خودکارسازی (تغییر بزرگ )

ما سه چالش اصلی پیش رو داریم

مردم بیشتر و بیشتر در شهر هایی زندگی می کنند که باعث شلوغی و آلودگی میشود  و نیاز به حمل و نقل حتی از امروز هم بالاتر خواهد رفت دوم امنیت جاده ها و در نهایت تغییرات آب و هوا

 

من واقعا باور دارم که خودکار سازی یکی از نقش های اصلی در حل مشکلات پیش روی ما را ایفا خواهد کرد.

خودکار سازی چیست؟

اولین چیزی که مردم  به آن فکر میکنند یه کامیون بدون سرنشین است ولی لزوما اینطور نیست ما در حال پیدا کردن راه حل هایی هستیم که بتوانند وظیفه را از راننده بگیرند و همچنین راه حل هایی برای داشتن کامیون های بدون سرنشین . برای ما مهمه که تمام این راه حل ها در چارچوب خودکار سازی باشند.

به عنوان یه دانشمند شناختی میخواهم درک کنم که راننده چطور این وظیفه پیچیده را مال خودش میکند؟ما امروز چندین پروژه خودکار سازی داریم از عمیق ترین معدن ها تا حمل و نقل در بزرگراه ها و ماشین های حمل زباله در سطح شهر

برای ما مهم است که هر چه بیشتر از این تکنولوژی بهره مند بشوند و فقط محدود به شرکت ها و صنعت ها نباشند و شهروندان و رانندگان وانت ها هم ازآن بهره ببرند.  ما سال ها آزمایش کردیم و اطلاعات هر سناریویی که میتوانستیم به آن فکر کنیم  را جمع آوری و ارزیابی کردیم.

"ما هرگز چیزی که بهش اعتماد نداریم رو عرضه نخواهیم کرد."

پس من میخواهم وقتی شما با کامیون های بدون سرنشین ما در جاده مواجه شدید احساس امنیت کنید ما ده  ها نوآوری داشتیم ولی گاهی دیوانه وار ترین ایده ها از همه موفق تر هستند .هر چیزی که ما میسازیم باید به راننده مشتریان ما و جامعه کمک کند.

اگر دائما در جنب و جوش نبودم خیلی راحت تر بود و حس میکنم که دائما در حال  حرکت هستم . هر وقت در جلسه هستم یک چشمم به ساعته ، بیست دقیقه زودتر بخاطر ترافیک از محل کار خارج میشوم فقط برای اینکه به موقع به مدرسه بچه ام برسم پس این یه نگرانی واقعی است .

حمل و نقل واقعا شاهرگ و نبض تجارت و مردم است و به نظرم در آینده نزدیک شاهد کامیون های بدون سرنشین در جاده ها خواهیم بود که کالا ها رو منتقل میکنند و به تدریج به بخشی از جامعه ما تبدیل میشوند . من پیش بینی میکنم که مراکز مختلفی خواهیم داشت مثلا ممکن است یک شهر به یک شهر دیگر متصل شود.

خودرو های بدون سرنشین اکثرا در شب در مسیر های مخصوص رفت و آمد میکنند .در مراکز شهر ها و مناطق حاشیه ی شهر ماشین های کوچک تر و کم صدا تر خواهیم داشت و به این ترتیب یک اکوسیستم برای حمل و نقل آینده خواهیم ساخت که همه چیز در آن به همدیگر متصل است .

نزدیک و در دسترس بودن این تکنولوژی هیجان انگیز است این که همه ما ماشین های ایمن تری خواهیم داشت ماشین های پاک تر و بهتری خواهیم داشت .

چطور میشه به گام بعدی تکنولوژی اعتماد کرد؟

به نظر من باید ایمان داشته باشیم ما پهپاد داریم ماشین آلاتی داریم که کاملا خودکار هستند  این نوآوری را در تمام بخش ها خواهیم دید . پس به نظرم باید به اندازه کافی برای پذیرفتن گام بعدی شجاع باشیم

 برای آشنایی با فراخوان ها و کاتالوگ محصولات ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟