نحوه تعیین پیکربندی محور مناسب برای کامیون شما

تصمیمات در مورد انتخاب محور می‌تواند دلهره‌آور باشد. بنابراین، در اینجا یک بررسی اجمالی انجام می‌دهیم برای کمک به شما در درک بهتر فناوری و گزینه‌هایی که می‌توانید داشته باشید هنگامی که مشخصات پیکربندی محور ماشین را انتخاب می‌کنید.

GCW، نقشه برداری و مأموریت

وقتی که پیکربندی محور مناسب ماشین را تعیین می‌کنید، من فکر می‌کنم که یک نقطه آغازی خوب نگاه کردن به ترکیب ناخالص وزن ماشین شما ، نقشه‌برداری از مسیر و مأموریت کامیون باشد. در کنار این 3 عامل کلیدی، در نظر بگیرید که چگونه انتخابهای محور ماشین شما در مصرف سوخت تأثیر خواهد گذاشت.

به عنوان یک قانون عمومی، هر چه کامیون سنگین‌تر باشد و شیب تپه‌ها  در امتداد مسیر بیشتر باشد گشتاور بیشتری لازم است. بار اضافی همچنین بدین معنا است که شما به ساختار قویتر و پایدارتری با محورهای بیشتر برای توزیع وزن اضافی نیاز خواهید داشت.

نسبت های محور

بنابراین، چگونه شما گشتاور را افزایش می‌دهید؟ با یک نسبت بالای محور. نسبت محور به شما می‌گوید چند بار پروانه یا ملخ نیاز است که بگردد تا چرخها را یک بار بگرداند؟ نسبت محور 2.64 برای مثال بدین معنا است که ملخ یا پروانه 2.64 بار برای هر گردش چرخ باید بگردد. همچنین بدین معنا است که کامیون می تواند وزن بیشتری را بکشد و روی تپه‌های شیب‌دارتری در مقایسه با یک کامیون معادل با نسبت 2.47 شروع به حرکت نماید. اما برای گرداندن بیشتر پروانه دورهای موتور نیز باید بیشتر گردد. این بدین معنا است که همانطور که شما نیروی بیشتری استفاده می‌کنید، هزینه بیشتری برای پمپ موتور باید بپردازید.

کشش

همچنین افزایش کشش با بالابردن تعداد محورهای محرک امکان دارد اما این همیشه عملی نیست. بصورت عمومی، تعداد محورهای یک واحد کامیون بستگی به قانون بار محلی و تفاوت‌ها بین کشورها و کاربردهای آن دارد. در حالیکه برای مثال تراکتورهای 4×2 یا 6×2 برای کامیونهای دارای تریلر در اروپا رایج هستند‌، واحدهای 4×6 برای کامیونهای دارای یک تریلر در کشورهایی مانند آمریکا عادی هستند. یک تعداد ازمحورهای محرک بسته به کاربردهای آنها متفاوت هستند. در حالیکه واحد 2×4 یک محور محرک دارد، واحد قوی 6×8 ( گاهی اوقات در کار حفاری بکار می روند) 3 محور محرک دارد.

فاصله تا سطح زمین

دیگر جنبه کلیدی برای در‌نظرگرفتن: این است که چه فاصله‌ای تاسطح زمین شما نیاز دارید؟ برای بدست آوردن فاصله تا زمین که برای زمین ناهموار لازم است، مانند عملیات ساخت، حفاری یا کاربردهای نظامی، محور محرک می‌تواند شامل یک کاهش هاب (قسمت مرکزی چرخ ) باشد. با کاهش هاب، نیروی محرک به هر چرخ بوسیله یک کاهش اضافی دنده که در داخل هاب ساخته شده است منتقل می‌شود. از طریق این سازو کار، دنده مرکزی می‌تواند کوچکتر ساخته شود، که فاصله تا سطح زمین و دوام آن را افزایش می‌دهد در حالیکه منجر به حرکت تند و سریع کمتری شود وقتی در زمین نرم شروع به حرکت نماید.

کاهش هاب اغلب با تایرهای بزرگتر برای بالابردن کامیون حتی دورتر از زمین همخوانی دارد. اما گاهی اوقات، بر خلاف این مورد نیز لازم است: شما ممکن است برای مثال بیشتر نگران محدود بودن ارتفاع کامیون به منظور حرکت زیر پل‌های خاص باشید. در این مورد، ممکن است نیاز داشته باشید که کاملاً از کاهش هاب، محدود ساختن اندازه تایر و انتخاب شاسی با ارتفاع کمتر‌ جلوگیری کنید و به حداکثر رساندن وزن بار اجتناب نمایید.

مشخصات پیکربندی نهایی محور برای ماشین شما بستگی به انواع فاکتورهایی خواهد داشت که شامل وزن ترکیب ناخالص، بار محور، نقشه برداری و مکان‌یابی، شرایط جاده و کاربرد آن است.

تمام این عوامل با نماینده فروش شما به بهترین حالت مورد بحث قرار می‌گیرند. در برآوردن نیازهای حمل و نقل شما، همچنین حیاتی است که مصرف سوخت را در نظر بگیریم، از آنجایی که مشخصات محور یک نقش تعیین کننده‌ای را برای مصرف سوخت دارد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟