25 ویژگی که کامیون ولوو مدل FH جاده ­ها­ را ایمن نگاه می­دارد

 

ایمنی عمیقاً بر پیکره­ ی کامیون های ولوو نقش بسته است. ما ویژگی­ها و راه­ حل­ هایی ارائه می­دهیم که تمام افراد در جاده از آن بهره ببرند؛ ­این کاری است که انجام می­دهیم. چشم ­انداز ما این است که هیچ کامیون ولوویی در هیچ تصادفی نقش نداشته باشد. 25 روشی که کامیون های ولوو جاده­ ها را ایمن ­تر می­کنند به شرح ذیل است.

25: امنیت متصل

با سیستم امنیت متصل، وسایل نقلیه­ ی شرکت ولوو قادر خواهند بود تا با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. این امر یک نکته ی بسیار کلیدی در ارتقاء امنیت جاده هاست. آنها می­توانند اطلاعات مربوط به وضعیت تردد و ترافیک را با همدیگر تبادل کنند که این امر شانس وقوع سوانح رانندگی را کاهش می­دهد. این سیستم، دری است به سوی آینده.

24: فرمان پویای ولوو با کمک نگه­دارنده خط

اگر کامیونی به صورت ناخواسته به خط ­کشی های جاده نزدیک شود، سیستم فرمان پویای ولوو وارد عمل شده و به راننده کمک می­کند تا کامیون را دوباره به بین خط­ کشی ها هدایت کند. این سیستم همچنین قادر است تا راننده را با لرزشی ملایم از طریق فرمان آگاه سازد. فرمان پویای ولوو در سرعت­ های بالای 55 کیلومتر بر ساعت کار می­کند.

23: پشتیبانی هشدار راننده

سیستم پشتیبانی هشدارراننده، رفتار و حالات رانندگی راننده را زیر نظر می گیرد.در صورتی که رفتار او از حالت عادی خارج شود و نشان­ دهنده ­ی خستگی وی باشد، سیستم راننده را با یک علامت و پیام در صفحه نمایش آگاه می­سازد و به او توصیه می­کند که استراحت کوتاهی داشته باشد.

22: برنامه پایداری الکترونیکی

برنامه پایداری الکترونیکی کامیون های ولوو، خطر سر خوردن و واژگونی را کاهش می­دهد. در صورتی که موقعیتی خطرناک پیش بیاید، این سیستم به کم کردن نیروی موتور کمک کرده و به صورت جداگانه روی هر چرخ کامیون و تریلر ترمز ها را فعال می­کند.

21: کم سروصدا بودن

کامیون ولوو مدل FH را آیرودینامیکی و با عایق های صدا طراحی کرده ­اند که باعث می­شود بسیار کم سروصدا باشد. اینا منجربه کاهش استرس راننده می­شودو در نتیجه میتواندبر روی رانندگی خود متمرکزبماند.

20: هشدار برخورد به کمک ترمز های اضطراری

این سیستم از یک دوربین و یک رادار برای شناسایی اجسام پیشه­ رو بهره می­برد. اگر کامیون به وسیلۀ نقیله­ ی روبه ­رو بسیار نزدیک شود، سیستم هشدار  برخورد وارد عمل می­شود و راننده را آگاه می­سازد. در صورت لزوم، این سیستم ترمز­ها را فعال می­کند تا از برخورد جلوگیری شود.

19: ترمز های کششی

این سیستم از واژگونی و منحرف شدن تریلر کامیون جلوگیری می­کند. ترمز های کششی با اعمال ترمز گرفتن های مقطع به تریلر که مجموعه ­ی ماشین را کش می­آورد، کار می­کند. این سیستم در سرعت های بالای 50 کیلومتر بر ساعت کار می­کند.

18: فرمان پویای ولوو با تنظیمات شخصی

این سیستم به راننده این امکان را می­دهد تا از بین چهار حالت از پیش تعریف شده که فرمان را سبک یا سنگین می­کند، انتخاب کند؛ که این امکان برای رانندگان فراهم می­شود تا خود را با شرایط و ترجیحات مختلف جاده وفق دهند. همچنین می­توانند برای تجربه ­ی رانندگیی راحت، با آرامش و امن؛ مقاومت مورد نظر خود برای فرمان را بطور دقیق تعیین کنند.

17: فرمان پویای ولوو با کمک پایداری

این سیستم به کاهش خطر لیز خوردن کامیون کمک می­کند. حتی اگر کوچکترین تمایلی به سر خوردن تشخیص داده شود، سیستم وارد عمل می­ شود و به راننده کمک می­کند تا به آرامی کنترل کامیون را در دست گیرد.

16: دیدن و دیده شدن

«دیدن و دیده شدن» یک ابتکار عمل جهانی و فراگیر کامیون های ولوو است تا امینت در تعامل میان  عابران­ پیاده، دوچرخه­ سواران و رانندگان کامیون را بهبود ببخشد. کامیون های ولوو برای « دیدن و دیده شدن » قصد دارند، از طریق روش های گوناگون، سطح آگاهی رانندگان را در تردد جاده­ای افزایش دهند.

15: میدان­ دید

میدان دید محدود می­تواند خطری جدی برای ایمنی تمام رانندگان کامیون و سایرین در جاده باشد. کابین کامیون های ولوو با ویژگی هایی مانند شیشه و آینه عقب های بزرگ،به گونه­ ای طراحی شده­ اند که بیشترین میدان­ دید را در اختیار راننده قرار می­دهند.

14: دریچه ­ی فرار اضطراری

دریچه­ ی اضطراری فرار در تمام ولوو های مدل FH قرار دارد و درصورتی که در ­های کابین مسدود شده باشند، استفاده می­شوند. این دریچه ها همچنین به عنوان سقف شیشه­ای(سانروف) نیز عمل کرده و نور بیشتری را به داخل کابین وارد می­کند.

13: کابین جذب کننده انرژی(ضربه)

اگرکامیون درتصادف واژگون شده یابرخوردمستقیم داشته باشد،کابین تقویت شده،انرژی رابه عقب منتقل می­کند. این بدان معناست که فضایی اساسی برای بقای راننده درون کابین حفظ می­شود.

12: سیستم محافظتی جلو

تفاوت ارتفاع میان خودرو و کامیون، از دیرباز همیشه یک مشکل ایمنی در تردد جاده­ ای بوده است. برای به حداقل رساندن آسیب های جدی، در صورت برخورد کامیون و خودرو از روبه ­رو، ولوو سیستم حفاظتی جلو را برای کامیون هایش توسعه داده است. در هنگام برخورد، ناحیه جلویی کامیون 200 میلیمتر جمع می­شود. به این ترتیب شانس زنده ماندن راننده و سرنشین ها افزایش می­یابد.

11: کنترل خودکار تطبیقی

این سیستم به شما کمک می­کند تا فاصله ی ایمن با خودروی جلویی را حفظ کنید. همچنین درصورت تشخیص تهدیدی درجلوی کامیون به شما هشدارمیدهد ودرصورت نزدیک شدن بیش ازحد به آن،ترمزاضطراری رافعال می­ کند.

10: پشتیبان حرکت بین خطوط

خارج شدن ازخط­ کشی یکی ازعلل شایع تصادفات جدید در بین رانندگان کامیون است. با این سیستم علائم جاده با استفاده از یک دوربین شناسایی می­ شوند و درصورتی که راننده بطور ناخواسته از آنها گذر کند، به او هشدار می­دهد.

9: تست های دقیق کیفی

در طول توسعۀ کامیون ولوو مدل  FH آزمایش های دقیق کیفی بر روی آن صورت می­گیرد. درمحل آزمایشگاه هولرد،درسوئد،آزمایشهای مختلفی بر روی کامیون های ولوو انجام می­شود.

8: آگاهی­ بخشی

برای ولوو اهمیت دارد که درباره ­ی امنیت آگاهی رسانی کند. برای مثال، در هلند، کامیون های ایمنی ولوو بعنوان نسخه نمایشی در نمایندگی ها استفاده می­شدند. آنها از کامیون­ ها برای مطلع ساختن مشتریان از سیستم ایمنی که کامیون های ولوو ارائه می­داد، استفاده می­کردند که شامل برنامه پایداری الکترونیکی،پشتیبانی حرکت بین خطوط،پشتیبانی هشدارراننده،پشتیبانی ازتغییرخط وکروز کنترل تطبیقی می ­شد.

7: بایست، نگاه کن، دست تکان بده

از آنجا که کودکان آسیب­ پذیرترین افراد در تردد های جاده ­ای هستند،شرکت ولوو همایش « بایست، نگاه کن،دست تکان بده » را  در سال 2015 میلای معرفی کرد. هدف این همایش بالا بردن دانش کودکان درباره خطراتی بود که روزانه با آنها در تردد مواجه می­شوند.

6: گروه تحقیقاتی حوادث

آیا می­دانستید که شرکت ولوو گروه تحقیقات حوادث مختص به خودش را دارد؟ این گروه بیش از 1700تصادف از سال 1969 میلادی که کامیون ها نیز بخشی از سانحه بودند را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. آنها فاکتور های مختلف دخیل در تصادف را مورد بررسی قرار می­دهند. این اطلاعات برای تحقیقات آینده و توسعه راه حل های جدید مرتبط با ایمنی بسیار ارزشمند است.

5: آزمایش برخورد

ولوو هزاران برخورد شبیه ­سازی شده و حدود 100 آزمایش تصادف واقعی را انجام داده است. این آزمایش ها به مهندس ­های ولوو کمک می­کند تا یکی از ایمن ­ترین کابین های کامیون دنیا را بسازند.

4: کیسه هوا

در سال 1995، ولوو اولین تولیدکنندۀ کامیون های سنگین شد که کیسه هوای راننده را معرفی کرد. هدف کیسه هوا این است که راننده را از نیروی برخورد­های شدید محافظت کند.

3: کمربند ایمنی

بستن کمربند ایمنی، راهی ساده برای ایمن ماندن در یک سانحۀ رانندگی است. در دهه 70 میلادی کمربند ایمنی در شرکت ولوو معرفی شد.

2: تست ضربه کابین سوئدی

آزماش های موانع، واژگونی، سرخوردن، ضربه به سقف. این آزمایش بسیار سخت­گیرانه است اما جای هیچ شکی باقی نمی­گذارد که ولوو مدل FH تا حد ممکن ایمن است. حتی از دستگاه قهوه­ ساز نیز تست تصادف گرفته شده است در نتیجه، هیچ چیزی داخل کابین هنگام تصادف به شما آسیب وارد نخواهد کرد.

1: ساختار کابین

هر کابین و تخت­خواب ولوو از فولاد با استحکام بالا ساخته شده است (HSS). همین امر به کابین های کامیون ولوو بالاترین نسبت مقاومت به وزن را در صنعت می دهد. و این به ما کمک می کند تا تنها تولید­کننده ای باشیم که استانداردهای تست ضربه سوئدی را رعایت کرده و از آن فراتر رفته است.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/11/01
    سلام

    ولوو یعنی قدرت یعنی زیبایی یعنی بی همتا
  • کاربر میهمان 1402/10/29
    شما هم عشقی... عین ولوو
  • کاربر میهمان 1402/05/12
    سلام
    واقعآ فقط ولوو
  • کاربر میهمان 1402/05/12
    سلام
    واقعآ فقط ولوو
  • کاربر میهمان 1401/11/28
    عالی
  • کاربر میهمان 1401/09/29
    بسیار زیبا و فنی قدرتمند
  • کاربر میهمان 1401/02/24
    سلام من اگه به جای خدا بودم برای سازنده ولوو ۳۰۰ سال عمر میدادم چون به بشریت خدمت کرده
  • کاربر میهمان 1401/02/23
    ولوو حرف نداره
  • کاربر میهمان 1401/02/23
    ولوو حرف نداره
  • کاربر میهمان 1401/01/11
    جهان را با ولوو چرخیدم ندیدم همتایت
  • کاربر میهمان 1401/01/11
    نقلعه کور سمت راست افتضاه ع درکامیون اف اچ ۴۶۰
  • کاربر میهمان 1400/06/28
    یکی از مصرف کننده های ولوو هستم بالا دست نداره خدایش
  • کاربر میهمان 1400/06/28
    هیچی اینه ولوو ۵۰۰ نیست عشق است
  • کاربر میهمان 1400/06/28
    عالی
  • کاربر میهمان 1400/06/28
    بی نقص ترین کشنده داخل کشور ایران