پشتیبانی هشدار رانندگی DAS-W


پشتیبانی هشدار رانندگی (DAS-W) یک سیستم ایمنی با هدف جلوگیری از تصادفات ناشی از رانندگان خسته یا رانندگانی است که پشت فرمان به خواب می روند. این سیستم رفتار رانندگی و موقعیت کامیون را در رابطه با خطوط و لبه های جاده نظارت می کند. این سیستم ویژگی های رانندگی رانندگان خواب آلود یا بی توجه را تشخیص داده و راننده را تشویق به استراحت می کند.

اگر DAS-W به عنوان یک مورد محبوب در نمایشگر اطلاعات راننده (DID) انتخاب شود،سیستم اطلاعات پیوسته در مورد سطح توجه را از طریق DID ارایه می دهد. سطح توجه با نوارها نشان داده می شود،که در آن پنج نوار نشان دهنده ی توجه کامل و یک نوار نشان دهنده توجه بسیار کم است.در صورت هشدار در سطح 2، DAS کروز کنترل یا کروز کنترل تطبیقی را در صورت درگیرشدن خاموش می کند.اگر رفتار رانندگی نامنظم تشخیص داده شود،سیستم با یک هشدار صوتی و یک هشدار در DID به راننده هشدار می دهد.

اخطار اول یک هشدار است،هشدار دوم یک پیشنهاد برای استراحت است. هنگامی که هشدار صوتی فعال می شود،رادیو بطور خودکار بیصدا می شود. سیستم با یک سوییچ روی داشبورد غیرفعال می شود. اگر پشتیبانی هشدار راننده بعنوان نمایشگر مورد علاقه انتخاب شود،وضعیت غیرفعال شده روی سوییچ و در DID نشان داده می شود. هنگامی که احتراق روشن می شود،سیستم بطور خودکار فعال می شود. DAS-W از ورودی همان اجزای سیستم پشتیبانی خط (LSS-DW) استفاده می کند که بنابراین لازم است. اگر سیستم LSS-DW نتواند هیچ مرجعی (لبه یا خطوط جاده) پیدا کند،یا اگر سرعت کمتر از 60 کیلومتر در ساعت باشد،DAS-W غیرفعال شده و یک هشدار در DID نمایش داده می شود.

ویژگی ها و مزایا

سیستم ایمنی فعال را با کاهش خطر تصادفات ناشی از کاهش توجه یا آگاهی راننده بهبود می بخشد.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید


                                       

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • 1400/09/14
    عالی و پرمحتوا واقعا کارتون عالیه نمرتون ۲۰ بازم مطالب اموزشی وارداتی بزارید مخصوصا گیربکس و ریتاردر موتور و روشهای صحیح استفاده ازش.....