کامیون های برقی می توانند انرژی خورشیدی و بادی را پشتیبانی کنند.

کامیون های برقی می توانند انرژی خورشیدی و بادی را پشتیبانی کنند.در اینجا دلیل آن آمده است.

خودروهای برقی باتری دار(BEV)امروزه قسمتی آشکار از محیط تردد ما هستند و کامیون هایی که با باتری کار میکنند به تدریج برای مقاصد کوتاه مدت و منطقه ای وارد صحنه می شوند.همچنان که پیشرفت میکنیم ، سخت ترین کاری که بایدانجام دهیم، مربوط به حمل و نقل تجاری طولانی مدت - حمل بارهای سنگین در مسافت های طولانی است.برای این منظور ، کامیون های الکتریکی پیل سوختی با استفاده از هیدروژنیک گزینه عالی با مقدار صفر خروجی گاز است.کامیون های برقی با سلول سوختی مکمل کامیون های باتری برقی خواهند بود.

کامیون های برقی باتری دار در حال حاضر در اروپا برای توزیع شهر و حمل و نقل زباله در دسترس هستند و گام بعدی فروش کامیون های برقی بزرگتر برای حمل و نقل متوسط منطقه ای ، اکنون در ایالات متحده و اروپا آغاز شده است.وسایل نقلیه الکتریکی پیل سوختی ((FCEVبرای مسافت های طولانی  ادامه خواهند داد.

یک سوءتفاهم رایج وجود دارد که باتری ها و پیل های سوختی با یکدیگر رقابت می کنند ، اما در واقع برعکس است. برای حمل و نقل کامیون ، تکنولوژی ها همزمان با یکدیگر تکمیل می شوند، اما  پیل های سوختی مسافت های بسیار طولانی را مورد بررسی قرار می دهند و باتری هادر مسافت کمتری کار میکنند.

بنابراین برای ما واضح است که ترکیبی از کامیون های برقی باتری دار برای حمل و نقل منطقه ای و کامیون های الکتریکی پیل سوختی برای مسافت های طولانی راه حل های مهم تحرک الکتریکی برای دستیابی به حمل و نقل پایدار خواهد بود. و پاسخ به کسانی که می پرسند آیا برای جابجایی الکترونیکی به هر دو تکنولوژی نیاز داریم ، یک "بله" قاطع است.

اگر بخواهیم نیازهای بلندمدت برای حمل و نقل پایدار با استفاده از محلول های باتری الکتریکی و پیل سوختی هیدروژنی را برآورده کنیم ، مهمترین چالش این است که هم برق و هم هیدروژن مورد استفاده باید سبز (بدون فسیل) و به راحتی در دسترس باشند، از منابع انرژی تجدیدپذیرباشند و در حجم بالا تولید شوند.

هیدروژن می تواند نقش بسیار مهمی در حمایت از انرژی خورشیدی و باد ایفا کند

یک چالش عمده با برق سبز از منابع مانند صفحات خورشیدی و توربین های بادی عدم پیش بینی است.باد همیشه نمی وزد و خورشید همیشه نمی درخشد و روزهای بدون باد یا ابری به معنای بهره وری کمتر است.امروزه، بیشتر برق خورشیدی یا بادی باید همزمان با تولید مصرف شود و باتری ها فقط مقادیر کمی ذخیره می کنند.

با این حال ، با استفاده از برق تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن سبز ، نه تنها امکان ذخیره انرژی در مقیاس بزرگ وجود دارد ، بلکه تولید برق بدون مواجهه با چالش ها و محدودیت های ظرفیت شبکه نیز امکان پذیر است.به این ترتیب ، هیدروژن سبز می تواند رشد کارآمد و قابل اعتماد انرژی خورشیدی و بادی را تقویت کرده و همچنین به تعادل عرضه و تقاضای برق کمک کند.اینها به وضوح مزایای عمده و قطعات مهم مفقود شده در کل پازل عرضه و تقاضای برق تجدیدپذیر هستند.

توسعه هیدروژن سبز همچنین می تواند با افزایش تقاضا از صنایع تولیدی برانگیخته شود.به عنوان مثال ، گروه Volvo با فولادساز سوئدیSSAB برای تولید خودروهای ساخته شده از فولاد بدون فسیل همکاری می کند.Volvo تولید اولین خودروهای مفهومی و ماشین آلات با فولاد از SSAB را با استفاده از هیدروژن در سال 2021 آغاز خواهد کرد.

فناوری حمل و نقل پایدار در دسترس است

بنابراین ، چه زمانی کامیون های برقی پیل سوختی در دسترس خواهند بود؟ هدف ما این است که آزمایشات مشتری را قبل از سال 2025 شروع کنیم و در نیمه دوم این دهه در تولید سری باشیم.

امروزه بیشترتکنولوژی مورد نیاز برای حمل و نقل پایدارتر کامیون در دسترس است.چالش ما در حال حاضر این است که همه قطعات این پازل پویا را به بهترین شکل کنار هم قرار دهیم.ما هر روز - همراه با مشتریان خود - پیشرفت می کنیم و مطمئناً اوقات جالب و هیجان انگیزی در پیش داریم!

برای خرید قطعات ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/04
    👌👌👌👌👌