صفحه رادیاتور (توری محافظ حشرات) و جلو پنجره زمستانی

 

قطعات اصلی ولوو

صفحه رادیاتور (توری محافظ حشرات) برای حفاظت از خنک کننده هوای باتری (CAC) و رادیاتور در مقابل حشرات و گرد و خاک ضروری است. صفحه استاندارد رادیاتور برای تولید همه ماشین­های ولوو، مناسب است.

توصیه می­شود در نقاطی که آب­ وهوای خنک دارند، خنک کردن موتور با استفاده از جلوپنجره مخصوص زمستان انجام شود که به صفحه رادیاتور متصل می­شود.

جلوپنجره مخصوص زمستان یکی از لوازم یدکی است که یک صفحه رادیاتور جهت تعویض نیز همراه با آن فروخته می­شود.

صفحه رادیاتور (توری محافظ حشرات) و جلوپنجره

توضیحات فنی

صفحه رادیاتور اصلی ولوو از فایبرگلاس با پوشش پی­وی­سی ساخته شده است. صفحه آن به گونه ­ای طراحی شده است که گرد و خاک، آشغال، نمک، حشرات، سنگریزه و خرده ­ریزهای دیگر که در جاده و هوا وجود دارد، در آن نفوذ نکنند. سیم­های توری نسبت به فشار زیاد، دامنه ­های مختلف درجه حرارت و مواد شیمیایی مختلف، مقاوم هستند.

هنگام رانندگی در هوای سرد، باید مدت زمان گرم شدن موتور بهبود یابد، و این کار با محدود کردن نسبی هوای قطعه سگدست با استفاده از جلوپنجره که به صفحه رادیاتور وصل است، انجام می­شود. جلوپنجره به عنوان یک قطعه یدکی همراه با صفحه رادیاتور تعویضی مجهز به دکمه­ های فشاری فروخته می­شود تا وصل کردن و برداشتن جلوپنجره، به سادگی انجام شود. وقتی زمان گرم شدن موتور بهبود می­ یابد، فرسایش موتور کمتر می­ شود، بهینگی مصرف سوخت افزایش می­ یابد و اتاق ماشین سریع­تر به سطح مناسب گرما می­رسد.

وقتی در هوای سرد با دنده سنگین رانندگی می­کنید، خطر سرد شدن بیش از حد موتور وجود دارد که موجب فرسایش اضافی قطعات موتور می­شود زیرا موتور به درجه حرارت صحیح کار خود نمی­رسد. درجه حرارت موتور با استفاده از جلوپنجره بهینه می­شود و بعید است در صورت استفاده از آن، سرد شدن بیش از حد اتفاق بیفتد. ضریب کشیدگی با نصب جلوپنجره بهبود می­یابد و منجر به کاهش مصرف سوخت می­شود.

جلوپنجره و صفحه رادیاتور تعویضی آن سه نسخه مختلف دارند که برای موارد زیر ساخته شده ­اند: FH بدون خنک­ کننده یکپارچه حالت پارک (IPC)، FH همراه با IPC و FM. توصیه می­شود هنگام نصب و برداشتن جلوپنجره، کل صفحه رادیاتور از ماشین برداشته شود تا آسیبی به قطعات آن نرسد.

شرایط عملیاتی جلوپنجره

توصیه می­شود در موتورهای D11 و D13 هنگام رانندگی در هوای کمتر از 5 درجه سانتیگراد، جلوپنجره نصب شود. اگر احتمال می­رود دمای هوا به بالای 10 درجه سانتیگراد خواهد رسید، باید جلوپنجره برداشته شده و در صندوق عقب گذاشته شود.

توصیه می­شود برای موتور D16، هنگام رانندگی در هوای کمتر از 0 درجه سانتیگراد، جلوپنجره نصب شود. اگر احتمال داشت دمای هوا به بالای 5 درجه سانتیگراد برسد، باید جلوپنجره برداشته و در صندوق عقب گذاشته شود.

دنبال کردن دامنه دمایی توصیه شده برای استفاده از جلوپنجره اهمیت زیادی دارد. اگر جلوپنجره در درجه حرارت بالا روی ماشین نصب باشد، فن اتومبیل باید بیشتر کار کند، مصرف سوخت افزایش می­یابد و امکان دارد دور موتور پایین بیاید.

تفاوت

صفحه رادیاتورها و جلوپنجره­ های عالی ولوو برای این منظور طراحی و ساخته شده­ اند که شرایط کاملا مناسبی در اتاق ماشین به وجود آورند، تا از قطعات ماشین محافظت شود، و استفاده از جلوپنجره سبب می­شود جریان هوا تا سطحی که در موتورهای ولوو آزمایش و تایید شد، محدود شود.

برای خرید لوازم بدنه ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟