حواست به جاده باشه!

یکی از نگرانی های روزافزون ما در مسئلة ایمنی، استفاده از تلفن های هوشمند در حال رانندگی است. آن­ها توجه ما را از جاده منحرف می­کنند و درک دلیل آن دشوار نیست.

آنچه در ابتدا ابزاری نسبتاً ساده برای مکالمه به­ نظر می­ رسید، اکنون موارد کاربرد آن بسیار فرا­تر رفته ­است. تلفن­ همراه به بخش بزرگی از زندگی دیجیتالی ما تبدیل شده­ است. حالا دیگر در جیب ما جای می­گیرد و با زنگ زدن، وزوز کردن، کلیک کردن و ارتعاشش، توجه ما را درگیر خود می­کند و این مشکل اساسی یا حداقل بخشی از مشکل ماست. با وجود کمپین های بی شمار آگاهی­ سازی و قوانین ایمنی در بسیاری از کشورها، همچنان هر روزه شمار زیادی از رانندگان هنگام رانندگی از تلفن های همراه خود استفاده می­کنند. برای جلوگیری از مرگ و میر و افزایش ایمنی برای همه، در اینجا نکاتی برای استفاده مسئولانه از تلفن های هوشمند برای رانندگان ذکر شده­ است.

حالت رانندگی­

بسیاری از گوشی ها در حال حاضر دارای حالت رانندگی هستند. در این حالت بسیاری از سرویس­ها مانند ارسال پیام از کار خواهد افتاد و تنها سرویس­ های پایه ­ای و اساسی کار خواهند کرد. در صورتی که تلفن شما این حالت را نداشته­ باشد، شما می­توانید از برنامه های مشابه استفاده کنید که تعدادشان هم کم نیست و دقیقا همین عملکرد را خواهند داشت.

قابلیت اتصال و هندزفری (دست آزاد)

اگر هنگام رانندگی نیاز به برقراری یا دریافت تماس دارید، تلفن خود را پیش از شروع سفر به سیستم بلوتوث خودرو متصل کنید. روند اتصال به این سیستم نیاز به صبر و حوصله دارد و در هنگام رانندگی می­تواند گیج کننده و خطرناک باشد.

آماده ­سازی

این عملیات تنها چند دقیقه از وقت شما را قبل از حرکت می­گیرد. پیش از شروع سفر، مقصد خود را در سیستم مسیریابی وارد کنید، آلبوم های موسیقی را مرتب کنید و یا کتاب صوتی پخش کنید. تمام این اقدامات را انجام دهید و هنگام رانندگی دو دست خود را روی  فرمان نگه دارید تا میزان حواس ­پرتی را به حداقل برسانید.

 برای خرید لوازم ترئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/19
    سپاس از شما
  • کاربر میهمان 1400/07/19
    خدایی کنار گذاشتن گوشی یکم سخته