قانون جدید تاخوگراف کامیون در اروپا

بارمسئولیت قوانین جدید که صنعت کامیون را تحت تأثیر قرار می­دهد؛ اغلب، می­تواند دلهره آور باشد. به خصوص زمانی که برای ساعت­های طولانی و دور از خانه کار می­کنید. به راحتی می­توان فهمید که مقررات جدید، که قوانینی را در مورد تعداد ساعات رانندگی ارائه می­کنند، چرا چنین نگرانی­هایی را تشدید خواهندکرد.

می‌خواهم شما را نسبت به قوانین جدید تاخوگراف (دستگاهی برای ثبت سرعت، زمان حرکت و مواردی از این دست در کامیون­ها) اتحادیه اروپا (EU) آگاه سازم . بیایید نخست نگاهی بیاندازیم به این موضوع، که چرا اتحادیه اروپا تصمیم گرفته مقرراتی جدید را اضافه نماید.

ایمنی بیشتر و حرفه ­ای­ شدن این صنعت

اهداف اصلی مقررات جدید، افزایش ایمنی، کاهش دست­کاری داده‌ های تاخوگراف و اطمینان از استراحت کافی رانندگان میان شیفت‌ها و دوره‌های سنگین رانندگی است.

مقررات جدید ثبت ساعت در ایستگاه­های مختلف را کاهش داده و به­ موقع رسیدن به مقصد را برای شما آسان­تر می­کند. مقامات در هر کشوری در اتحادیه اروپا، می­توانند بررسی­های لازم را از راه دور انجام دهند. در صورتی که داده­ های تاخوگراف شما بی­ ابهام باشد و هیچ شبه ه­ای ایجاد نشود، می­توانید بدون هیچ­گونه توقفی در جاده، به سفر خود ادامه دهید. این دلیلی کلیدی برای اطمینان از عدم وجود تخلف است. وسایل نقلیه موجود مجهز به تاخوگراف­ های قدیمی، هنوز ممکن است تحت بازرسی­های کنار جاده ­ای قرار گیرند؛ بنابراین استفاده صحیح از تاخوگراف­های فارغ از قدیمی یا جدید بودنشان، همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در گذشته رانندگان در دست­کاری داده­ های تاخوگراف، اغلب یک قدم جلوتر از قانون­گذاران بوده­ اند. تخطی از قوانین با وجود تاخوگراف هوشمند بسیار دشوارتر خواهدبود، بنابراین مدیریت مؤثر زمان رانندگی و سفرهایتان از همیشه مهم­تر است.

قانون جدید تاخوگراف چیست؟

قانون جدید در 15 ژوئن 2019 لازم ­الاجرا شد و نصب تاخوگراف هوشمند را از این تاریخ به بعد، در تمام کامیون­های جدید اجباری کرد.

یک تاخوگراف هوشمند شامل:

  • یک رابط سیستم­های حمل و نقل هوشمند (ITS)،
  • سیستم جهانی مسیریابی ماهواره ­ای (GNSS)،
  • و ارتباط کوتاه ­برد اختصاصی (DSRC) است.

این فناوری­ها به تاخوگراف هوشمند اجازه می ­دهد تا مبدأ و مقصد شما را به طور خودکار ثبت کند. هنگامی که در حال رانندگی هستید، اطلاعات موقعیت مکانی شما را هر سه ساعت یکبار به ­روز کرده و داده­ هایی از سرعت وسلیه­­ نقیله را نیز محاسبه می­کند. علاوه بر این، تاخوگراف می‌تواند اطلاعاتی مانند نقض‌های امنیتی، نداشتن کارت معتبر و تاریخ کالیبراسیون (تنظیم­ شدن) را ضبط کند.

تاخوگراف هوشمند شما می­تواند با افسران محلی ارتباط برقرار کند. آن­ها نیز می­توانند از راه دور، داده ­های تاخوگراف شما را بدون نیاز به توقف وسیله­ نقلیه، بررسی کنند. اگر مشکلی تشخیص داده نشد، مقامات باید داده­ ها را ظرف سه ساعت حذف کنند.

تاخوگراف هوشمند با کارت­های فعلی رانندگان نیز کار می­کند، بنابراین نیازی به عجله برای تمدید آ­ن­ها نیست. با این حال، کارت­های قدیمی نمی­توانند اطلاعات اضافی را که یک تاخوگراف هوشمند قادر به ظبط آن­ها است را ثبت کنند، به همین دلیل است که برخی از اپراتورها ممکن است از روی ناچاری کارت­های رانندگان را به ­روز کنند.

برنامه ­ریزی سفر، برای رعایت قانون جدید تاخوگراف

هرگز برنامه ­ریزی برای سفر، تا این اندازه پراهمیت نبوده ­است. برنامه­ ریزی مؤثر به شما کمک می­کند تا راننده بهتری شوید، به این معنی که سفر شما لذت بخش ­تر می ­شود و شما کنترل بیشتری روی سفرتان خواهیدداشت .

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟