چگونه تکنولوژی چاپ سه بعدی میتواند صنعت کامیون را تغییر دهد؟

 

تکنولوژی چاپ سه بعدی، در بسیاری از جهات توانایی این را دارد که صنعت کامیون را تغییر دهد. ولی این برای شما به عنوان یک راننده کامیون و متصدی چه معنای خواهد داشت؟ بنا بر پنج دلیل اصلی ، این امر میتواند برای شما سودمند باشد.

آیا قطعه بعدی که شما برای کامیون خود خواهید خرید ، با تکنولوژی چاپ سه بعدی ایجاد شده است؟ امکانش هست، به ویژه اگر آن قطعه از پلاستیک درست شده باشد. هم اکنون نیز بسیاری از قطعات با تکنولوژی چاپ سه بعدی تولید میشود و با کاهش قیمت مواد مورد نیاز و بهبود شیوه های چاپ سه بعدی، بسیاری از قطعات دیگر نیز برای امر تولید با تکنولوژی چاپ سه بعدی مناسب میشوند. این بهبود ها و توسعه ها نه تنها به معنی تولید بیشتر این قطعات بلکه به معنای تولید قطعات پیچیده تر نیز هست و آن سری از قطعات که از مواد خامی مثل آهن هستند را نیز در بر میگیرد.

تاثیرات چاپ سه بعدی بر روی صنعت کامیون ها

رشد چاپ سه بعدی توانایی فراهم آوری مزایای زیادی برای رانندگان کامیون ها ومتصدیان دارد. این پنج دلیل است که این امر میتواند تغییر ایجاد کند:

وزن کمتر: چاپ سه بعدی میتواند به کاهش وزن قطعات با ساده سازی طراحی های پیچیده و یا جایگزینی بعضی از بخش های فلزی با پلاستیک مستحکم ،کمک کند. با انجام این کار ها، وزن قطعات تا یک سوم کاهش می یابد، این کار( کاهش وزن) یک راه کلیدی برای کاهش مصرف سوخت است.

درخواست برای قطعات یدکی، وقتی که به آن ها نیاز دارید: چاپ سه بعدی این امکان را به شما میدهد تا قطعه مورد نیاز را هر موقع و هرجا به آن احتیاج داشتید، به راحتی چاپ کنید.این می تواند زمان مورد نیاز برای دسترسی به یک قطعه کمیاب را کاهش دهد یا تولید یک قطعه را در جایی دور از محل تولید آن امکان پذیر سازد.

بهبود طول عمر و ایمنی: با باز طراحی به خصوص یک قطعه برای عمل چاپ سه بعدی، قطعات میتوانند دوام بیشتری داشته باشند. قطعات و یا سیستم های پیچیده که اتصالات و بخش های زیادی دارند میتوانند به صورت واحد، باز طراحی شده و احتمال خطا و مشکل را کاهش دهند.

نو آوری سریع تر: امروزه ، چاپ سه بعدی در شرکت های قطعه سازی از جمله شرکت کامیون ولوو به کار میرود تا مدل های اولیه را ایجاد کنند. استفاده از چاپ سه بعدی در فرایند مدل سازی اولیه ، زمان مورد نیاز برای طراحی و تست قطعات جدید را نصف میکند. این امر همچنین سرعت نو آوری را زیاد و کیفیت محصول را بالا می برد. اما چاپ سه بعدی میتواند از این هم بهتر باشد، زیرا که این تکنولوژی به شما این امکان را میدهد تا محصولات و طرح های جدید را خلق کنید، بدون این که محدودیت های شرکت های امروزه را داشته باشید.

تکنولوژی مناسب: چاپ سه بعدی این امکان را به شرکت ها میدهد تا قطعات کوچک و منحصر به فردی را ایجاد کنند، قطعاتی که پیدا کردن آنها بسیار دشوار است یا دیگر تولید نمی شوند.این باعث می شود برنامه ها و راه حل های مناسب برای یک برنامه کاربردی خاص ،امکان پذیر شود.

چاپ سه بعدی هنوز هم اسیر محدودیت هایی همچون قیمت مواد اولیه، تجهیزات و فرایند کند چاپ است، که کار را تا حدودی سخت میکند. اما تکنولوژی چاپ سه بعدی در حال بهتر شدن، سریع تر و ارزان تر شدن است، که این امر به لطف بهبود در فرایند های کنونی و معرفی شیوه های جدید چاپ است. این امر امکان استفاده از چاپ سه بعدی را در طیف وسیع تری از کار ها و قطعات بیشتر، فراهم میکند.

 برای خرید قطعات موتوری ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟