دمنده‌های هوا(کیسه باد)

 

از دمنده‌های هوا در سیستم‌های تعلیق بادی استفاده می‌شود. این سیستم‌ها امکان رانندگی راحت را فراهم می‌آورند و احتمال آسیب به محموله را نیز کاهش می‌دهند.

سیستم تعلیق بادی برای چرخه‌های مختلف حمل و نقل مانند توزیع، رانندگی طولانی‌ مدت و ساخت و ساز طراحی شده است. این سیستم تعلیق بادی با چهار دمنده در هر محور، امکان حرکت موازی کمک‌فنرها و رانندگی راحت را فراهم می‌آورد و خطر انتقال ضربه به داخل کابین راننده را کاهش می‌دهد. سیستم تعلیق بادی به کنترل بهتر خودرو کمک می‌کند و راحتی پیوسته در رانندگی را فراهم می‌آورد.

اطلاعات فنی

دمنده‌های کمک‌ فنرهای بادی، بخشی از این کمک‌فنرها را تشکیل می‌دهند. سایر اجزای کمک‌ فنرهای بادی عبارت هستند از: پیستون، صفحه‌ی بالایی و گاه ضربه‌گیر. در طراحی این نوع از دمنده‌ها، دو لایه لاستیک داخلی و خارجی به کار رفته است. دو لایه‌ی رشته‌ای داخلی و خارجی نیز در داخل این دو لایه لاستیک قرار داده شده است. لایه‌های رشته‌ای به لایه‌های لاستیکی جوش داده شده‌اند.

دمنده‌های کمک‌فنرهای بادی در معرض شرایط محیطی شدیدی قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید در برابر ازن، سرما و گرما، جذب آب و تأثیرات مکانیکی بسیار مقاوم باشند. کمک‌فنر بادی نباید قبل از نصب، باد شود. این دمنده‌ها متناسب با کامیون‌های ولوو و کارکردهای آن‌ها طراحی شده‌اند و در کامیون‌های مختلف در شرایط آب و هوایی سرد و گرم مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. استفاده از دمنده‌هایی که چنین آزمایش‌هایی را پشت سر نگذاشته‌اند، خطر خرابی را افزایش می‌دهد.

در مشخصات فنی ولوو، آزمایش‌هاو الزامات دشواری درنظر گرفته شده‌اند. این آزمایش‌ها شامل توانایی دمنده‌ها در مدیریت خستگی، ازن، گرما، سرما، فشار ترکیدگی و غیره هستند. به طور خاص، آزمون‌ دینامیک مقاومت در برابر ازن،‌ بسیار دشوار است و شاید دشوارترین آزمون در صنعت کامیون محسوب شود.

این دمنده‌ها به طور خاص برای تنظیمات/کاربردهای ولوو، متناسب با فشار کاری، مدل حرکتی و محیط کاری (دما، رطوبت و غیره) آن‌ها بهینه‌سازی شده‌اند. اطلاعات مهم مربوط به هر یک از دمنده‌ها در سیستم ECS ثبت شده است. در صورت جایگزینی دمنده‌های اصل با قطعات غیراصل، این احتمال وجود دارد که پارامترهای دمنده‌های جدید دقیق نباشند. این موضوع می‌تواند منجر به اشتباه در محاسبه‌ی بار شود. هم‌چنین خطر تنظیم نامناسب ارتفاع نیز وجود دارد.

شرکت ولوو تکمیل‌های مختلفی را برای صفحات بالایی کمک فنرهای بادی امتحان کرده و متوجه شده است که پوشش‌کاری با پودر، مناسب‌ترین گزینه است. البته استفاده از این روش پیچیده و گران است. در بسیاری از نمونه‌های بی‌کیفیت از تکمیل کرومات استفاده می‌شود که مقاومت خوبی در برابر خوردگی ندارند.

ایمنی

همه‌ی دمنده‌هایی که تولید می‌شوند، تحت آزمون‌های ترکیدگی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که توانایی تحمل فشارهای کاری که در طول عمرشان به آن‌ها وارد می‌شوند را دارند. در صورت خرابی، اول باید لاستیک‌ها بترکند و نباید هیچ قطعه‌ی لقی وجود داشته باشد که به بیرون پرت شود.

دمنده‌های غیراصل می‌توانند تأثیر نامطلوبی بر راحتی بگذارند زیرا فرکانس رزونانسی نامناسبی دارند. هم برای لاستیک و هم برای قطعات فلزی باید از مواد خاصی استفاده کرد. ما شاهد مواردی بوده‌ایم که به دلیل استفاده از مواد نامناسب، پیستون آسیب دیده و در نتیجه، کمک‌فنر خراب شده است.

محیط زیست

دمنده‌های کمک‌فنرهای بادی ولوو، متناسب با الزامات دقیق زیست‌محیطی طراحی شده‌اند. در این طراحی، عدم استفاده از مواد خطرناک، قابلیت بازیافت و هم‌چنین ضایعات در نظر گرفته شده‌اند.در فرآیند طراحی، ملاحظات مربوط به بازیافت در نظر گرفته شده‌اند: هدف بهبود قابلیت بازیافت محصول و در نتیجه افزایش ارزش بازیافت آن است.

تفاوت

بر اساس استانداردهای ولوو، کیفیت این محصول تضمین شده است. بخش‌های «ویژگی‌ها» و «آزمون‌های گسترده» را مطالعه نمایید.

جهت خرید قطعات دیفرانسیل کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    کارتون حرف نداره
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    ممنون از این همه مطالب خوب
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    عالی عالی عالی
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    بسیار آموزنده
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    عالی
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    بسیار عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    ممنون بابت این اطلاعات عالی و مفید
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    اطلاعتتون عالیه
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    مثل همیشه بیست
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    بسیار عالی