I-Shift بادنده های خزنده- قدرت نهایی برای انجام کارهای سخت

داستان از حمل بار بزرگ 325 تنی در حالت سکون شروع می شود؟ این امر با استفاده از I-Shift منحصر به فرد کامیون های ولوو با فناوری دنده خزنده امکان پذیر شده است.

I-Shift با دنده های خزنده، گیربکسی است که برای فراهم کردن قدرت و قابلیت راه اندازی فوق العاده طراحی شده اند، که برای انجام وظایف سنگین مهم هستند. دنده به حدی قدرتمند است که کامیون می تواند از حالت متوقف در جاده ای هموار با بارهایی تا وزن 325 تن حرکت کند. نسبت دنده به رانندگان کامیون کمک می کند تا با سرعتی به کمی 5/0 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند، این به کامیون ها اجازه می دهد تا واقعاً بخزند. این کمک بزرگی در هنگام انجام مانورهای دقیق، به ویژه هنگام بازگشت است.

با یک مجموعه کاهش دنده جدید که به یک I-Shiftاستاندار اضافه شده است، نسبت دنده بزرگ در I-Shift با دنده های خزنده بدست می آید.به منظور ایجاد فضای بیشتر برای مجموعه کاهش دنده ، گیربکس 12 سانتی متر بلندتر از یکI-Shiftاستاندارد است. بسیاری از اجزاء جدید، مانند: چرخ دنده ها، کشویی دنده و همگام سازهای شکافدار از مواد با استحکام بالا ساخته شده اند، که گیربکس را بسیار مقاوم می کند.

این واقعیت که I-Shiftکامیون ولوو با دنده های خزنده قدرت زیادی را فراهم می کند و حرکت های بسیار آهسته را ممکن می سازد، آن را برای کارهایی مانند: حمل چوب، راندن کامیون های کمپرسی و ترکیب خودروهای سنگین ایده آل می کند.مصرف بهینه سوخت هم با بار و هم بدون بار به دست می آید. این گیربکس همچنین به کامیون ها اجازه می دهد با بارهای سنگین به قابلیت راه اندازی فوق العاده برسند. ترکیب منحصر به فرد دنده خزنده و نسبت بهینه محور عقب باعث صرفه جویی در سوخت و افزایش بهره وری در برنامه های حمل و نقل در مسافت های طولانی می شود. مزیت دیگر این است که انرژی کلاچ I-Shiftبا دنده های خزنده در مقایسه با یکI-Shiftمعمولی حدود 25 درصداست، که سایش در موتور متحرک را تاحد زیادی کاهش می دهد.

I-Shiftبا دنده خزنده چگونه عمل می کند؟

نسبت دنده بزرگ در I-Shiftبا دنده های خزنده توسط یک دنباله دنده جدید که به I-Shiftاستاندارد اضافه شده است، امکان پذیر می شود. I-Shiftبا دنده های خزنده قدرت منحصر به فرد، قابلیت راه اندازی و مانور را فراهم می کند. همچنین سایش در موتور متحرک را کاهش می دهد. بنابراین چگونه عمل می کند؟

دنباله دنده اضافی

دنباله دنده اضافی به طور مستقیم پشت کوپلینگ گیربکس قرار گرفته و از دو چرخ دنده اضافی– یکی بر روی شفت ورودی و یکی بر روی شفت میانی، تشکیل شده است. دنباله دنده اضافی به گیربکس این امکان را می دهد تا نسبتی که تقریباً دو برابر I-Shiftاستاندارد است را ارائه دهد.

نسبت دنده پایین

نسبت دنده تفاوت در سرعت میان شفت های ورودی و خروجی در گیربکس است. با بیشترین دنده درگیر، نسبت دنده 1:1 است، این به معنای آن است که شفت ها با همان سرعت می چرخند. در پایین ترین دنده در I-Shiftبا دنده های خزنده، شفت خروجی 32 مرتبه آهسته تر از سرعت موتور می چرخد.

برای خرید قطعات گیربکس ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/14
    ولوو نامی شناخته در صنعت کشور با سابقه درخشان
  • 1400/07/14
    ولوو همیشه بهترینه