کم ­مصرف­ ترین کامیون ولوو تاکنون

محصول جدید کامیون­های ولوو باعث صرفه ­جویی قابل ­توجهی در مصرف سوخت و دی ­اکسیدکربن می­شود؛ این به روزرسانی به دلیل پیکربندی و شاسی این ماشین­هاست که بازده سوخت کم­تری نسبت به باقی دارند. این کامیون­های جدید هم­چنین بخشی از آینده ­ی بدون آلاینده را تشکیل می­ دهند.

مشتریان باید چه توقعاتی از این کامیون­ های جدید از لحاظ مصرف سوخت داشته باشند؟

«آن­ها می­توانند این کامیون ­ها را به عنوان کم ­مصرف ­ترین محصول ما تا کنون بدانند. حدود یک سوم هزینه­ های حمل­ ونقل مربوط به مصرف سوخت است؛ بنابراین ما تمام تلا­ش­مان را کرده ­ایم تا راه­های جدیدی برای کاهش مصرف سوخت در کامیون­ ها بیابیم. در نتیجه، مصرف سوخت و انتشار کربن­ دی ­اکسید یک کامیون معمولی دیزلی ولوو در مسافت­های طولانی بیش از 20 درصد کاهش یافته است؛ این اتفاق از دهه ­ی 1990 تاکنون رخ داده است.

به عنوان مثال، جدیدترین موتورهای مرحله دی یورو شش پیشرفت­های زیادی در بهره ­وری داشته ­اند. از جمله این پیشرفت­ها می­توان به نوع روغن وی­ دی­ اس­ پنج با ویسکوز کم و حلقه­ های اسکراپر روغن پیستون جدید اشاره کرد؛ تمامی موارد ذکر شده باعث کاهش مصرف سوخت می­شوند. فناوری ­های جدید از جمله آی­ سیو آی ­رول به ترتیب مبتنی بر نقشه و عملکرد چرخ آزاد هستند که از نیروی محرکه کامیون برای کاهش مصرف سوخت استفاده می­ کنند.»

چگونه می­توان کامیون­هایی را که مصرف سوخت بیش­تری دارند، تشخیص داد؟

«کامیون­های جدید اف­ اچ، اف ­اچ16، اف­ ام و اف ­ام ایکس را می‌توان متناسب با طیف وسیعی از کاربردها طراحی کرد؛ به این ترتیب، امکان صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف سوخت و کربن­ دی ­اکسی فراهم می­شود. ولوو اف­ اچ جدید دارای موتور آی­ سیو بوده و مجموعه ­ای از ویژگی­ها را به همراه دارد. این خودرو می­تواند هزینه سوخت را تا ده درصد کاهش دهد؛ این کاهش شامل دیزل و آدبلو می­شود. در عین حال، هر دو مدل ولوو اف­ اچ و اف­ ا م در نسخه­ های ال ­ان­ جی موجود هستند؛ چنین مواردی باعث کاهش هزینه سوخت و انتشار کربن­ دی ­اکسید تا 20 درصد می­ شوند. لازم به ذکر است که با استفاده از  ال ­ان­ جی، این انتشارات به صفر می­رسند.»

چرا ولوو تراکس با وجود پیشرفت­هایی که در سوخت جایگزین داشته است، باعث راه ­اندازی طیفی از دیزل­ها می­ شود؟

«هر نوع سوخت دارای مزایایی بوده که معایبی را نیز به همراه داشته و برای نوع خاصی از خودرو مناسب می­ باشد؛ از انواع سوخت­ها می­توان به برق، ال ­ان­ جی، بیوگاز و هم­چنین گازوئیل اشاره کرد. به همین دلیل است که بنده معتقدم در سال­های آینده شاهد منابع انرژی و خطوط محرکه مختلف در کنار یکدیگر خواهیم بود. همزمان با توسعه جایگزین‌ها، ولوو تراکس به نوآوری خود ادامه داد تا کامیون‌های دیزلی ما را تا حد امکان به وسیله­ای کارآمد تبدیل کند. برای مثال، جدیدترین ولوو اف­ اچ از فناوری آی ­سیو که منحصربه ­فرد بوده، برخوردار است. این گواهی ­ست بر این­که ما هم­چنان قادر به گذر از مرزهای بهره ­وری از سوخت هستیم.»

موارد ذکر شده چگونه باعث بلندمدت شدن فناوری آلایندگی ولوو می­شوند؟

«ما در دوره­ای انتقالی به سر می­بریم که از وابستگی به نفت برای دهه ­های متوالی، به سمت جایگزین ­های کارآمدتر که قابل تجدید هستند، حرکت کرده ­ایم. حرکت به سمت بهره ­وری از انرژی و توسعه سوخت­های جایگزین هر دو بخش مهمی در مسیر صفر شدن آلاینده­ ها به شمار می­آیند.»


ولوو اف­ اچ با فناوری آی­ سیو

موتور جدید دی­13تی­ سی با مجموعه ­ای از ویژگی­ها همراه بوده و تا ده درصد در مصرف سوخت صرفه­ جویی می­ کند.

موتور ال ­ان­ جی گازسوز

ولوو اف ­اچ ال­ ان­ جی و ولوو اف ­ام ال ­ان­ جی گازسوز بوده و از گاز طبیعی مایع (ال ­ان­ جی) استفاده کرده که انتشار کربن­ دی ­اکسید را در مقایسه با دیزل تا 20 درصد کاهش می­دهد؛ لازم به ذکر است که بیوال ­ان­ جی کربن­ دی­ اکسید را تا 100 درصد کاهش می­دهد. این مسئله مربوط به انتشار گازهای گلخانه ­ای بوده که از وسیله نقلیه در حین استفاده منتشر می­شود.

گاز طبیعی مایع (ال ­ان­ جی)

ال­ ان­ جی از گاز طبیعی ساخته شده و نوعی سوخت فسیلی به شمار می­آید. این مایع به منظور حمل­ ونقل یا ذخیره ­سازی با استفاده از خنک کردن گاز تا دمای پایین تولید می­شود.

بیوال ­ان­ جی

بیوال ­ان­ جی با نام بیوگاز مایع (ال­ بی­ جی) نیز شناخته می­شود. این ماده نوعی سوخت زیستی به شمار آمده و از طریق پردازش جریان­های زباله آلی ساخته می­شود.

بیوگاز زمانی ایجاد می شود که مواد بیولوژیکی تجزیه شوند. سپس گاز به دمای پایین رسیده و خنک می شود.

* ادعای بهبود سوخت با مقایسه هزینه های دیزل و آدبلو برای دی13 تی سی یورو 6 ستپ دی با بسته سوخت طولانی مدت (آی سیو) تا دی 13 ای اس سی آر یورو 6 ستپ دی بدون بسته سوخت طولانی مدت محاسبه می­شود. مصرف سوخت واقعی ممکن است بسته به عوامل زیادی مانند تجربه راننده، استفاده از کروز کنترل، مشخصات خودرو، بار خودرو، توپوگرافی واقعی، تعمیر و نگهداری خودرو و شرایط آب و هوایی بستگی داشته باشد.

برای خرید لوازم موتور ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟