در فکر جایگزینی کامیون های برقی در حمل و نقل هستید؟

کامیون های برقی در حمل و نقل 

 

کامیون های برقی دیگر به یک نیاز انکار­ناپذیر برای بسیاری از وظایف مربوط به حمل و نقل ضروری تبدیل شده ­اند. آیا شما در مناطق شهری فعالیت می کنید و در گام بعدی به سوی برقی کردن سیستم حمل ونقل نیاز به راهنمایی دارید؟ در اینجا چند پرسش وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

وظایف حمل و نقل شما چیست؟

به دلیل سر و صدا و میزان آلایندگی کم، کامیون های برقی، برای کار در مناطق مسکونی و محیط های شهری مانند حمل و نقل زباله های شهری، مواد مصرفی و کارهای سبک ساختمانی، ایده­آل هستند.

وزن باری که حمل می­کنید چقدر است؟

هرچه بار سنگین ­تر باشد، باتری­ها و انرژی بیشتری برای طی مسافت مشخص مورد نیاز است. اگر چه خود باتری­ ها نیز بر وزن کل ماشین می­ افزایند. این مسئله برای مثال، باید در برنامه های ساخت و ساز و مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد. بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا، یک تن بار اضافه می­تواند برای خودروهای با سوخت جایگزین مجاز باشد تا وزن اضافی را جبران کنند.در کامیون های ولوو، ما شبیه سازی واقعی مسیرها را انجام می­دهیم تا اطمینان حاصل شود که وقتی کامیونی را انتخاب می­ کنید، می­توانید بطور کامل از پس وظیفه­ ی خود بربیایید.

چه مسافتی را باید رانندگی کنید؟

کامیون های برقی امروزه، بسته به کاربردشان می­توانند 70 تا 300 کیلومتر را با شارژ یک شبه طی کنند. برای مسافت­های طولانی­ تر، به طبع باید هماهنگ با مدت زمانی که می­رانید، برای شارژ کردن در مکان های مخصوص برنامه­ ریزی کنید.

گزینه های شارژ شما چیست؟

در ابتدا ما معتقدیم که اکثر کامیون ها در طول شب، در خانه مشتری شارژ می­شوند. شارژرهای جریان مستقیم ( DC ) پرسرعت اضافه شده در کار های دو نوبته، به گزینه جالبی تبدیل شده­ اند. با متداول شدن وسایل نقلیه برقی، نیاز و فرصت برای شارژ آنها در نقاط مختلف مانند پمپ بنزین ها، محل های بارگیری، کارگاه های خدمات رسانی ، ایستگاه های کامیون و سایر مکان هایی که کامیون ها در آن­ها پارک می­شوند،بیشتر خواهد شد. هنگامی که ما یک کامیون ولوو عرضه می­کنیم، تأمین تجهیزات شارژ را نیز شامل می­شود پس ما مسیر را به دقت ارزیابی می­کنیم و محاسبه می­کنیم که برای برآوردن شرایط حمل و نقل در چه مکانهایی نیاز به شارژ دارد.

آیا مایل به سرمایه­ گذاری در برنامه ریزی مسیرها و آموزش رانندگان هستید؟

برای به دست آوردن بهترین کارایی از یک کامیون برقی، باید به گونه ­ای راندکه انرژی بازیابی شود تا برد مسافت حداکثر شود. برای کمک به رانندگان در استفاده از فناوری پیشرانه برقی به نحو احسن، یک دوره آموزشی و ابزارهایی برای کمک به برنامه ­ریزی مسیرهای بصرفه ­تر برای وسایل نقلیه شما، می­تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد.

آیا کامیون های برقی به تصویر برند و بهبود تجارت شما کمک می­کند؟

کامیون های برقی به عنوان یک گزینه آرام­تر و پایدارتر می­توانند به شما کمک کنند ردپای خود در تولید کربن ­دی­ اکسید را کاهش دهید، وجهه عمومی خود را تقویت کرده و با مشتریان یا سازمان های دولتی که اهداف پایدار­تری دارند، قرارداد ببندید.همچنین یک وسیله نقلیه بی سر و صدا و با تکنولوژی بالا می­تواند برای رانندگان، که نیرو های کمیابی هستند، کشش بزرگی باشد. اگر بازاریابی و تصویر­ سازی برای شما در اولویت قرار دارد،استفاده از ماشین های برقی ممکن است گزینه خوبی برای تحقق این مهم باشد.

آیا به دنبال حمل و نقل شبانه درون شهری هستید؟

در بسیاری از شهرهای بزرگ، حمل و نقل شبانه با استفاده از کامیون های برقی بی سر و صدا شاهد افزایش چشم­گیری است. حمل و نقل شبانه، انعطاف پذیری به مشاغل می­دهد یعنی دیگر مجبور به ارسال کامیون در ساعت شلوغی صبح نیستندکه این موضوع برای شرکت ها جذاب است و باعث می ­شود منابع از نظر اقتصادی بصرفه ­تر پخش شوند.کاهش حجم ترافیک و آلودگی صوتی از اولویت های مقامات شهری در سراسر جهان است.

آیا کامیون های برقی یک انتخاب سودآور هستند؟

فرصتهای جدیدتجاری برای شرکتهایی در دسترس است که مایل به حمل کالا به مکانهایی هستند که برای کامیونهای با سوخت فسیلی امکان پذیر نیست.تعداد فزاینده ­ای از شهرها در حال برنامه ریزی برای ایجاد مناطق بدون آلاینده ه­ایی هستند که فقط وسایل نقلیه برقی مجاز به تردد در آن­ها می­باشند. در مورد مالیات نیزبحث هایی در جریان است که از جامعه­ ی بدون تولید دی ­اکسید­کربن حمایت خواهد کرد. امروزه شرکت های بیشتری از کامیون های برقی استفاده می­ کنند که همکاری در پویش مشارکت سبز را افزایش می­دهد. این امر می­تواند تأثیراتی را  بر تجارت حمل و نقل داشته باشد.

برای خرید قطعات برقی ولوو کلیک کنید

 

 

 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/08
    ممنون از زحمات شما آقای زهرایی و پرسنل خوبتون
  • کاربر میهمان 1400/07/08
    جالب بود