چراغ مه شکن

 

چراغ­های جلوی خودرو به دو دسته چراغ­ های اصلی و چراغ ­های کمکی تقسیم می­شوند.چراغ­ های کمکی زیرین خودرو دارای یک طراحی مدرن هستند و در مدل­های گوناگون عرضه می شوند.

 

انواع چراغ­های کمکی عبارتند از:

  • بدون چراغ مه­ شکن
  • با چراغ مه­ شکن
  • با چراغ مه ­شکن و یک چراغ اصلی اضافی
  • با چراغ­ مه شکن و یک چراغ جانبی ایستا

 

چراغ اضافی و چراغ جانبی ایستا از یک محفظه استفاده می­کنند و نمی­توان از هر دو آن­ها به صورت همزمان استفاده کرد. در صورتی که در مشخصات چراغ به هیچ ­یک از موارد بالا اشاره نشده باشد، یعنی چراغ مه­ شکن در وسط محفظه قرار دارد. چراغ­های مه­ شکن کامیون FM دقیقا مشابه چراغ­ های مه­ شکن کامیون FH هستند اما کامیون FMX چراغ مه ­شکن ندارد.

 

توضیحات فنی

چراغ های مه­ شکن ولوو با توجه به استانداردهای ولوو در زمینه ویژگی­های کابین ماشین مانند صدا، روشنایی، ایمنی و ضوابط قانونی طراحی شده­ اند. پلاستیک محافظ لامپ در برابر آسیب­های ناشی از سنگ­ریزه­ ها مقاوم بوده و محفظه لامپ با هدف مقاومت کم در برابر هوا طراحی شده است. وجود علامت ولوو بر روی چراغ نشان می­دهد که چراغ با توجه به استانداردهای کیفی ولوو طراحی و تایید شده است.

آزمایشات گسترده

چراغ­ های مه­ شکن اصل ولوو به منظور اطمینان از عملکرد صحیح و مطابق با طراحی با سایر اجزاء، همراه با خودرو در معرض آزمایشات گسترده­ ای قرار می­ گیرند. تمامی   تست­ها در خودروهای آزمایشگاهی و واقعی، در محدوده دمای -40 تا +85  ͦC و با ترکیبی از ارتعاشات مختلف به منظور شبیه سازی طول عمر کامیون انجام می ­شوند.

خرابی قطعات در آزمایشات به هیچ وجه قابل قبول نمی­ باشد. آزمایشات مربوط به تصادف و ضربه به کابین نیز بر روی کامیون­های دارای چراغ مه­ شکن انجام می­شوند. تمامی چراغ­ های مه­ شکن، به منظور اطمینان از کیفیت محصول، پس از طی مراحل تولید به طور کامل چک و بازرسی می­شوند.

تفاوت­ها

چراغ­ های مه­ شکن اصل ولوو با هدف تحمل محیط­ها و کاربردهای سخت و سنگین طراحی شده­ اند. چراغ ­های فاقد آزمایشات ولوو، ایمنی و دوام قطعات و خودرو را به خطر می اندازند. در صورت استفاده از چراغ­های مه­ شکن غیر اصل چه اتفاقی خواهد افتاد؟

  • پایین بودن کیفیت قطعات سیستم روشنایی بر سایر قطعات الکترونیکی تاثیر منفی خواهد گذاشت و ممکن است منجر به قطع سیستم برق­ رسان، ایجاد نقص در سیستم یا عدم­ سازگاری با سیستم برق­ رسان ولوو شود. همچنین استفاده از این قطعات ممکن است باعث جمع شدن قطرات آب در چراغ شده و منجر به خرابی قطعه شوند.
  • نقص در شکل هندسی چراغ مه­ شکن باعث نفوذ آب و آسیب به سیستم خواهد شد.
  • در صورتی که پلاستیک استفاده­ شده در چراغ مراحل آزمایش شبیه­ سازی خورشید را طی نکرده باشد، احتمال ایجاد تنش در پلاستیک و کاهش طول عمر آن بیشتر است.
  • نقص در ابعاد منجر به نامیزانی در نصب، کاهش کیفیت (در نصب و عملکرد) و ایجاد لرزش خواهد شد.
  • نامیزانی در درزبند لاستیکی احتمال نشتی را افزایش داده و باعث خوردگی و آسیب به سایر قطعات مهم کابین می­شود.

سرویس

به منظور بهره مندی از بالاترین کیفیت تعمیرات و افزایش حداکثری طول عمر قطعات دارا بودن مهارتها، ابزارآالات و تجهیزات زیر در تعمیرگاههای مجاز ولوو توصیه میشود:

• دسترسی و تعویض لامپ بسیار آسان است. اما تعویض کامل باید فقط توسط تکنیسین های آموزش دیده انجام شود.

• تکنیسینهای ولوو به ابزارآلات مخصوص و پیشنهادی ولوو دسترسی داشته و از آن ها به منظور تضمین کیفیت و کاهش زمان تعمیرات استفاده می کنند. آنها همچنین با استفاده از اطلاعات سرویس ولوو، تعمیرات را از روش های صحیح و ایمن انجام میدهند.

• استفاده از اطلاعات سرویس ولوو برای تمام قطعات مورد نیاز به منظور انجام تعمیرات در کوتاه ترین زمان و بدون نیاز به انتظار برای دریافت قطعات مورد نیاز.

تنها با استفاده از چراغهای مه شکن اصل ولوو، در تعمیرگاههای مجاز ولوو و توسط تکنیسینهای آموزش دیده ولوو می توانید از بهترین سطح خدمات، حداکثر زمان آماده به کار و بازده خودرو بهره مند شوید. 

قطعات زاپاس پیشنهادی

توصیه می شود از محافظ های مخصوص چراغهای ولوو استفاده کنید زیرا هنگام رانندگی در محیط های جنگلی از چراغهای جلو و چراغهای مه شکن در برابر گرد و غبار و آسیب ها محافظت می کنند.

جهت خرید لوازم بدنه ولوو کلیک کنید

جهت دانلود کاتالوگ چراغ مه شکن اصلی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟