چگونه از یک بزرگراه با مصرف سوخت کمتری خارج شوید

دنده خلاص رفتن در رسیدن به یک تقاطع در بزرگراه می تواند به طور قابل توجهی مصرف سوخت را کاهش دهد.موتوری با دور کم نیازی به قدرت ترمز زیاد ندارد,بنابراین دنده خلاص رفتن اغلب از فواصل طولانی تر امکان پذیر است.در اینجا من نحوه و چرایی این کار را توضیح خواهم داد.ابتدا اگر می خواهید هنگام رسیدن به تقاطع به صورت کارآمد رانندگی کنید,از ترمزهای کمکی استقاده نکنید.این حالت انرژی حرکتی کامیون را به گرما تبدیل کرده و منجر به از دست دادن شتاب آن می شود.هنگام رسیدن به تقاطع هر چقدر ترمز کمتر بگیرید به همان اندازه برای مصرف سوخت بهتر خواهد بود.فرقی نمیکند که از ترمز پایی,کمکی و یا موتور استفاده کنید زیرا همچنان اتلاف انرژی محسوب می شوند.

دنده خلاص کلیدی است.

برای پیدا کردن تعادل بهتر,معمولا بهتر است زمانی دنده خلاص بروید که کامیون بیشترین انرژی حرکتی را دارا است.من به عنوان مربی رانندگی توصیه می کنم زمانی که ترافیک اجازه می دهد, با دنده خلاص کردن سرعت ثابت را به حدود 50 کیلومتر در ساعت کاهش دهید.با این کار شما به جای ترمز از اصطحکاک هوا برای کاهش سرعت استفاده می کنید.این مسلما در مسیرهای صاف و شیب های کم قابل انجام است.در سرازیری ممکن است استفاده از ترمز کمکی برای کنترل حفظ سرعت مطمئنه ضروری باشد.

هنگام رانندگی در زمین های مسطح با سرعت زیر 50 کیلومتر در ساعت, از ترمزهای کمکی اتوماتیک استفاده کنید.ترمزهای کمکی به تنهایی در کم کردن سرعت خیلی موثر نبوده و هنگام تعویض دنده ها و استفاده از آن ها به تنهایی میتواند کنترل نشده و ناخوشایند باشند.کامیونی با سرعت کمتر از 50 کیلومتر در ساعت انرژی حرکتی باقی مانده کمی دارد ,بنابراین استفاده از نیش ترمز هنگام رسیدن بی ضرر است.

مطمئنا باعث سایش قابل توجهی نخواهد شد. همچنین استفاده از ترمز های کمکی اتوماتیک و ترمزکردن با پا این فرصت را به شما می دهد تا پیش بینی کنید که دیگران چه کاری انجام می دهند و تا رسیدن به تقاطع با آسودگی عمل کنید.این کار در مقرون به صرفه بودن بسیار مهم تر از تلاش برای افزایش طول عمر ترمزهای پایی به وسیله استفاده از کمکی ها در سرعت های کم است.

کامیون تا کیلومترها دنده خلاص خواهد رفت

هنگامی که در جاده های صاف نزدیک تقاطع ها دنده خلاص می روید, من به طور حتمی میدانم که ترکیبی 37 تنی به طول 2 کیلومتر حرکت می کند.بنابراین این تا زمانی که شروع به پیش رفتن در فاصله مناسب می کنید ارزان ترین راه تا رسیدن به تقاطع است.این در یک بخش مسطح از بزرگراه قبل ازخروج, مشکلی ایجاد نمی کند زیرا علائم تقاطع خیلی زود قابل مشاهده است.

من می توانم بپذیرم که دسترسی 2 کیلومتری همیشه واقع بینانه نیست اما مقرون به صرفه بودن,حداقل ارزش آن را دارد که سعی کنیم تعادلی خوب بین ترمز نکردن و داشتن فاصله نزدیک مناسب مشخص کنیم.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/10
    علی