یک اپراتور کاربلد10% در مصرف سوخت صرفه جویی می کند

 

اولین کامیون[1] ولوو شرکت KMG Ultra Pure Chemicals Ltd[2] واقع در شهر آلفرتون[3] سه ماه بعد از شروع به کار انتظارات مشتریان را در زمینه های متعددی برآورده می کنند.  تریلی مدل FH 540 4x2 در مقایسه با سایر محصولات این شرکت ده درصد سوخت کمتری مصرف می کند. رانندگی با این مدل تریلی برای حمل تانکرهای عظیم الجثه این شرکت، روان‌تر و ایمن‌تر است.

بنا به گزارش دیوید رو[4]، مدیر زنجیره تأمین در انگلستان در شرکتKMG Ultra Pure Chemicals Ltd  جعبه دنده[5] مدل I-Shift دو کلاچِ[6]شرکت ولوو در تحویل انبوه کالا در اروپا خیلی مفید واقع شده است. دیوید همچنین می گوید: تریلی های تانکر ما صنعت نیمه هادی را تأمین می کنند و 23هزار کیلوگرم کالا را حمل می کنند. در این تانکرها صفحاتی برای جلوگیری از حرکت ناگهانی مایعات[7] تعبیه نشده است.  حرکت ناگهانی و تناوبی به سمت جلو و عقب که ناشی از شتاب گرفتن، ترمز کردن یا حرکت در پیچ جاده است، موجب انتقال مقادیر قابل توجهی از جرم به صورت کشیده شدن و حرکت بین محورها می شود.

تغییر نرم دنده که سیستم «I-Shift دو کلاچی» فراهم می کند مقادیر بسیار زیادی از این نیروها را حذف کرده است. این امر منجر به کنترل ایمن‌تر وسیله نقلیه و کاهش زمان مسافرت ها می شود. نبودمکث در نسبت دنده ها به مقدار مصرف سوخت خودرو خیلی تأثیر می گذارد. در حال حاضر سیستم FH 540 I-Shift Dual Clutchما با قابلیت حمل 40 تن بار، در مقایسه با هر کامیون دیگر در ناوگان حمل و نقل شرکت، ده درصد بازده بیشتری دارد.

کامیون جدید شرکت ولوو به نام FH 540 که دیوید آیرس[8]، مدیر فروش منطقه ای در شرکتHartshorne Motor Services Ltd تهیه و تدارک آن را بر عهده دارد، مجهز به کابین Globetrotter XL Cab  با تختخواب تاشوی دوقلو، سیستم تهویه هوای I-Park Cool و طرح نقره‌ای متالیک به همراه رینگ های آلیاژی Alcoa Dura-Bright EVOاست.

اولین کامیون ولوو شرکت KMG Ultra Pure Chemicals Ltd واقع در شهر آلفرتون سه ماه بعد از شروع به کار، انتظارات مشتریان را در زمینه های متعددی برآورده می کنند.  تریلی مدل FH 540 4x2 در مقایسه با سایر محصولات این شرکت ده درصد سوخت کمتری مصرف می کند. رانندگی با این مدل برای حمل تانکرهای عظیم الجثه این شرکت، روان‌تر و ایمن‌تر است.

دیوید همچنین می گوید: «سیاست ما یک راننده و یک کامیون است. اما از آنجاکه گاهی اوقات در تحویل های فوری یا هنگام آموزش دادن به رانندگان تازه‌کار در سفر های آموزشی از دو راننده استفاده می کنیم، ترجیح دادیم از بهترین کابین راننده شرکت ولو با تختواب دوقلو استفاده کنیم. راننده های ولوو عاشق سیستم خنک کننده I-Park Cool هستند و تصاویری از خود در حال استراحت زیر لحاف در جنوب فرانسه برای ما ارسال کرده اند.

این در شرایطی است که دمای هوای بیرون 39 درجه سانتی گراد است! نباید تعجب کرد که رانندگان دیگر ما نیز این سیستم را می خواهند» نزدیک بودن به نمایندگان اصلی[9] برای این شرکت یک عامل مهم محسوب می شود. شرکت ما برای کامیون جدید FH 540 یک قرارداد پنج ساله خدمات طلایی ولوو با «پوشش خدمات اروپا[10]» بست.

دیوید در خاتمه سخنانش گفت: «شرکت خدمات اتومبیل هارتشورن[11] در شهر آلفرتون نزدیک ترین نمایندگی ماست. آنها در ابتدا برای ارزیابی، کارشناسی برای نمایش طرز کار یک دستگاه FH مجهز به «I-Shift دو کلاچی» در اختیار ما قرار دادند. در سفرهای انتقال کالا به فرانسه و آلمان، کامیون های ما در هر روز به طور متوسط بین 650 تا 750 کیلومتر مسافت طی می کنند.

طولی نمی کشد که سیستم I-Shift دو کلاچ سرعت تغییر دنده ها را به طور کلی افزایش می دهد، به گونه ای که در طول روز تمام ثانیه ها به دقیقه ها تبدیل می شوند. شرکت ولوو این کار را از بقیه کمی بهتر انجام می دهد. گاهی اوقات فرق این مسئله به اندازه رسیدن به کشتی یا جا ماندن از آن است

[1]در زبان محاوره فارسی چنین جاافتاده که کلمه «کامیون» به معنی وسیله نقلیه حمل بار با ترک‌بند جدانشدنی و کلمه «تریلی» به معنی وسیله نقلیه حمل بار با ترک‌بند جداشدنی است. این در حالی است که در زبان انگلیسی کلمه truck هر دو را شامل می شود و چنین تمایزی در انگلیسی و خیلی از زبانهای دیگر وجود ندارد. بنابراین در هرجای متن که کلمه کامیون آمده باشد، تریلی را نیز شامل می شود.

[2]معنی اسم شرکت: مواد شیمایی فوق العاده خالص   LTD: شرکت محدود

[3]نام شهری در انگلستان (Alfreton)

[4]David Roe

[5] Transmissionمعنی دقیق تر این کلمه عبارت است از «دستگاه انتقال نیرو»

[6]I-Shift Dual Clutch

[7] Surge plate: صفحاتی فلزی هستند که در داخل تانکر نصب می شوند تا از حرکت ناگهانی مایع در داخل تانکر جلوگیری کنند

[8]David Eyres

[9]Mean dealer:افرادی هستند که دسترسی مستقیم به تولیدکننده‌ها و تکنیسین های کارخانه دارند و هرنوع قطعه مورد نیاز را از شرکت تهیه می کنند

[10]شبیه امدادخودور در ایران

برای خرید قطعات ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    عالیه
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    بسیار جالب و بی نظیر
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    مطالبتون واقعا جالبه
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    بسیار خوووب
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    کارتون بیسته
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    مطالب عالی
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    عالی عالی
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    چه جالب
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    بسیار عالی و بی نظیر
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    کارتون عالیه
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    بسیار جالب
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    مطالبتون عالیه
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    مطابتون واقعا عالی و مفیده
  • کاربر میهمان 1400/06/24
    بسیار عالی