ولوو اف ام با گیربکس I-SHIFT دو کلاچ

نخستین ولووی FMبا اتاق یکپارچه و ثابت مجهّز به سیستم انتقال قدرت دو کلاچه I-Shiftبریتانیایی گل سرسبد کمپانی OJ Jonesمحسوب می‌شود.

شرکت ولزی مجری حمل و نقل و ترابری‌های سنگین، یعنی کمپانی OJ Jones، اولین ولووی FM اتاق ثابت مجهّز به گیربکسI-Shift دو کلاچه بریتانیایی را خریداری کرده است. این کامیون هم اکنون مزایای زیادی در رابطه با صرفه‌جویی اساسی در مصرف سوخت و کاهش مدت زمان سفر، به ارمغان آورده است.

آقای ریموند روبرتز(Raymond Roberts) راننده‌ی کامیون در شرکت OJ Jonesمی‌گوید: «گیربکس I-Shift دو کلاچه ولوو در واقع یک کشف الهام بخش واقعی بود.» «نیروی کششی روان و تغییرات دقیق دنده که توسط سیستم I-Shift دو کلاچه ایجاد می‌شود، شگفت انگیز است.»، به ویژه در بالا رفتن‌های مکرّر ما از سربالایی‌ها و گردنه‌ها ‌که در طول هر شیفت به وفور با این چالش روبرو می‌شویم. ریموند در ادامه می‌افزاید« سیستم انتقال قدرت نیز بسیار پربازده‌تر عمل می‌کند، زیرا وقتی که در کنار یک همکار دیگر در این ناوگان مشغول حمل نقل و تخلیه بار هستیم، ولووی FMمن با سیستم انتقال قدرت دو کلاچه I-Shift در مقایسه با کامیون همکارم، به ازای هر روز حدود 24 لیتر سوخت گازوئیلی كمتری مصرف می‌كند.

شاسی زرد رنگ کابین راننده ولووی مدلFM که توسط آقای Dave Hill ، مدیر راه کارهای مشتریان در شرکت فروش و معامله‌ی کشنده‌های ولوو در بریتانیا تحت عنوان Thomas Hardie Commercials Ltd عرضه شده است، دارای موتور D13Kبا قدرت 460 اسب بخار است. گیربکس یا همان جعبه دنده‌ی سیستم I-Shift دو کلاچه مجهز به PTO از نرم‌افزار پیشرفته‌ای برای کاربردهای ساختمان‌سازی و مناطق صعب العبور بهره می‌برد‌، در حالی که محورهای حرکتی جداگانه و منفرد دارای نسبت 78/3 به 1 هستند.

آقای دیوی جونز(Dewi Jones)، مدیر عامل شرکت OJ Jonesابراز می‌دارد: «ما همیشه جنبه‌ی خاصی برای موتور 13 لیتری ولوو با نیروی بازدهی 460 اسب بخاری را برای خودروهای هشت چرخ FM جدید خود قائل می‌شویم» . او خاطر نشان می‌کند«زمین‌های ناهموار و پرتپه ماهور این اطراف همواره برای کامیون‌ها و کشنده‌ها، پر زحمت و بدقلق هستند. ناوگان ما در چندین معدن سنگ بصورت مرتب مشغول فعالیت است و همیشه تعدادی مسیر با شیب تند وجود دارد که وقتی کامیون یا کشنده بطور کامل بارگیری می‌شوند باید از آن جاها عبور کنند».

شرکت OJ Jonesفاصله‌ی بین محور جلو و محور عقب 1/5 متری را در شاسی مدل Extra High FMبا سیستم تعلیق (فنربندی) سواری B برگزیده است. قسمت کابین راننده مطلوب این شرکت شامل کابینی با یک مجموعه استراحتی یک تخته است. رینگ‌های آلیاژی صیقل داده شده با محصول بریتانیایی Alcoa Dura-Bright (بی نیاز از پولیش)‌، علاوه بر کمک به بالاتر بردن ظرفیت بارگیری‌، حسن ختام خوبی را برای خدمه‌ی میهن‌پرست شرکت ولزی OJ Jonesبه ارمغان می‌آورد.

آقای دیوی در ادامه اضافه می‌کند:« سیستم گیربکسI-Shiftدو کلاچه جدید کامیون‌های FMاتاق ثابت با اتاق مخصوص بار سنگین مدل Wilcoxو جک هیدرولیک مدل Binottoجهت بالابردن اتاق، ارتقاء داده شده و منحصر به فرد گردیده است. ما با این ولوو، رقمی بالغ بر 5/19 تن ظرفیت بارگیری داشته‌ایم که برای فعالیت‌های ما کاملاً مقبول و خوشایند است. آقای دیو هیل (Dave Hill) در شرکت فروش و توزیع مجصولات ولوو در شمال غربی انگلستان تحت عنوان شرکت Thomas Hardie Commercialsپیشنهاد کرد که ما این سیستم ترابری منحصر به فرد را امتحانی کنیم و این کامیون به ریموند اختصاص داده شد که با سابقه‌ترین راننده ما است و 32 سال خدمات چشمگیری در اینجا داشته است. آقای دیوی در ادامه می‌گوید:«ریموند عاشق گیربکس I-Shiftدو کلاچه است. علاوه بر بهبود بازدهی مصرف سوخت و کاهش مدت زمان سفر، این سیستم خستگی راننده را هم کاهش می‌دهد.»

شرکت OJ Jones در سال 1962 کسب و کار حمل و نقل و ترابری خود را با یک کمپرسی بنیان نهاد. امروزه این شرکت 17 کامیون با اتاق بالارونده را اداره می‌کند که بخش اعظم آنها از نوع ولووی FMهستند. پیش از شروع به فعالیت و سرویس دهی‌، جدیدترین نقطه عطف این شرکت ولووی FMبا اتاق یکپارچه و ثابت مجهّز به سیستم انتقال قدرت دو کلاچه I-Shift بود که در نمایشگاه Tip-ex در ماه مه امسال در شهر Harrogateانگلستان به نمایش گذاشته شد.

برای خرید لوازم گیربکس ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟