گیربکس آی شیفت ولوو

اهداف گیربکس آی شیفت

آی شیفت، گیربکسی با ویژگی های زیر است:

  • صرفه جویی در مصرف سوخت-نرم افزار هوشمند  ECO-ROLL®
  • عملکرد-برنامه بهینه شده ­ی تعویض دنده
  • قابلیت اطمینان بالا-نسل چهارم از AMT های ولوو
  • کاربری روان و آسان
  • سفارشی سازی شده با بسته هایی با ویژگی های مختلف، متناسب با نیاز مشتری
  • وزن کم/قدرت حمل بار بیشتر
  • سهولت در عملکرد/حفظ راننده
  • بسیاری از دیگر ویژگی های اختصاصی ولوو!

گیربکس آی شیفت ولوو 12 سرعته،دو پداله-گیربکس مکانیکی اتوماتیک

نسبت تبدیل قدرت

15.04:1برای حالت خودکار

14.94:1 برای حالت مستقیم

28% درصد درگیری دنده

شفت چرخان تکی

سبک وزن

ظرفیت گشتاوری بالا                                              597 تا 611 پوند

 ویژگی های گیربکس آی شیفت ولوو برای مدل EPA10

مزایای وزنی آی شیفت

 چه چیزی باعث می شود که سیستم آی شیفت، یک سیستم هوشمند شود؟

کار گروهی. یکپارچگی.داشتن اطلاعات

  • آی شیفت،نقشه­ ی کارایی موتورها را برای هر نرخ کارکردی موتور می داند.
  • فقط قطعات ولوو می توانند به خوبی یکپارچه شوند.
  • سطح اطلاعات بالاتر
  • نتیجه: حداکثر هوش و کارایی

"ما به گیربکس، برای کنترل موتور اعتماد داریم!"

   ویژگی های اختصاصی آی شیفت

•        استراتژی تعویض دنده­ی نوآورانه

•        شش (6) بسته ویژگی های نرم افزاری

•        دو حالت کنترل تعویض دنده موجود –( پایه، ممتاز)

•        صرفه جویی اقتصادی/ حالت های عملیاتی مختلفw / عملکردی با مکانیزم تعویض دنده­ی ممتاز

•        رابط ترمز موتور یکپارچه

•        رابط نمایش اطلاعات راننده ولوو

•        پدال گاز با سوئیچ کیک داون(عملگر جلوگیری از استارت موتور در حالت دنده در گیر)

•        یکپارچه شده به پاداش عملکرد

•        پروتکل موتور-گیربکس اختصاصی

•        سیستم انتقال قدرت فعال(گیربکس) جهت کنترل موتور

•        اکو-رول

•        قابلیت ارتقا به رتبه های بالاتر موتور در فروش مجدد

 

بسته های ویژگی های نرم افزاری

دو حالت کنترل گیربکس آی شیفت ولوو در اختیار شما

تعویض دنده پایه:

  • عدم عملکرد دکمه هایE/Pیا بالا/پایین
  • حداقل مداخله راننده

تعویض دنده ی ممتاز:

  • کنترل کامل راننده

 

دسته دنده کنترل ولوو آی شیفت

Rدنده عقب  ، N خلاص ، D حرکت ، M حالت دستی

دسته دنده کنترل ولوو آی شیفت 

حالت ممتاز     

              

 

حالت های عملکردی E/P

حالت مصرف بهینه ی اقتصادی سوخت

  • در حالت "E"گیربکس لحظات تعویض دنده را انتخاب می کند و دستور های کنترلی به پارامترهای موتور را تعیین می کند که صرفه جویی در سوخت را به حداکثر می رساند. نقاط تعویض دنده در دورهای پایین موتور است و برای کاهش خشکی در دنده های پایین از درگیر کردن برخی دنده ها صرف­نظر می شود.

حالت عملکرد بهتر

  • در حالت "P/P+"، انتقال قدرت به حداکثر می رسد.سرعت دوران در هر دنده افزایش می یابد، دنده های بیشتری درگیر می شود و قدرت بیشتری در دسترس است. حالت P""پس از مدتی که دیگر استفاده نمی شود به طور پیش فرض به E" "باز میگردد.
  • حتی زمانی که ازگیربکس ممتازاستفاده می شود، سوئیچ E/P را می توان در صورت تمایل،از مدار خارج کرد و در فروش مجدد دوباره فعال کرد.

ویژگی های اضافه در حالت عملکردی بهتر (P) و حالت+P

  • قابلیت آزاد سازی کامیون از سنگ ها
  • آی شیفت این قابلیت را دارد که وسیله نقلیه را به جلو و عقب تکان دهد تا از وضعیت گیر افتاده  مانور دهد و خلاص شود.
  • در بیشتر موارد، نیازی به تعویض دنده بین جلو و عقب ندارید - فقط کافی است پدال گاز را فشار دهید.

ویژگی اضافه در حالت P+

  • تزریق قدرت بیشتر
  • اگر وسیله نقلیه کاملاً در ماسه یا خاک بسیار نرم گیر کند و به بسته نرم افزاری عملکرد بهتر،مجهز باشد، آی شیفت،این توانایی را دارد که از گشتاور اضافه موتور برای حرکت مجدد کامیون استفاده کند.

  • ویژگی های اضافی دسته دنده ممتاز

  • جلوگیری از تعویض دنده در حالت رانندگی اتوماتیک(D)
  • با فشار دادن دکمه پلاس (+) روی دسته دنده در حالی که دور موتور بسیار کم است، کم کردن دنده را به تعویق بیندازید – زمانی که به بالای تپه نزدیک می‌شوید، زمانی که کم کردن دنده مورد نظر نیست، مفید است.

  • با فشار دادن دکمه پلاس (+) روی دسته دنده، افزایش دنده را به تأخیر بیندازید - هنگام رانندگی در سربالایی با کشش ضعیف یا هنگام نزدیک شدن به تپه ای که برای عملکرد کارآمدتر به دور موتور بالاتر نیاز است، مفید است.                                     

ویژگی های اضافی دسته دنده ی ممتاز

  • بهترین تعویض دنده ی کاهنده ی ممکن
  • برای یک کاهش دنده ی سریع و بزرگ به جای چند بار کم کردن دنده کوچکتر - هنگام نزدیک شدن به یک تپه شیب دار در شرایط خارج از جاده و زمانی که به سرعت موتور بالاتری نیاز است مفید است.
  • آی شیفت از حسگر درجه و محاسبات GCW برای تعیین بهترین دنده برای انتخاب استفاده می کند.

رابط کاربری راننده

  • موقعیت انتخاب گر
  • شماره دنده ی درگیر در حال حاضر(دنده ای که در حال کار است)
  • افزایش یا کاهش دنده های احتمالی
  • انتخاب بین دو حالت اقتصادی/عملکرد بهتر
  • اگر حالت اکو-رول فعال است
  • انتخاب حالت ترمز موتور

ولوو “DID”

ترکیب با حالت مزایای عملکردی

  • یکپارچگی با بسته نرم افزاری پاداش عملکرد
  • کامیون را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که راننده برای استفاده از عملکرد Kick-Down و یا حالت عملکرد بهتر باید پاداش خود را دریافت کند.

 

•  درکارکرد موتور،نوعی مدیریت انرژی ایجاد می کند.

•  مصرف سوخت را در دنده های بالا در حین کم کردن دنده کاهش می دهد.

• با جدا کردن موتور از گیربکس، 30 ​​اسب بخار صرفه جویی می کند - قبل از سوخت گیری دورتر می چرخد.

• به محض استفاده از دریچه گاز، پدال ترمز یا ترمز موتور به حالت عادی باز می گردد.

رابط ترمز موتور یکپارچه کروز کنترل موتور، ترمز موتور و گیربکس یکپارچه با هم برای عملکرد بدون وقفه

  • خاموش
  • “A” ــــ اتوماتیک
  • اکو-رول فعال شد.
  • کروز کنترل ترمز فعال شد.
  • 1و2و3-واحد آی وب کنترل ترمز موتور
  • “B” برنامه ترمز آی شیفت به پایین تغییر می کند.برای ایجاد حداکثر عقب ماندگی(ریتارد)
  • سوئیچ مثبت/منفی در انتهای دسته،برای عملکرد کروز کنترل ترمز
  • آی شیفت می تواند خود را با هر گونه تغییر موتور،بدون نیاز به تعویض کلاچ یا گیربکس مطابقت دهد.
  • آی شیفت را می توان ازحالت پایه به حالت ممتازدر هنگام معامله برای افزایش قیمت وسیله نقلیه، ارتقا داد.
  • آی شیفت را می توان با هر بسته نرم افزاری جدید،مجدداً رتبه بندی کرد.

 بسته ی کلاچ آی شیفت

کلاچ 17 اینچی با صفحه کلاچ ارگانیک کنترل شده با فنر تضمین عمر کلاچ(وارانتی)

کارکرد عادی = 3 سال / 300000 مایل / 7500 ساعت

کارکرد سنگین=3 سال / 250000 مایل / 6250 ساعت

کارکرد شدید = 1 سال / 100000 مایل / 3250 ساعت

پدال گاز مجهز به سوئیچ کیک داون

  • پدال با صفحه ی تماس سخت و زبر جهت جلوگیری از سرخوردن پا
  • در حالت کیک داون، کاهش دنده فقط در زمان های ممکن صورت می گیرد و شتاب گیری حداکثر است.

  حالت رانندگی ایده آل

محموله ها با سرعت پایینی حرکت می کنند.

  • این امکان را به راننده می دهد که با دور موتور ایده آل، در هر یک از دنده های پایین(1تا6)حرکت کند.
  • یک تماس پدال گاز یا دکمه ی + بر روی دسته دنده،دنده را یک عدد زیاد می کند.
  • یک تماس نرم بر روی پدال ترمز یا فشار دادن دکمه ی کاهش دنده بر روی دنده های ممتاز،دنده را یک عدد کم می کند.
  • کلاچ سر نمی خورد و فقط وقتی آزاد است که کامیون متوقف شده است.
  • برای عملکرد دنده عقب تریلر نیز به خوبی کار می کند.

سنسور تشخیص شیب جاده این امکان را به آی شیفت می­دهد که مقابلش را ببیند.(تغییرات شیب جاده را تشخیص دهد)

تکنولوژی همیشه هوشیار:

  • آی شیفت، مجهز به یک سنسور شیب است.پس می تواند میزان شیب جاده یا تغییرات آن را تشخیص دهد.
  • آی شیفت به طور دائمی،میزان شیب،سرعت وسیله نقلیه،میزان شتاب و گشتاور مورد نیاز،وزن،مقاومت غلتشی و مقاومت هوا را بررسی می کند.
  • آی شیفت بهترین شرایط برای کارکرد موتور را برای سی ثانیه ی بعدی حرکت،به طور پیوسته پیش بینی می کند.

کمک رسانی به موتور برای شروع حرکت در سربالایی تپه(استارت سربالایی)

پدال ترمز درگیر است                                  استارت در سربالایی درگیر میشود

فشار پدال گاز و شتاب گیری                        استارت در سربالایی آزاد میشود


                                                     

روغن کاری اجباری دائم

  • پمپ روغن گیربکسی(مشابه پمپ روغن موتور)
  • روغن روان ساز را جهت روغن کاری هر چه بهتر از طریق مجراهای باریک سوراخ شده به داخل گیربکس پمپ می کند.
  • فیلتر روغن،هر گونه ناخالصی را جدا می کند.
  • تعویض روغن بعد از 500000 مایل کارکرد در حالت کارکرد در بزرگراه

چرخ دنده کنار گذر گیربکس (پی تی او) 

پی تی او هایی با ویژگی های تقویت شده یا استفاده از چند پی تی او،نیاز مند یک قطعه ی BBM  است.

ویژگی های PTO در گیربکس های آی شیفت

  •  همیشه در گیربکس های آی شیفت این قطعه وجود دارد.
  • وضعیت نقطه ­ی جدا شدگی از قبل مشخص شده است.بالا یا پایین
  • دارای کنترل دسته
  • پیشرفته-قابل انتخاب است، شامل عملکرد پایه است.
  • امکان انتخاب موقعیت تقسیم(نقطه ی جداشدگی) در صورت مجهز بودن به دسته دنده ممتاز
  • زمانی که PTO درگیر است سرعت موتور محدود می شود، کنترل‌های دور موتور اضافه شده
  • وضعیت خنثی خودکار
  • مهار دنده عقب
  • تنظیمات ترمز پارک
  • *نیاز به ماژول بادی بیلدر(body builder) دارد­

دستورالعمل های کاربردی آی شیفت

  • در حالت "P" استارت زدن سخت است.
  • در بزرگراه تا 143000 پوند فروش از هم اکنون شروع می شود.
  • بزرگراه VHD مسطح یا نیمه تپه ای تا 110000 پوند،فروش از هم اکنون شروع می شود.
  • کاملاً بدون جاده در مسیر به شدت صعب العبور (برای معادن و غیره) هنوز هم باید از آلیسون استفاده کنید.
  • مثل قبل، نه میکسر، نه امتناع. با این حال، کامیون های کمپرسی 4×6، 4×8، 4×10، 4×12 ،کامیون های تراشه 105500، 105500 کمپرسی انتقال، کامیون های بلوک، کامیون های آتش نشانی، برف روب ها، خطوط نواری، کامیون های vac و غیره.
  • فقط در صورت دریافت ضربدر قرمز از فرم درخواست استفاده کنید

گیربکس ای شیفت ولوو قادر به انجام چه کارهایی نیست؟

  • اگر به اشتباه آن را در دنده خاموش کنید و فشار هوا پایین بیاید، آی شیفت در دنده قفل نمی شود.
  • در عوض، وقتی کلید را با انتخابگر در دنده خاموش می‌کنید، گیربکس قبل از اینکه موتور را خاموش کند، به حالت خلاص تغییر می‌کند.
  • آی شیفت، داک یا پشتیبان گیری از سپر ICC شما را از بین نمی برد.
  • در عوض،وقتی شما به عقب برمی گردید و پدال ترمز را فشار می دهید،کلاچ را به سرعت رها می کند.
  • آی شیفت،برای شما "بوق" هشدار نمی دهد تا به شما بگوید که دنده را عوض نمی کند.
  • در عوض ،زمانی که می توانید دنده را عوض کنید با یک فلش در صفحه ی نمایش به شما اعلام می کند.
  • اگر در حالت دستی توقف کنید و سعی کنید با دنده خیلی بالا شروع به حرکت کنید، آی شیفت فقط نظاره نمی کند.
  • در عوض با یک پیام هشدار به شما می گوید که ابتدا دنده ی خود را کم کنید یا دنده را در حالت "D" قرار دهید.

  برای خرید لوازم گیربکس ولوو اینجا کلیک کنید

 برای آشنایی با فراخوان گیربکس ولوو کیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/11/22
    خیلی عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1400/10/03
    خیلی عالی
  • کاربر میهمان 1400/10/02
    درمورردp اگه بکسره کار کنیم که فعال کردیم که خودش خودکار عوض می‌کنه مشکل داره یا نه ممنونم
  • کاربر میهمان 1400/10/02
    خیلی عالی بود سپاس
  • کاربر میهمان 1400/10/02
    خوب بود ولی به نکات جدید اشاره کنید وضروری
  • کاربر میهمان 1400/10/02
    خوب بود ولی به نکات جدید اشاره کنید وضروری
  • کاربر میهمان 1400/08/27
    خیلی عالی
  • کاربر میهمان 1400/08/27
    سپاس خیلی مفید بود لطفا در مورد دگمه دسته اتوماتیک رو داشبورد  یه توضیحی بدید ممنونم
  • کاربر میهمان 1400/08/27
    سپاس خیلی مفید بود لطفا در مورد دگمه دسته اتوماتیک رو داشبورد  یه توضیحی بدید ممنونم
  • کاربر میهمان 1400/08/26
    ممنون عالی بود