نمایش اطلاعات راننده یا دی آی دی و تنظیم فرمان

نمایش اطلاعات راننده یا دی آی دی یک صفحه نمایش دیجیتالی در قسمت جلوی داشبورد است که مقادیر دیجیتالی منو های اصلی و منو های فرعی را نشان میدهد تا اطلاعات افزوده را در اختیار راننده قرار دهد .

 دکمه های موجود روی فرمان

همانطور که میبینید با استفاده از چهار دکمه ی موجود روی سمت راست فرمان میتوان صفحات مختلف دی آی دی را انتخاب و مشاهده نمود از دکمه ی بزرگ در وسط  برای انتخاب و یا گشتن میان گزینه های مختلف دی آی دی استفاده کنید از یک دکمه برای تغییر حالت بالا بردن و پایین آوردن صفحه  و یا زدن اینتر استفاده کنید از یک دکمه برای باز کردن وگشتن بین منو ها تنظیم مقادیر و یا انتخاب گزینه ها استفاده میشود .

 دکمه برگشت به عقب

دکمه برگشت به عقب منوی اپلیکیشن های اصلی را باز میکند وقتی صفحه روی یک منو قرار دارد این دکمه را بزنید تا نمایشگر به صفحه ی قبل بازگردد .

دکمه گزینه ها 

به منظور قرار دادن آیتم های مورد علاقه در وسط صفحه از دکمه گزینه ها (آپشن)بر روی فرمان استفاده کنید تا منوی نمایش انتخاب شود از این صفحه سه آیتم مورد علاقه خودکه میخواهید نمایش داده شوند را انتخاب کنید.

دکمه هوم و آپشن

دکمه هوم دی آی دی را به صفحه اصلی خانه باز میگرداند دکمه ی آپشن منوی گزینه های اصلی (آپشن)را باز میکند دی آی دی دارای سه بخش میباشد که اطلاعات گوناگونی را نشان میدهند بخش بالایی دمای محیط کیلومتر شمار، سرعت ، قطب نما و چند مورد دیگر را نشان میدهد .

بخش وسط آیتم های  مورد علاقه راننده را نشان میدهد این بخش توسط راننده قابل تنظیم است و میتوان واحد سرعت و همچنین سایر مقیاس ها را تغییر داد و حتی میتوان صفحه را خاموش کرد .

بخش پایین اطلاعات مرتبط با وسیله نقلیه را نشان میدهد از جمله اطلاعات سیستم فعال پیام های وسیله ی نقلیه انتخاب سیستم انتقال قدرت و فعال سازی ترمز موتور میشود .

تنظیمات ستون فرمان

تنظیمات ستون فرمان از طریق یک پدال انجام میشود که در سمت چپ کف ماشین قرار دارد برای آزاد کردن قفل تنظیم فرمان هر دو دست را روی فرمان قرار دهید پدال تنظیم را تا آخر فشار دهید تا از حالت قفل خارج شود سپس فرمان را در حالتی  که میخواهید قرار دهید برای حالت وسط که یکی دیگر از بخش های حالت مناسب است پدال را تا نیمه رها کنید در این حالت میتوان گردنه ی  ستون فرمان را تنظیم کرد و فرمان را در زاویه دلخواه قرار داد برای قفل کردن پدال را رها کنید .

جهت خرید قطعات برقی ولوو کلیک کنید.

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/08/26
    خداقوت