کامیون های ولوو موتور هایی را تولید خواهد کرد که برای استاندارد های زیست محیطی سخت یورو6 مناسب هستند اول موتور D13 460 HP ولوو را داریم که امروز قلب تپنده بیش از یک سوم کامیون های ولوو است .
در مقایسه با استاندارد های یورو پنج امروز تولید اکسید نیتروژن تا حدود هشتاد درصد کاهش پیدا کرد و تولید ذرات ریز هم نصف شد موتور یورو 6 در بهار 2013 به بازار عرضه شد یورو شش بسیار مهم است چون ما قصد داریم مشارکت داشته باشیم و به بازیکن بهتری تبدیل بشویم و از جنبه زیست محیطی کارمان حمایت کنیم .
بیایید از نزدیک به موتور جدید نگاهی بیندازیم .
ابتدا گاز اگزوز به DPF میرسد .
فیلتر ذرات دیزل جایی که ذرات گرفته و سوزانده میشوند .
جریان تا جعبه ترکیب Adblue ادامه دارد جایی که Adblue به داخل سیستم اگزوز تزریق خواهد شد .
ترکیب Adblue و اگزوز از دو کاتالیست موازی SCR خواهد گذشت جایی که نیتروژن اکسید به نیتروژن خالص تبدیل خواهد شد و همچنین به H20 یا بخار آب .
در نهایت یک Slip cat به هرگونه آمونیاک باقی مانده رسیدگی خواهد کرد و گاز اگزوز پاک از لوله خارج خواهد شد .
حالا جزییات را از نزدیک بررسی خواهیم کرد .
برای تصفیه NOx بخصوص در شرایط رانندگی در هوای سرد مثلا در شهر گردش مجدد گاز اگزوز فعال خواهد شد با هوای شارژ سرد ترکیب خواهد شد .
تا NOX کمتری وارد محفظه احتراق شود و دمای اگزوز بیشتر شود به برای عملکرد خوب SCR نیاز است .
یک راه دیگر برای افزایش دمای گاز اگزوز ایجاد فشار عقب از طریق ترمز موتور اگزوز است تحت شرایط رانندگی نرمال و سخت فیلتر DPF خود را بازسازی میکند .
ولی در چرخه های خنک کاتالیست ها و فیلتر به حرارت اضافی نیاز دارند گازوییل توسط انژکتور هفتم به داخل اگزوز اسپری میشود .
وقتی گازوییل به کاتالیس اکسیداسیون برخورد میکند میسوزد و برای احیای فیلتر حرارت تولید میکند .