موتورD13K500,EU6SCR

موتور D13K500 یک موتور 500 اسبی، 12.8 لیتری شش سیلندر خطی است که به یک میل سوپاپ در سرسیلندر ، چهار سوپاپ برای هر سیلندر و انژکتور ریلی مشترک مجهز است. این موتور الزامات آلایندگی یورو 6 را رعایت میکند.

موتور D13K500 برای کار های سنگین و طولانی و عملیات های سخت طراحی شده است. این موتور بر پایه یک طراحی قوی و قابل اطمینان است که دارای میل سوپاپ در سرسیلندر، چهار سوپاپ برای هر سیلندر و سامانه کنترل دقیق سوخت رسانی است. مکانیزم زمانبندی (تایم) در بخش عقبی موتور قرار دارد که سبب کاهش لرزش میشود و جایگیری PTO را در عقب وسیله نقلیه ممکن میسازد. (power take-off یا به اختصار PTO نیز یکی از چندین روش گرفتن نیرو از از یک منبع مولد نیرو همانند موتور اتومبیل و انتقال آن به وسیله مورد نظر همانند پمپ هیدرولیک می باشد).

موتور D13K500 یک موتور کم نشر از نظر گاز های خروجی و آلایندگی صوتی است. استاندارد آلایندگی یورو 6 در مقایسه با یورو 5 ، 80% آلایندگی نیتروژن اکسید کمتر و 50% انتشار ذرات معلق کمتری دارد. به منظور برآورد الزامات آلایندگی یورو 6 ، کامیون های ولوو یک سیستم بهبود آلایندگی را توسعه دادند که در بخش کاهنده صدا، از ترکیب یک کاتالیست اکسایش دیزلی (DOC) و یک فیلتر ذرات معلق دیزلی(DPF) ، یک کاتالیست با تراوایی انتخابی (SCR) و یک کاتالیست آمونیاک (ASC) استفاده شده است.

موتور یورو 6 بر پایه موتور قابل اطمینان یورو 5 ساخته شده. این موتور شامل یک مدار بدون خنک کننده EGR است که سوخت را با گاز های خروجی ترکیب میکند تا دمای آن را در هنگام لازم برای رانندگی در هوای سرد بالا ببرد. موتور های ولوو همراه با سیستم بهبود گاز های خروجی به صورت چشمگیری بهینه و فراتر از الزامات قانونی مورد نیاز آلایندگی سطح یورو 6 نسخه C هستند. موتور D13K قابلیت نصب VEB+ ( ترمز موتوری ولوو) و EPG ( کنترل کننده فشار گاز های خروجی) را دارا میباشد. این سامانه ها تاثیر بسیاری در ترمزگیری دارند که ایمنی را بهبود میبخشد و از باعث کاهش ساییدگی دیسک ترمز میشوند.

 

قابلیت ها و مزایا

بیشترین گشتاور در دور موتور های مختلف

مصرف سوخت بهینه

آلایندگی پایین، یورو 6

ترمزگیری بسیار موثر با سامانه های VEB+ و EPG (انتخابی)

پاور تیک اف نصب شده در پشت با توان و خروجی بالا (انتخابی)

احتراق بهینه برای رانندگی عالی

موتور D13K به سیستم انژکتور ریلی مشترک مجهز است که توانایی پاشش پرفشار سوخت را دارا میباشد. محفظه احتراق و منیفولد ورودی هوا برای احتراق بهینه طراحی شده اند. نسبت پر شدن گاز بسیار بالا است که سبب بهینگی بالا میشود. این طراحی یک موتور بهینه در مصرف سوخت با قدرت بالا و گشتاور بسیار بالا در دور موتور های مختلف ایجاد میکند. این قابلیت ها به موتور D13K عملکردی عالی میدهند.

خط نمودار گشتاور موتور D13K نسبت به یورو 5 بهبود یافته است، که گشتاور بیشتری را حتی در دور موتور های پایین ایجاد میکند.

برآورد کردن استاندارد الایندگی یورو 6

قطعات و بخش های اضافه شده در قسمت بهبود آلایندگی دو کار مهم را انجام میدهند: اول اینکه باعث بهبود جریان گاز های خروجی میشوند و دوم: اطمینان حاصل میکنند از اینکه این گاز ها در یک دمای بهینه به سیستم بهبود گاز های خروجی میرسند، به این صورت از تجاوز نکردن میزان آلودگی اطمینان حاصل میکنند.

کاتالیست اکسیدی دیزلی (DOC) نیتروژن دی اکسید (NO2) مورد نیاز فیلتر ذرات معلق (DPF) را تأمین میکند تا به صورت بهینه ذرات معلق را از بین ببرد. در هنگام سرما، این سیستم گرمای مورد نیاز را برای بازیابی تامین میکند. فیلتر ذرات معلق دیزلی ، ذرات را جمع آوری میکند تا در هنگام فرایند بازیابی به صورت خودکار بسوزند. در محل ترکیب کردن در کاتالیست کاهش آلایندگی با تراوایی انتخابی (SCR) ، گاز های خروجی با AdBlue اسپری میشوند. وقتی که این گاز ها به کاتالیست میرسند، اکسید های نیتروژن به صورت بهینه، به گاز های بی خطر نیتروژن و آب تبدیل میشوند.

کاتالیست آمونیاک آخرین قسمت قبل از لوله خروجی اگزوز است که هرآنچه آمونیاک(NH3) باقی مانده را جمع آوری میکند.

پاشش هیدرو کربن به اگزوز برای مدیریت گرمای سیستم بهبود گاز های خروجی است. سوخت گازویل در DOC میسوزد و آن را گرم میکند که از بهینگی DPF و کارایی درست SCR اطمینان حاصل میکند.

آلودگی صوتی پایین در حالت ایستا

موتور D13K الزامات مربوط به آلایندگی صوتی را رعایت میکند. میل لنگ و میل سوپاپ ها به ضربه گیر ارتعاشی هیدرولیکی مجهز هستند که صدا و لغزش را تا حد امکان پایین می آورند. پیش-پاشش سوخت نیز برای کمتر کردن صدا در حالت ایستا(IDLING) نیز به کار میرود.

تهویه محفظه میل لنگ

موتور D13K دو نوع تهویه بسته محفظه میل لنگ را عرضه میکند. مدل CCV-C برای بازار هایی تا حد اقل دمای منفی 25 درجه سیلسیوس و مدل CCV-OX برای بازار های با آب و هوای سرد پیشنهاد میشود.هر دو سیستم یک موتوربسیار پاک و سازگار با محیط زیست را ارائه میدهند.

زمانبندی و PTO در پشت موتور

مکانیزم زمانبندی موتور در عقب آن قرار گرفته و پمپ فرمان هیدرولیک ، پمپ روغن پمپ بنزین و کپرسور هوا را به کار می اندازد. این وسیله طراحی جمع و جور، بی صدا ، و به طور کامل مهر و موم شده دارد که به کاهش وزن نیز کمک میکند. طراحی سیستم زمانبندی در عقب باعث شده است که خنک سازی موتور نیز بهبود یابد ، از آنجا که چیزی بر سر جریان هوای خنک کننده نیست.

موتور D13K میتواند به یک PTO برای میل گاردان کمکی یا پمپ های هیدرولیک که به صورت مستقیم وصل شده اند (یا چنگک) مجهز شود. نصب PTO بر روی فلایویل موتور سبب ایجاد یک طراحی قابل اطمینان و گشتاور بالا ، تا 1000 نیوتون متر در عملیات های مختلف میشود.

مشخصات

نام مدل...........................................D13K500,EU6SCR

بیشترین توان در دور موتور های 1400 تا 1800 در دقیقه.........500 اسب بخار

بیشترین دور موتور.............................2100 دور در دقیقه

بیشترین گشتاور دردور موتور 1000 تا 1400 دور در دقیقه........2500 نیوتون متر

تعداد سیلندر ها..........................................6

قطر پیستون .............................................131

کورس پیستون.............................................158 میلی متر

حجم موتور................................................ 12.8 لیتر

نسبت تراکم.............................................17 به 1

اثر ترمز با گاز های خروجی (EPG) در 2300 دور در دقیقه....................200 کیلو وات

اثر ترمز با موتور (VEB+) در 2300 دور در دقیقه.................................375 کیلو وات

محدوده دور موتور مقرون به صرفه.......................900 تا 1400 دور در دقیقه

محدوده دور موتور بهینه................................1050 تا 1300 دور در دقیقه

حجم روغن تعویضی ، همراه با حجم روغن درون فیلتر ....................... حدود 33 لیتر

فیلتر های روغن .......................... 2 عدد فول فلو ، یک عدد بای پس

حجم کل سیستم خنک کننده................................. حدود 38 لیتر

وزن خشک موتور............................................حدود 1100 کیلو گرم

وزن سیستم اگزوز همراه با سیستم بهبود گاز های خروجی ...... حدود 130 کیلو گرم

برای خرید لوازم موتور ولوو کلیک کنید

 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/05/31
    سلام خیلی عالی بود ممنون
  • کاربر میهمان 1402/03/16
    سلام ممنون از اطلاع رسانی کردنتون.لطفا راجب به قطع کردن ادبولو و بد کار کردن( کم جان بودن قدرت موتور و حالت خفه کار کردن) توضیح دهید و برا برطرف کردن عیب چکار و به کجا( شخص صالح) مراجعه کنیم
  • کاربر میهمان 1402/02/28
    ممنون خیلی عالی بود
    آموزنده و مفید
    لطفا مقاسه یورو ۶ با ای سیو رابزارید
    تشکر
  • کاربر میهمان 1401/10/06
    سلام عالی بود مثل همیشه لطفا در باره آسیایی موتور توضیح میدید بی زحمت
  • 1401/06/08
    خیلی عالی بود لطفاً شرایط نگهداریش هم توضیح بدید ممنون
  • کاربر میهمان 1401/04/09
    خیلی عالی بود
  • کاربر میهمان 1401/04/09
    خیلی مفید بود موتور ولوو با رنو فرقی دارد
  • کاربر میهمان 1401/04/08
    رنو تی 460 با 480, چه فرقی میکنه
  • کاربر میهمان 1401/02/25
    مرسی تشکر از زحمات شما
  • 1401/02/24
    دمتون گرم مطالب مفیدی بود تشکر
  • کاربر میهمان 1401/02/24
    👌👌👌👌👌
  • کاربر میهمان 1401/02/24
    توضیحات عالی.لطف کنیدموتور۵۴۰ اسب بخارولو هم بزارید
  • کاربر میهمان 1401/02/24
    بسیار عالی و اموزنده هست توضیهاتون راستی موتورهای یورو ۶ همه ۳۳ لیتری هستند یا ۳۶ لیتری میشه یه توضیهی بدید تشکر
  • کاربر میهمان 1401/02/24
    سلام  عالی هست مال من ولو500 یورو 6  مدل2019. اما فیلتر روغن دو تا داره.      برنامه اش چطوره
  • کاربر میهمان 1400/11/25
    سلام عالی بود دستتون دردنکنه
  • کاربر میهمان 1400/11/25
    سلام عالی بود دستتون دردنکنه
  • کاربر میهمان 1400/11/24
    ممنون بابت اطلاعات که دادی
    جناب دیفرانسیل یورو۶سیزده لیتری هست ؟
    روغن موتور باید چند کیلومتر عوض کنیم؟
  • کاربر میهمان 1400/11/24
    سلام خیلی عالی ممنون از توضیحات کامل
  • کاربر میهمان 1400/11/24
    ممنوع از توضیحات قابل درک .عالی
  • کاربر میهمان 1400/11/24
    سلام  فقط یک سوآل داشتم  ازکجا  متوجه  شویم که وقته  تعویض یاتاقان است  ممنون میشم که اطلاع رسانی  کنید
  • کاربر میهمان 1400/11/24
    عالی بود خیلی ممنون ازشما
  • کاربر میهمان 1400/11/24
    ممنون از لطف خوب شما ❤️
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    سلام عالی بود
    من از این ماشین دارم
    اگه امکان داره بفرمایید دمای روغن تا چه درجه بالا میاد استاندارد هس
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    🤗🤗🤗🤗🤗🤗
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    عالی خیلی ممنون
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    مثل همیشه عالی
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    عالی ممنون
  • 1400/11/23
    بهترین موتور
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    ممنون بابت اطلاع رسانی تون🌹🍀
  • کاربر میهمان 1400/10/24
    واقعا عالی بود👍
  • کاربر میهمان 1400/10/24
    خیلی هالی اطلاعات خوبی بود
  • کاربر میهمان 1400/10/23
    عالی🙏
  • 1400/10/23
    ممنون بابت راهنماییهاتون
    ⚘⚘⚘⚘⚘
  • کاربر میهمان 1400/10/08
    عالی است
  • 1400/10/07
    موتوری پر قدرت و فوق‌العاده نظیر همچین ماشین با این موتور رو داخل کشندها ندیدم
  • کاربر میهمان 1400/10/07
    سلام  جناب
    از اطلاع رسانی  شما در باره    قسمت های مختلف کامیون آف اچ ۵۰۰  واقعا  باعث میشه ما که این کامیون داریم واقعا میدونیم از کجا قطعه تامین کنیم و آگاهی بیشتری پیدا میکنیم بسیار عالی
    فرامرز سالاری از بندر عباس
  • کاربر میهمان 1400/07/29
    سلام جناب زهرایی قیمت موتور و گیربکس ولوو ۵۰۰ چنده
  • کاربر میهمان 1400/07/27
    تشکر از جناب زهرایی
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    خیلی عالی
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    درود بر اقای زهرایی عزیز و تشکر به خاطر زحمتاشون برای ما ولوو سوار ها
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    ممنون از شما بابت این اطلاعات عالی
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    عالی بود 🌹🌹🌹
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    عالی هستند اخه بعضی که ۵۰۰ داخلی دارند زر اضافه میزنند
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    خیلی عالی
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    عالی
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    این موارد راجب موتور های رنو هم صدق میکنه ،
    آیا موتور رنو t با موتور fh4 یکی است

    رنو و ولوو چه شباهت ها و تفاوتی های دارن
  • کاربر میهمان 1400/07/26
    عالی بدون نقص