مواردی که باید قبل از انتخاب قطعه­ ی بازسازی شده درنظر گرفته­ شود.

چه بحث هزینه در میان باشد و چه اهداف پایداری محیط زیست و انسانی، دلایلی وجود دارد که در هنگام تعویض قطعه­ ی معیوب یا فرسوده، از قطعات بازسازی­ شده استفاده کنیم. در اینجا ما به سؤالاتی می­پردازیم که مشخص می­کند آیا قطعات بازسازی شده برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.

آیا هزینه عامل مهمی است؟

اگر شما به دنبال کاهش هزینه ها هستید و در عین حال کیفیت بالا می­خواهید، قطعات بازسازی شده، گزینه­ ی مناسبی برای شماست. قیمت یک قطعه­ ی بازسازی شده می­تواند تا %50 ارزان­تر از قطعه ­ی نو باشد. اگر به دنبال کیفیت هستید، این نکته را به یاد داشته­ باشید که ممکن است تمام قطعات بازسازی شده، کیفیت بالایی نداشته ­باشند.

اگر به سراغ شرکت­های معتبر(OEM) بروید، به احتمال زیاد محصولی قابل اطمینان دریافت خواهید کرد؛ چرا که این قطعات تحت سیاست­های سخت­گیرانه­ تولید می­شوند و آزمایش­های دقیقی روی آن­ها صورت می­ گیرد. هر تأمین­ کننده­ ای را که انتخاب می­ کنید، از معتمد بودن آن اطمینان حاصل کنید و به مواردی مانند داشتن گواهینامه ­ی سازمان جهانی استاندارد (ISO) که نشان ­دهنده­ ی نظارت سیاست­های تضمین کیفیت است، توجه فرمایید. پس از انتخاب محصول مناسب، بررسی کنید که چه نوع ضمانتی آن را پشتیبانی می­کند.

آیا از نظر زمانی در مضیقه هستید؟

علاوه بر کیفیت بالا و هزینه­ ی کمتر، قطعات بازسازی شده به دلیل افزایش روز افزون محبوبیت و دسترسی در مقایسه با تعمیرات، راه­ حل­های سریع­تری هستند. در واقع، انتخاب قطعه­ ی بازسازی شده دقیقا به اندازه ­ی خرید قطعه­ ی جدید، شما را در فرایند تعمیرات از نظر زمانی، جلو می­ اندازد.

قصد تعویض چه قطعه­ای را دارید؟

معمولا، تعویض قطعات سنگین با قطعات بازسازی­ شده، ایده­ ی خوبی است؛ چرا که این قطعات سنگین اغلب گران­ تر هستند. موتور، قطعات شاسی، ترمز­های گیربکس و سیستم هدایت ماشین تنها تعدادی از این قطعات هستند. حتی لوازم الکترونیکی، موتور استارت، واحد­های کنترل و دینام را نیز می­توان با قطعات بازسازی شده تعویض کرد.

آیا پایداری محیط زیست و اهداف انسانی برای شما اهمیت دارد؟

نگرانی درمورد محیط زیست و از بین رفتن منابع، دلایل بسیار خوبی هستند تا بازسازی را انتخاب کنیم. از آنجا که بیشتر مواد اولیه­ ی قطعات بازسازی شده از خود قطعه( قطعه ­ی معیوب ) تأمین می­شود، سهم مواد خام در فرایند تولید تنها %15 است در حالی که این میزان در تولید قطعات جدید به %100 می­رسد. همچنین استفاده از قطعات بازسازی شده در مصرف انرژی صرفه­ جویی می­کند، هدر رفت محل­های دفن ضایعات را کاهش می­دهد و این بدان معناست که پسماند­های خطرناک به کار رفته ­شده در اجزای فرسوده مدیریت می ­شوند. باز تولید، که فرایندی عظیم است، می­تواند از منظر اجتماعی نیز حرکتی در راستای پایداری اهداف مدنی تلقی شود زیرا باعث افزایش تقاضا برای مشاغل با مهارت بالا می­شود.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/07/21
    سپاس از شما
  • کاربر میهمان 1400/07/21
    واقعا استفاده از قطعات باز سازی شده خیلی به صرفه تره