شیشه‌ی جلو

شیشه‌ی جلو قطعه‌ای است که استحکام ساختاری کابین را تکمیل می‌کند. ابعاد، انحنا و ضخامت شیشه نقش مهمی در بسته ماندن محفظه‌ی کابین و همچنین امنیت در هنگام تصادف بازی می‌کند.

شیشه‌ی جلوی اصلی ولوو در دید راننده و امنیت خودرو نقش حیاتی دارد و به شکلی طراحی شده است که به کامیون ظاهر مدرن، خواص آیرودینامیک بهینه و ویژگی‌های صوتی بهبودیافته بدهد.

توضیحات فنی

شیشه‌ی جلوی ولوو یا با نوار لاستیکی به داخل کابین وصل می‌شود و یا به لبه‌های قاب کابین متصل است.

انحنا و ابعاد به نحوی طراحی می‌شود که نصب بهینه داشته باشد.

ضخامت شیشه (76/6 میلی‌متر در کامیون‌های مدل ولوو FH و ولوو FM و 96/5 میلی‌متر در مدل‌های ولوو FL و ولوو FE) برای هر مدل کامیون به نحوی تعیین شده است که استحکام و مقاومت مکانیکی صحیح برای اثر متقابل بهینه با کابین را فراهم کند.

شیشه‌ی دوجداره الزامات قانونی و امنیتی ولوو را برآورده می‌کند و فاقد لکه، خراش و حباب است. حتی در صورت شکستن شیشه، زرورق PVB (پلی‌وینیل بوتیرال) لایه‌های شیشه را به هم چسبیده نگه می‌دارد و مقاومت بالای آن از شکستن شیشه به قعطات بزرگ تیز جلوگیری می‌کند. 

هم شیشه و هم PVB در یک فرآیند کنترل‌شده و دقیق تولید شده‌اند و به نحوی طراحی شده‌اند که شیشه مشخصات نوری دلخواه را داشته باشد.

شیشهی جلو در مول ولوو FH در افزایش استحکام قاب کابین و کاهش وزن کل کابین نقش دارد. نوار چسبندهای که برای اتصال شیشه به قاب کابین به کار می رود به نحوی طراحی شده است که به شیشه فشار وارد نشود و دوام، خواص ضد آب و عایق صوتی بودن تضمین شود. لبه های باالیی و جانبی شیشه در مدل ولوو FH کامال مسدود ش ده اند که منجر به محافظت مناسب، شکل هندسی بهینه برای بهترین خواص آیرودینامیکی و کاهش سر و صدا میشود.

شیشهی جلو شامل چندین قالب برای نصب حسگرهای امنیتی )LPOS ،حسگر باران و غیره( است، که مطابق مقررات ولوو به شیشه متصل شدهاند

آزمایش‌های جامع

شیشه‌ی جلوی اصلی ولوو به عنوان بخشی از ساختمان کابین، تحت آزمایش‌های گسترده قرار گرفته است تا الزامات امنیتی دقیق ولوو مانند اثر کابین و آزمایش‌های تصادف برآورده شوند.

شیشه‌ها در بازه‌ی دمایی ℃40- تا ℃85 در ترکیب با ارتعاشات متفاوت هم در شرایط آزمایشگاهی و هم جاده‌ای ارزیابی می‌شوند. هیچ‌گونه نقصی در شیشه و قطعات متصل به آن مجاز نیست.

نوار چسبنده‌ای که برای اتصال شیشه و قلاب‌های حسگر به کار می‌رود تحت آزمایش‌های جامع قرار گرفته تا الزامات موردنظر برای طول عمر و عملکرد در تصادفات برآورده شود.

تفاوت شیشه‌ های جلو

شیشه‌ی اصلی ولوو با دقت بسیار بالا طراحی شده است تا به خوبی به قاب کابین متصل شود. دقت در طراحی به همراه پوشش لاستیکی چسبنده باعث افزایش امنیت و بسته شدن کامل منفذها می‌شود.

انتخاب شیشه‌ی اصلی ولوو باعث تضمین درستی ابعاد هندسی و انحنا می‌شود به نحوی که اثر متقابل با سایر بخش‌های کابین در بهترین حالت ممکن باشد، بدون اینکه بعد از نصب فشاری به شیشه وارد شود یا نشت وجود داشته باشد که این باعث کاهش خوردگی و سایر آسیب‌ها به داخل کابین می‌شود.

اگر شیشه یا نوار چسبنده غیر از قطعه ی اصلی ولوو بر روی کامیون نصب شود، چه اتفاقی می افتد؟

• در صورتی که نوار الستیکی کامال بر قاب کابین منطبق نباشد، احتمال به عقب برگشتن شیشه وجود دارد که این می تواند باعث نشت آب به داخل و خوردگی و تأثیر بر روی قطعات حیاتی داخل کابین شود.

• احتمال شکست نور که می تواند دید راننده را کاهش دهد .

• احتمال ترک خوردن شیشه به دلیل فشار زیاد وارد شده به شیشه یا کیفیت پایین لبه ها

• افزایش سر و صدا در کابین

• سفتی بیش از حد نوار چسبنده می تواند منجر به افزایش فشار بر روی شیشه و افزایش احتمال شکستن شود

• کهنه بودن نوار یا عدم تطابق با شیشه و سطح قاب می تواند باعث نشت آب و در بدترین حالت از جا در آمدن شیشه شود.

• شیشهای که به صورت نامناسب نصب شده سر و صدایی شبیه حالت رانندگی با پنجره پایین ایجاد می کند و همچنین احتمال ورود آب به داخل کابین را افزایش می دهد.

سرویس

برای رسیدن به بالاترین سطح سرویس، زمان فعال، بازدهی و حداکثر طول عمر قطعه، اکیدأ توصیه می شود که شیشه ی اصلی ولوو در تعمیرگاه مجاز ولوو تعویض شود. در این تعمیرگاه ها یک تکنسین زبده و معتبر حضور دارد که به تجهیزات پیشنهادی ولوو دسترسی دارد و می توانید از تعمیر در سریعترین زمان ممکن، فرآیند تعمیر صحیح و امن و حداقل زمان انتظار با برنامه ریزی قبلی اطمینان حاصل کنید.

وقتی در یک تعمیرگاه مجاز ولوو شیشه را تعویض می کنید، حسگرهای امنیتی برداشته می شوند و توسط پرسنل ماهر دوباره تنظیم می شوند.

قطعات اضافی پیشنهادی

پیشنهاد می شود که هنگام تعویض شیشه از نوار چسب اصلی ولوو استفاده شود.

همچنین توصیه می شود که از تیغه های برف پاک کن اصلی ولوو استفاده شود و همواره در شرایط مناسب نگهداشته شوند. عالوه بر این همیشه مطمئن شوید که به اندازه ی کافی مایع شوینده ی اصلی ولوو در اختیار دارید.

ولوو یک روش تعمیر برای آسیب ناشی از برخورد سنگ ریزه در نظر گرفته است، که در صورت آسیب جزئی و خارج از میدان دید راننده، می تواند جایگزینی برای تعویض کامل شیشه باشد.

جهت خرید قطعات بدنه ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟