آیا گاز طبیعی مایع جایگاهی در آینده برای سوخت مسافت طولانی دارد ؟

علاقه در سوخت‌های جایگزین در حال افزایش است، گاز طبیعی مایع به عنوان یکی از جذاب‌ترین جایگزین برای سوخت، خود را ارائه می‌نماید.

گاز طبیعی مایع یک تغییر‌دهنده بازی بالقوه برای صنعت حمل و نقل است اما موفقیت آن بستگی به یک تعداد عوامل دارد که پیش‌بینی آنها زیاد آسان نمی‌باشد. می‌تواند یک جایگزین واقعی برای سوخت دیزل باشد، حداقل در بعضی قلمروها زیرا که 20-25% کاهش در انتشار گاز دی اکسید کربن در مقایسه با سوخت دیزل فراهم می‌کند و می‌تواند در موتورهای اشتعال تراکمی با بهره‌وری بالا بکار رود.

تعداد ایستگاه های سوخت گاز طبیعی مایع به سرعت در حال افزایش است. امروزه تعداد تخمین زده شده ایستگاه ها در اروپا 200 جایگاه می‌باشد. هلند، بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا و کشورهای شمال اروپا فعالانه در حال توسعه زیرساخت سوخت هستند. در همین حال چندین تولید‌کننده اصلی کامیون توسعه یافته‌اند و مدلهای سوخت گاز طبیعی را به بازار با موتورهای قویتر معرفی کرده‌اند که برای کاربردهای با مسافت بیشتر مناسب خواهند بود.

من کاملاً متقاعد شدم که ما به نقطه‌ای از زمان رسیده‌ایم که گاز طبیعی مایع یک جایگزین سوخت قابل دوام در سراسر اروپا است. البته، ما باید در نظر داشته باشیم که شرایط مختلف در کشورهای مختلف اعمال می‌شود. چیزی که ممکن است به عنوان سوخت جایگزین در کشورهای شمال اروپا امکان‌پذیر باشد ممکن است در آلمان امکان‌پذیر نباشد یا برعکس. طبیعتاً این موضوع بسیار بستگی به قیمت‌ها و تعهدات مسئولین برای سرمایه‌گذاری در توسعه بیشتر زیرساخت گاز طبیعی مایع دارد.

با این حال، یک چیزی وجود دارد که ما می‌توانیم در مورد آن مطمئن باشیم. با تعیین اهداف سختگیرانه  اتحادیه اروپا و دیگر سازمانهای جهانی با توجه با انتشار گاز دی اکسید کربن، ماشین‌های دیزلی در شهرهای سراسر اتحادیه اروپا و جای دیگر ممنوع شده‌اند. در حالیکه این ممانعت‌ها هنوز به کامیونها و اتوبوسها کشیده نشده است، آنها ممکن است به خوبی در قانونی که سال 2030 را به عنوان یک ضرب الاجل برای انتشار کمتر گاز دی اکسید‌کربن قرار داده است گنجانده شوند.

برای خرید لوازم دیفرانسیل ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟