کامیون های برقی میتوانند زود تر از آنچه فکر میکنید به وسیله اصلی حمل ونقل تبدیل شوند.

 

 

صنعت حمل و نقل با درخواست های سفت و سختی برای بهتر کردن اثر مخرب این صنعت بر روی آب و هوا مواجه است. برای تسریع فرایند تحول به سمت حمل و نقل پایدار تر، هدف تمامی کامیون های تولیدی ولوو این است که تا سال 2040 بدون سوخت فسیلی کار کنند. کامیون های برقی نقشی مهم برای دست یابی به این هدف خواهند داشت. این شاید یک هدف غیر واقعی به نظر برسد اما در واقع، تحول به سمت خودرو های برقی زود تر از انتظار هر کس در حال انجام است، به این دلایل:

هزینه داشتن یک وسیله نقلیه برقی در حال کاهش است

گرچه امروزه قیمت یک کامیون الکتریکی از یک کامیون معمولی بیشتر است، تعداد قطعات پایین در یک محرکه برقی به این معناست که ، آن ها معمولا عمر بیشتری دارند و به تعمیرات کمتری نیاز خواهند داشت. در این حین، قیمت باتری ها به صورتی در حال کاهش است که از پیش بینی بسیاری از تحلیل گران نیز پیشی گرفته. سرمایه گزاری های حال حاظر بر بخش انرژی های تجدید پذیر در حال پایین آوردن هزینه تولید برق است به صورتی که هزینه استفاده از یک کامیون برقی به مراتب کمتر از یک کامیون دیزلی است.

کیفیت باتری ها در حال افزایش است

به این علت که تقاضا برای وسایل نقلیه برقی بالا گرفته، نو آوری در بحث باتری هم سرعت گرفته. سبکی، باتری های لیتیوم-یون تقریبا یک سوم وزن و نصف یک باتری سربی-اسیدی هستند. و با پیشترفت تکنولوژی این باتری ها در حال سبک تر شدن و قوی تر شدن هستند. حتی فواید بیشتری نیز میتوان از نسل بعدی باتری ها استخراج کرد، باتری های که به باتری های جامد(solid-state)معروف هستند. این باتری ها سریع تر شارژ میشوند، ایمن تر هستند، و میتواند دو برابر باتری های لیتیوم-یون امروزه توان بدهند، که احتمالا باعث بیشتر شدن مسیر پیمایش میشوند.

چالش های زیرساختی در حال بررسی اند

امروزه، شارژ کردن یک کامیون الکتریکی برای مسیر های کوتاه را میتوان به آسانی در شب هنگام انجام داد، در حالی که زیرساخت های لازم برای کامیون هایی که سریع شارژ میشوند کم هستند، در حین اینکه شهر ها، مراکز تدارکات، خودرو سازان و پمپ بنزین ها به دنبال فراهم آوری برای این تقاضای در حال رشد، بزرگتر میشوند این زیرساخت نیز توسعه می یابد. و تکنولوژی های جدید از جمله شارژر ها و باتری های هوشمند امکان شارژ سریع را تحت یک سری از شرایط فراهم می آورند. کشفیات جدید حاکی از آن است که سرعت شارژ کردن به خاطر بهبود های باتری های لیتیوم-یون به صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

کامیون های الکتریکی در حال تبدیل شدن به انتخاب بهتر هستند.

وقتی که قیمت خودرو های الکتریکی کاهش یابد، انتخاب کردن یک خودرو الکتریکی میتواند بیشتر از یک سوال در باره پایداری و هزینه باشد. کامیون های برقی نیز در حال به دست آوردن محبوبیت بین رانندگان هستند زیرا که لرزش های کمتری نسبت به خودروی های دیزلی معمولی تولید میکنند. مانور پذیری و پارک کردن راحت تری دارند، که باعث میشوند برای رانندگی و تحویل های شهری بسیار مناسب باشند. به عنوان یک گزینه کم-کربن و بدون گاز های خروجی اگزوز، کامیون های برقی در حال کسب محبوبیت بین شرکت هایی هستند که میخواهند به صورت پایدار تری فعالیت کنند.

تحول به سمت وسایل نقلیه الکتریکی میتواند زود تر از انتظار بسیاری از افراد صورت گیرد. حد اقل، نشانه های بسیار زیادی وجود دارد که این توسعه را نمایان میکند. و کامیون های برقی هم اکنون نیز در حال عبور و مرور در خیابان ها هستند.

برای خرید لوازم برقی ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/02
    عالیه
  • 1400/07/02
    سلام وعرض ادب
    عالی هستش
    ولی ایران هنوز تعداد زیادی ماشینهای حواله را تحویل نداده
    تحویل بده والباقیشم
    موقعی که برا ایران خواستند وارد کنند
    تحریم نباشیم خوبه