چگونه کمربندی ایمنی کار میکند؟ و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

 کمربندی ایمنی

کمربند سه نقطه ایی  ترکیبY شکل از کمر بند های کمری است که بر روی بدن قرار میگیرند و در سگک قفل میشوند. و انرژی(حرکتی) شانه، سینه و لگن شما را هنگامی که خودرو در حال حرکت است، مهار میکند.

یک مرور کلی بر اجزای مختلف کمربندی ایمنی :

  1. مکانیسم جمع شونده و پیش کشنده

سیستم جمع شونده با استفاده از یک قرقره به شما این امکان را میدهد تا کمربند را طبق خواست خود تنگ یا گشاد کنید. در شرایطی همانند: یک تصادف یا ترمز شدید، فورا مانع از چرخش قرقره میشود و بدن شما را در برابر حرکات ناگهانی رو به جلو، حفظ میدارد.

سیستم پیش کشنده وقتی که سنسور ها یک توقف ناگهانی را در حرکت خودرو تشخیص دهند، با استفاده از نوعی ماده منفجره یک پیستون پنهان شده را به حرکت در می آورد. سپس این پیستون قرقره که بند پارچه ای به دور آن پیچیده شده است را به حرکت میاندازد. این عمل جمع شوندگی فوری، باعث میشود که بدن شما به صورت سفت و محکمی به صندلی بچسبد.

2.سگک کمربند ایمنی

سگک کمربند ایمنی به اندازه کافی مستحکم است تا در برابر نیروی برخورد مقاومت کند. بسیار مهم است از اینکه اطمینان حاصل کنیم سگک به خوبی در جای خود قرار میگیرد. یکی از سه "نقطه" کمربند ایمنی.

3. جایگاه هایی برای نصب صندلی کودک

باید ها و نباید های صندلی ایمنی

باید ها:

همیشه کمربند ایمنی خود را قبل از حرکت کردن با کامیون ببندید. این شامل تمام افرادی میشود که در وسیله نقلیه هستند.

بخشی پایینی کمربند را در امتداد نشیمن گاه و زیر شکم خود قرار دهید.

بخش شانه ای کمربند را در امتداد ترقوه خود و دور از گردن خود قرار دهید. باید به نحوی باشد که دور قفسه سینه شما قرار بگیرد.

قبل از حرکت، اطمینان حاصل کنید که کمربند ایمنی شما در جای خود قرار گرفته و به صورتی است که شما احساس راحتی میکنید. سست بودن کمربند ایمنی ریسک اختلال در عملکرد در هنگام تصادف را به همراه دارد.

این را میدانیم که اندازه بدن ممکن یک عامل برای استفاده و یا اجتناب از بستن کمربند ایمنی به شیوه درست آن باشد. اگر که شما به یک کمربند بزرگتر احتیاج دارید تنها کافیست با شرکت وسیله نقلیه خود تماس بگیرید تا افزاینده کمربند ایمنی را دریافت کنید.

نباید ها:

تکنولوژی را دستکاری نکنید. بعضی افراد از یک گیره برای قرار دادن کمربندی ایمنی در یک حالت خاص استفاده میکنند این کار باعث محدود کردن کمربند ایمنی میشود و بسیار خطر آفرین است. کمر بند ایمنی باید قابلیت این را داشته باشد که آزادانه به عقب و جلو حرکت کند.

فقط از یک قسمت کمربند سه نقطه ای استفاده نکنید. بعضی رانندگان فقط قسمت بالا تنه و در دید کمربند را میپوشند تا از قانون بگریزند. با این کار در تصادف، کمربند ایمنی از بدن شما به صورت کامل محافظت نمیکند.

هیچگاه بخشی از کمربند که شانه شما را پوشش میدهد ،در پشت خود و یا زیر بازوی خود قرار ندهید. این عمل خطرناک و هم غیر قانونی است.

اجزایی که جای خاصی ندارند و سست هستند را در کابین وسیله نقلیه خود قرار ندهید. اگر چه حتی شما به صورت کامل و درست کمربند ایمنی خود را بسته اید، در هنگام توقف ناگهانی این اجزا ممکن است باعث صدمه به شما شوند.

بسیار مهم است در هنگام سفر و با کمربند ایمنی بسته ، اجزای تیز را در جیب خود قرار ندهید، زیرا که ممکن است در هنگام تصادف، باعث صدمات شدیدی شوند.

برای خرید لوازم یدکی ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/08
    سپاس از مطالب مفیدتون
  • کاربر میهمان 1400/07/08
    احسنت برشما
  • کاربر میهمان 1400/07/08
    بسیار عالی