می­کند تا موتور بتواند نیروی لازم برای به حرکت درآوردن برف پاک­ کن را به آن منتقل کند.
  • موتور برف­ پاک­ کن: مکانیزمی که برق آن از یک منبع خارجی (الکتریکی، بادی یا هیدرولیکی) تامین می­ شود و نیروی لازم برای سایر قطعات سیستم را (از طریق انتقال نیروی مستقیم به بازوها یا از طریق رابط مکانیکی) فراهم می­آورد

سیستم برف پاک­ کن خودرو در معرض تنش­های خارجی شدیدی قرار دارد. این قطعات بخشی از سیستم ایمنی خودرو هستند و از این رو طراحی یکپارچه این قطعات برای بهترین عملکرد ممکن اهمیت بسزایی دارد.

تفاوتهای­ تیغه برف­ پاک­ کن

تیغه­ های برف پاک­ کن اصل ولوو محکم هستند. این تیغه­ ها با نهایت دقت طراحی شده­ اند تا با توجه به طراحی شیشه خودرو بهترین دید را در اختیار راننده بگذارند. قدرت، سرعت، کاربرد و رفتارهای دینامیکی قطعات این با نهایت دقت بررسی و طراحی شده ­اند تا بهترین خواص فنر و اصطحکاک را داشته باشند. نگهدارنده فلزی تیغه پلاستیکی به گونه­ ای طراحی شده است تا بتواند برخی ضربه­ های کوچک و جزئی را تحمل کند (در مقایسه با تیغه­ های مسطح که بیشتر در معرض آسیب هستند).

در نتیجه تیغه­ های برف پاک­ کن اصل ولوو پاکسازی شیشه خودرو را بسیار ملایم، پایدار، با سرعت­های گوناگون و از زوایای مختلف انجام می­ دهند.

تیغه­ های برف پاک ­کن ولوو در دو مدل معمولی و زمستانی موجود هستند. مدل معمولی این تیغه پوششی دارد که از جمع شدن برف بر روی آن جلوگیری به عمل می­ آورد.

آزمایشات گسترده

ولوو تمام تستها را در محیط های مجازی و به صورت میدانی در مجتمع های تست ولوو انجام می دهد. قطعات اصل ولوو به صورت میدانی در انواع کامیونهای مختلف نصب شده و در سراسر جهان از محیط های غبارآلود معدن گرفته تا محیط های شهری تست میشوند.

 سرویس 

تیغه های برف پاک کن باید مطابق با برنامه سرویس ولوو تعویض شوند:

برای اطلاعات بیشتر درباره سرویس به IMPACT مراجعه بفرمایید.

محیط زیست

تیغه­ های برف پاک­ کن ولوو از قوانین سخت­ گیرانه زیست­ محیطی پیروی می ­کنند و از مواد قابل بازیافت ساخته شده ­اند. تمام قطعات فلزی و پلاستیکی برف پاک­ کن قابل بازیافت هستند.

قطعات اضافی پیشنهادی

مایع شسشوی شیشه و پنجره پاک کن به صورت آپشن جانبی موجود هستند.

جهت خرید قطعات بدنه ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟