صرفه جویی بسیار زیاد سوخت و Adblue با I-SAVE

این یک تفاوت عظیم ایجاد میکند:صرفه جویی بسیار زیاد سوخت و Adblue در جاده های پرچالش فنلاند.

شرکت فنلاندی Kuljetusliike Antti Airaksinen اخیراً شروع به استفاده از Volvo FH با I-Save در عملیات توزیع مواد غذایی خود کرده است.مصرف سوخت از آن زمان تا کنون 4.5 لیتر در 100 کیلومتر کاهش یافته است و تأثیر بسزایی در سودآوری شرکت دارد.

یک ولوو FH در یک بعدازظهر آرام و مه آلود راه خود را در جاده های دورافتاده و پوشیده از برف شرق فنلاند طی می کند. Toni Korhonenدر حال رانندگی در مسیر است تا غذای یخ زده بیشتری را به فروشگاه های روستاهای کوچک اطراف Kuopio، شهری با 120 هزار نفر جمعیت ، برساند.

"جاده های اینجا پرپیچ و خم هستند همراه با برف ضخیم که تپه های زیادی را پوشانده و پیچ های تند را پوشانده است. گاهی مجبور می شوم دهها بار در یک شهر کوچک، توقف کنم که این امر، می تواند سوخت زیادی مصرف کند. "

در اواسط سال 2018 ، Kuljetusliike Antti Airaksinen (که به انگلیسی به عنوان Antti Airaksinen Transport ترجمه می شود) اولین Volvo FH خود را با I-Save به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایش میدانی خریداری کرد.با استفاده از موتور D13 Turbo Compound که از انرژی اضافی برای تحویل گشتاور بیشتر استفاده می کند ، نتیجه یک کامیون قدرتمند و کم مصرف است.

آنتی آیراکسینن ، مدیرعامل شرکت خانوادگی که در سال 1990 تأسیس کرد ، می گوید: "کامیون جدید تأثیر زیادی بر عملیات ما گذاشته است."

تفاوت مصرف سوخت، 4.5 لیتر در 100 کیلومتر است. اگر یک کامیون 4.5 لیتر کمتر از گازوئیل استفاده کند ، وقتی دو میلیون لیتر در سال مصرف کند ، تفاوت زیادی ایجاد می کند. "

هر کامیون در این شرکت حدود 180 هزار تا 250 هزار کیلومتر در سال حرکت می کند و بنابراین  Antti از طریق سیستم مدیریت ناوگان Dynafleet ولوو، تمرکز و نظارت زیادی بر مصرف سوخت و عملکرد مصرف سوخت رانندگان و شیوه رانندگی آنها دارد.آنها به منظور حداکثر رساندن منابع سوخت ، اهمیت ویژه ای در کاهش زمان اجراهای بیهوده دارند.Engine Idle Shutdown  تنها یکی از عملکردهایی است که در I-Save گنجانده شده است و به گفته آنتی ، این مزیت بزرگی بوده است.

ولوو FH جدید با I-Save در بین تیم محبوب شده است. آنتی آیراکسینن با لبخند می گوید: "رانندگان ما کامیون جدید را بسیار دوست دارند." گشتاور پایین آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. هنگام حرکت در سربالایی ، تعویض دنده کمتری انجام می شود. در واقع ، تیم سه نفره ما آنقدر از کامیون خوششان می آید که نمی خواهند آن را به رانندگانِ   جایگزین، تحویل دهند. "

"داشتن چنین کامیون قدرتمند و در عین حال کم مصرفِ در اختیار ما، تفاوت زیادی در تحویل های ما ایجاد کرده است. "

حدود 90 درصد از درآمد شرکت آنتی از صنایع غذایی تامین می شود. وسایل نقلیه آنها عمدتا در فنلاند کار می کنند ، اگرچه یکی از آنها کشورهای Benelux را پوشش می دهد. مسیری که هلسینکی، پایتخت فنلاند را به کوئوپیو وصل می کند ، مسیری است که رانندگان مرتباً طی می کنند. تحویل از کوپیو به شهرهای کوچک و روستاهای اطراف انجام می شود.

ولوو FH جدید با I-Save ساعت های طولانی را در سه شیفت ، شش روز در هفته کار می کند. آنتی آیراکسینن می گوید: "مناطق شرقی فنلاند در شدیدترین زمستان چالش هایی را ایجاد می کند." "داشتن چنین کامیون قدرتمند و در عین حال کم مصرفِ در اختیارِ ما، تفاوت زیادی در تحویل ما ایجاد کرده است. ما همچنین بسیار خوشحالیم که سرویس و نگهداری متمرکز، توسط ولوو در Kuopio ارایه شده است. گاراژهای محلی بسیار باانعطاف عمل می کنند ، که برای ما مفید است. "

یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه موتور D13TC ، سیستم گردش مجدد گازهای خروجی خنک شده است که مقدار اکسید نیتروژن را در طول فرآیند احتراق کاهش می دهد. این به نوبه خود نیاز به AdBlue را کاهش می دهد. Antti Airaksen می گوید: "موتور 50 درصد کمتر از مدل های قبلی AdBlue مصرف می کند ، که البته ما در کل پس انداز خود را در نظر می گیریم." "همانطور که مسافت های بیشتری را طی می کنیم ، منتظر هستیم که I-Save سهم بیشتری در سودآوری شرکت داشته باشد."

برمی گردیم به جاده، جایی که راننده تونی کورونن با محموله ای از نان منجمد، عازم روستای کوچک کاوی است.

من و تیمم این کامیون را برای خودمان می خواهیم. ما آن را به خاطر کسی دیگر، واگذار نمی کنیم!

او پنج سال است که رانندگیِ کامیون می کند و برای چهار نفر از آنها در Kuljetusliike Antti Airaksinen کار کرده است ، اغلب تحویل های شبانه را به شهرداری های کوچک اطراف کوپیو انجام می دهد. "اینجا بسیار زیبا و دور افتاده است ، و من از بودن پشت فرمان یک کامیون قابل اعتماد لذت می برم. من مارک های دیگر را رانندگی کرده ام ، اما چیزی که در مورد ولوو دوست دارم موقعیت و راحتی رانندگی خوب است. " طرفداران بزرگ گشتاور پایین و نحوه حرکت آن در سربالایی. تیم من این کامیون را برای خود ما می خواهد-ما آن را به خاطر کسی دیگر واگذار نمی کنیم! "

Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy

تأسیس: 1990

مالک: Antti Airaksinen

تعداد کارکنان: 80 نفر که 50 نفر راننده هستند

بار: کالاهای یخ زده و کنترل دما

تعداد کامیون: 27 کامیون که 23 دستگاه آن Volvo است

بزرگترین مشتری: Kesko

تاریخچه: این شرکت متعلق به خانواده در مارس 1990 در Kuopio فنلاند تاسیس شد. آنها در ابتدا تحویل داخلی و بین المللی را انجام می دادند ، اما در سال 1997 تمرکز خود را به طور عمده به داخلی تغییر دادند.

خدمات: این شرکت در توزیع مواد غذایی منجمد و یخچال تخصص دارد و 26 کامیون سخت با ترکیب تریلر اداره می کند که تقریباً همه آنها Volvo هستند.

ولوو FH با I-Save

ولوو FH با I-Save کم مصرف ترین کامیون Volvo تا به امروز است. موتور D13TC آن و ویژگی های به روز شده صرفه جویی در سوخت برای کاهش هزینه سوخت تا هفت درصد طراحی شده است. موتور D13TC از فناوری Turbo Compound در موتورهای هواپیمای پرقدرت مناسب جاده استفاده می کند و واحد TC از گرمای اضافی و انرژی اضافی گازهای خروجی کامیون استفاده می کند. کل خط تولید نیز برای حداکثر بهره وری سوخت، با طراحی پیستونی جدید که باعث می شود انرژی گرمایی کمتری از بین برود، کالیبره شده است.علاوه بر این ، I-Save از آخرین فناوری های ولوو کامیون مانند نرم افزار I-See نقشه و I-Cruise با I-Roll استفاده می کند. مخصوصاً برای اپراتورهای دوربرد که معمولاً بیش از 120هزار کیلومتر در سال رانندگی می کنند، مناسب است.

برای خرید لوازم گیربکس ولوو کلیک کنید

 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/10/18
    بسیار عالی
  • 1402/10/18
    در چند سال آینده برای ما ایرانی‌ها هم مصرف سوخت بسیار با اهمیت خواهد شد متأسفانه هر کامیونی که به تازگی وارد ایران میشه با ثبت باز خوردهای غلط مواجه میشه و بعد از گذشت چند سال از ورود خواهان و علاقه مند پیدا میکنه
  • کاربر میهمان 1401/01/02
    بسیار عالی و آموزنده بود
  • کاربر میهمان 1401/01/02
    بسیار عالی و آموزنده بود
  • کاربر میهمان 1401/01/02
    بی نظیره
  • کاربر میهمان 1401/01/02
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1401/01/02
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1400/07/14
    بسیار جالب و عالی
  • کاربر میهمان 1400/07/14
    خیلی جالب بود ممنون از شما
  • کاربر میهمان 1400/07/14
    عالی
  • کاربر میهمان 1400/07/14
    جالب بود
  • کاربر میهمان 1400/07/14
    بسیار عالی