دینام(آلترناتور)

 

قطعات اصل ولوو

آلترناتور(دینام ) یک دستگاه الکترومکانیکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی متناوب تبدیل می­کند. اکثر آلترناتورها از میدان مغناطیسی گردان استفاده می­ کنند اما گاهی اوقات از آلترناتورهای خطی نیز استفاده می­ شود. از نظر فنی می­توان برای همه دستگاه­های تولید برق متناوب از عبارت آلترناتور (دینام ) استفاده کرد اما معمولا از این کلمه برای دستگاه­ های چرخان و کوچکی استفاده می­ شود که توسط خودرو و سایر موتورهای درون­ سوز به حرکت در می­ آیند.

توضیحات فنی آلترناتور (دینام )

در خودروهای ولوو آلترناتور (دینام ) توسط یک براکت استاندارد SAE-80 (بست لولایی) بر روی موتور نصب شده و توسط یک تسمه V شکل و به طور ساعت­گرد می­ چرخد. آلترناتور از این جهت که به طور پیوسته کار می­کند (تا زمانی که موتور روشن باشد) و همچنین نقش مهم آن در شارژ باتری یکی از مهم­ترین قطعات ماشین به حساب می ­آید.

از این جهت آلترناتور (دینام ) باید با اطمینان کامل در همه شرایط وظیفه خود را انجام دهد. آلترناتورهای اصل ولوو با هدف پیروی از استانداردهای کیفی، ایمنی و عملکرد مطمئن طراحی، آزمایش و تولید می ­شوند.

تفاوت­ آلترناتورها (دینام )

دوام

آلترناتورهای اصل ولوو (دینام ) با هدف سازگاری با طراحی و عملکرد خودروهای ولوو طراحی شده اند. این قطعات بادوام با هدف تحمل لرزش­ها و محیط موتور خودروهای ولوو ساخته شده ­اند و همین ویژگی کیفیت و عملکرد ایمن قطعات را به مدت طولانی تضمین می­ کند.

اطمینان از عملکرد آلترناتورها (دینام )

آلترناتورهای اصل ولوو (دینام )به گونه ­ای طراحی شده ­اند تا بتوانند به طور ثابت و پایدار برق موردنیاز قطعات خودرو را تامین کنند. استانداردهای کیفی و آزمایشات سخت­گیرانه ما به شما این اطمینان را می­دهد که آلترناتورهای اصل ولوو در هر دمایی از -40  ͦC تا 135  ͦC می­توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. آلترناتورهای اصل ولوو در برابر اتصالات الکتریکی محافظت شده­ اند و اگر اتصالی نیز رخ دهد بر عملکرد آلترناتور تاثیری نخواهد داشت.

تعمیرات آلترناتورها (دینام )

آلترناتورهای اصل ولوو (دینام ) به گونه­ ای طراحی شده­ اند تا بتوانند وظیفه خود را به مدت طولانی بدون نیاز به تعمیرات انجام دهند.

محیط زیست

آلترناتورهای ولوو (دینام ) با در نظر گرفتن ارزش­های اصولی ولوو طراحی شده­ اند که محیط زیست یکی از آن­هاست. مواد استفاده­  شده در این آلترناتورها (فلزات و پلاستیک­ها) قابل بازیافت هستند و می­توان مجددا از آن­ها در ساخت آلترناتورهای جدید (یا آلترناتورهای رفرش ­شده) استفاده کرد.

آزمایشات گسترده

آلترناتورهای اصل ولوو (دینام ) برای اطمینان پیروی از عملکرد و استانداردهای کیفی ولوو تحت آزمایشات و تست­ های گسترده­ ای قرار می­ گیرند. تمام آزمایشات مطابق با استانداردهای ولوو و تجربه تامین ­کنندگان انجام می­ شوند و عبارتند از:

تست­ های مربوط به عملکرد مطمئن

تست­ های سرد/گرم، تست گرد و غبار/نمک/آب، تست EMC و ...

تست­ های مربوط به دوام آلترناتور (دینام )

تست لرزش و ...

تست­ های خودرو

به منظور اطمینان از کیفیت، عملکرد مطمئن و دوام آلترناتور تست­ های متعددی در مجتمع­ های ویژه تست ولوو مانند مجتمع­ های زیر انجام می­ شوند:

  • مجتمع تست موتور
  • مجتمع تست کامل خودرو
  • جاده­ ویژه تست طول عمر در مجتمع تست­ های ولوو
  • تست­ های مربوط به فصل زمستان در اروپای شمالی و تست ­های مربوط به فصل زمستان در اروپای جنوبی
  • هرگاه تغییراتی در آلترناتور صورت بگیرد که در اطمینان از عملکرد آن تاثیری داشته باشد، قطعه به مدت دو سال و در کاربردها و شرایط محیطی گوناگون تست خواهد شد.

 قطعات زاپاس آلترناتورها (دینام )

آلترناتورهای ولوو (دینام )نیز شامل برنامه تعویض قطعات ولوو می شوند. بنا به درخواست مشتری آلترناتورهای جایگزین (رفرش شده ) با شرایط گارانتی مشابه یک آلترناتور نو در تعمیرگاههای ولوو موجود هستند. لازم به ذکر است مشتری مسلتزم است قطعه خراب شده را به ولوو بازگرداند.

سرویس

استارترهای اصل ولوو در طول عمرشان نیازی به سرویس قطعات داخلی ندارند اما زمانی که نیاز به تغییر قطعه باشد توصیه می شود:

• فرد به سرویس اطلاعات کاتالوگ قطعات ولوو – IMPACT – که روش صحیح نصب استارتر را نشان می دهد دسترسی داشته باشد.

• فرد برای تضمین کیفیت و کاهش زمان تعمیرات از ابزارآلات پیشنهادی ولوو استفاده کند.

قطعات زاپاس پیشنهادی

کیت های قرقره زاپاس به صورت جداگانه موجود هستند و تعمیرگاههای ولوو ابزار و دانش لازم برای انجام تعمیرات آن را دارا می باشند. هنگام سرویس آلترناتور (دینام ) توصیه می شود که وضعیت تنشنر تسمه که به صورت زاپاس موجود است را نیز چک کنید. پارت نامبر، روش تعمیر و نصب همه قطعات در کاتالوگ قطعات ولوو IMACT موجود است.

جهت خرید لوازم برقی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟