RET-TH ریتاردر هیدرولیک فشرده

ویژگی ها و مزایا

  • طراحی فشرده و بادوام با قطعات متحرک کم، باعث طولانی شدن عمر مفید و بهره وری بالای وسیله نقلیه می شود.
  • هماهنگ با ترمز اگزوز موتور.
  • گشتاور ترمز بالا که ایمنی رانندگی را افزایش می دهد و سایش را روی سیستم ترمز معمولی خودرو کاهش می دهد.
  • کنترل دستی با دسترسی آسان، دقیقاً مقدار مناسب قدرت ترمز در هر شرایطی را فراهم می کند.
  • عملکرد کروز کنترل،امکان کنترل خودکار کروز را در سراشیبی فراهم می کند
  • برای حمل و نقل ADR تایید شده است.                                                                                                   

مشخصات

RET-TH

RET-TH یک ریتاردر(کندگیر) هیدرولیک فشرده، نصب شده روی گیربکس است. به طور موثری سیستم ترمز معمولی خودرو را تکمیل می کند.  برای تعدادی از گیربکس های دستی و همچنین برای I-Shift مناسب است.

ریتاردر، با ترمز اگزوز موتور هماهنگ می شود که منجر به قدرت ترمز کلی بالا می شود. می توان از قوی ترین ترمز های موتور ولوو استفاده کرد و یک عملکرد ویژه، تضمین می کند که محور عقب بیش از حد سنگین نشود.

استفاده از ترمز اضافی به عنوان ترمز اولیه، سایش ترمزهای معمولی کامیون را محدود می کند، که هزینه های عملکردی کل را کاهش می دهد. ریتاردر فشرده برای مسافت های منطقه ای و حمل و نقل طولانی در مناطق تپه ای و شیب دار بسیار مناسب است.با حفظ رانندگی ایمن، می توان سرعت متوسط را افزایش داد. زیرا ریتاردر، امکان حفظ سرعت بالاتر در هنگام رانندگی در سرپایینی های طولانی را فراهم می کند.

این عملکرد،منجر به افزایش قابل توجه بهره وری خودرو می شود.ریتاردر، دارای یک عملکرد کروز کنترل است که حفظ سرعت ثابت هنگام رانندگی در سراشیبی را برای راننده آسان تر می سازد. از آنجایی که ریتاردر به شفت پروانه متصل است، هنگام تعویض دنده نیز از قدرت ترمز استفاده می شود.درگیر کردن و تنظیم کردن ریتاردر به راحتی با یک اهرم در کنار فرمان انجام می­شود.ریتاردر باید به عنوان یک بخش یکپارچه از سیستم ترمز در نظر گرفته شود و باید در کارخانه نصب شود و از این جهت،نمی توان آن را تقویت یا دستکاری کرد.

دسته کنترل چند منظوره

دسته کنترل برای ترمزهای کمکی دارای سه یا پنج موقعیت است.(بسته به نوع گیربکسی که کامیون به آن مجهز است.)

Aحالت خودکار. اگر کروز کنترل غیر فعال باشد، ترمز ترکیبی فعال است. هنگامی که فشار از پدال ترمز برداشته می شود، نیروی ترمز بین ترمزهای معمولی و ترمزهای کمکی ترکیب می شود.

O تمام ترمز های کمکی غیر فعال.

1-3تنظیمات سطح ترمز. تنظیمات بین 20 تا 100٪ را ارائه می دهد.گشتاور کل ترمز، بستگی به ترمزهای کمکی نصب شده بر روی خودرو، وضعیت بار و دمای ریتاردر دارد.

ترمز کمکی با رها شدن پدال گاز فعال می شود. با تنظیم دسته کنترل بر روی حالت 1 ،فقط اثر ترمز کامل، از گاورنر فشار اگزوز دریافت می شود.

Bحالت برنامه ریزی ترمز.در وسایل نقلیه مجهز به I-Shift یا Powertronic،همچنین یک دکمه B وجود دارد که برای فعال کردن "برنامه ترمز" استفاده می شود. این عملکرد، کاهش سریعتر سرعت را در هنگام ترمزگیری فراهم می کند.

طراحی ساده، ضامن ایمنی بالای کامیون است.

RET-TH یک قطعه فشرده و بسته با قطعات متحرک کم است که منجر به حداقل سایش و قابلیت اطمینان بالای وسیله نقلیه می شود. ریتاردر عمدتاً از دو پروانه تشکیل شده است.یک پروانه ثابت (استاتور) و یک پروانه چرخان (روتور) که با کمک روغن با یکدیگر در ارتباط هستند. با توجه به اینکه تیغه های استاتور و روتور،به شکل زاویه دار نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند،جریان روغن بین آنها خنثی می شود. هنگامی که روتور (1) که بر روی محور خروجی گیربکس نصب شده است، می چرخد، روغن (2) را با فشار به سمت استاتور (3) که در داخل بدنه ریتاردر مهار شده است،تزریق می کند.

هنگامی که روغن به تیغه های استاتور می رسد، یک اثر ترمز در برابر حرکت روتور، ایجاد میشود. و این بدین معناست که از چرخش محور پروانه جلوگیری شده است.ماژول کنترل ریتاردر، حجم روغن و فشار روغن در ریتاردر را تنظیم می کند. مقدار نیروی ترمز به فشار و مقدار روغن فشرده شده بین روتور و استاتوربستگی دارد .

کاهش هزینه های عملیاتی، باعث افزایش سوددهی می شود .

به لطف گشتاور ترمز بالای ریتاردر،این قطعه می تواند درصد زیادی از تمام حالت های ترمزی را تحمل کند.این امر،منجر به کاهش سایش در ترمز معمولی می شود که به معنای کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر است.ریتاردر، با ترمز اگزوز موتور هماهنگ شده است که قدرت ترمز کل بالایی را ارائه می دهد.

یک عملکرد ویژه، همچنین تضمین می کند که محور عقب در گشتاور بالای ترمز همزمان،دچار اضافه بار نشود.نصب ریتاردر با گیربکس،ادغام شده است.وزن ریتاردر، تقریباً 105 کیلوگرم است و طول کل گیربکس فقط حدود 100 میلی متر افزایش می یابد.می توان از توان تیک اف گیربکس بدون محدودیت استفاده کرد. ریتاردر فشرده معمولاً به هیچ سرویس یا تعمیر و نگهداری بجز یک تعویض روغن در سال نیاز ندارد.

نماد ترمز کمکی

نماد ترمز تریلر. هنگامی که کامیون به ترمز تریلر مجهز است، این عملکرد با دسته کنترل ترمز کمکی نیز کنترل می شود.

 برای خرید لوازم موتور ولوو اینجا کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/07/30
    رویه گیربکس ماشین من سوار هست کارکردش خوب نیست نسبت به اسکانیا ودرضمن سردکنش بسیارضعیف هست وزود سوراخ میشه
  • کاربر میهمان 1401/01/04
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1401/01/04
    آیا امکان نصب روی FHهای وارداتی وجود دارد
  • کاربر میهمان 1400/10/24
    ممنونم از بازرگانی زهرایی
  • کاربر میهمان 1400/10/24
    ممنونم از بازرگانی زهرایی
  • کاربر میهمان 1400/09/29
    عالی بود❤
  • کاربر میهمان 1400/09/29
    عالی بود❤
  • کاربر میهمان 1400/09/12
    عالی بود ❤
  • 1400/09/10
    اطلاعاتتون کارآمد وعالی هست
  • کاربر میهمان 1400/09/10
    عالی بودتشکر
  • کاربر میهمان 1400/09/10
    ممنون از بازرگانی زهرایی ولوو عشقه عشق
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    ولوو یعنی حیاتی دوباره...عشق ...زندگی...
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    عالی👌👈👌👌
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    عالی بودبازهم راهنمایی های شما مارونصبت به ولوو خوش بینانه ترمیکنه دمتون گرم خسته نباشید
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    عالی وبی نظیر
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    ممنون از لطفتون
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    سالار مثل همیشه خیلی خیلی زحمت کشیدی و وقت گذاشتی.زنده باشی
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    خیلی عالی بود ممنون
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    عالی بود
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    سلام اگه با فیلم توصیح میدادین بهتر بود
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    مثل همیشه عالی و بی‌نظیر.خدمات و اطلاع رسانی های مفید تیم قدرتمند و کارشناس مهندس زهرایی همیشه راهنما و یاری رسان قشر زحمت کش راننده بوده و هست.
  • کاربر میهمان 1400/09/09
    عالی