کامیون ولوو FH با تکنولوژیِ I-SAVE

بهترین کامیون برای مسافت‌های طولانی

وقتی صحبت از مصرف سوخت می‌شود، منظور تنها این نیست که چقدر می‌توانیم در آن صرفه‌جویی کنیم، بلکه این مسئله هم مطرح است که با یک لیتر آن چقدر می‌توانیم کارمان را پیش ببریم. دست‌یابی به تعادل مناسب میان مصرف در سوخت، سهولت در رانندگی، و عملکرد کار آسانی نیست. البته تا به الان کامیون جدید FH ولوو با تکنولوژی I-Save قادر است مصرف سوخت را پایین آورد بدون ایجاد اختلال در بازدهی و از بین بردن لذت جاده‌ای که قرار است در آن رانندگی شود.

کامیون FH ولوو با تکنولوژی I-Save برای اغلب کارهای حمل‌و‌نقل در مسافت‌های طولانی ایده‌آل است. هر بخش از آن به گونه‌ای طراحی شده که برای مسافت‌های خیلی طولانی مناسب باشد و به خودی خود این کامیون را تبدیل به سرمایه‌ای کرده که واقعاً اثربخش است. به خصوص اگر شما یا رانندگانتان مسافت طولانی‌ای را رانندگی کنند، مثلاً 120000 کیلومتر در هر سال یا بیشتر. اینطور فرض کنید که هر چه مسافت طولانی‌تری را رانندگی کنید، می‌توانید بیشتر صرفه‌جویی کنید و کار سودآورتری داشته باشید.

کامیون FH ولوو تکنولوژی I-Save  را با موتور D13-TC  ولوو به کار می‌برد بهینه‌ ترین موتور ما برای مسافت‌های طولانی تاکنون به همراه مجموعه‌ای از ویژگی‌های مربوط به تکنولوژی پیشرفته و صرفه‌جویی کننده در مصرف سوخت.برای مثال، بروزرسانی تکنولوژی I-See و بهبود نرم‌افزار حالت اکو. با فراهم آورن تمامی این امکانات در کامیونFH ولوو، ما بهترین کامیون را برای مسافت‌های طولانی ساخته‌ایم.

کاهش 10درصدی هزینه سوخت

کامیون ولوو FH با تکنولوژی I-Save یک صرفه‌جویی کننده‌ی واقعی در سوخت است. با به کار بردن موتور D13TC در کنار مجموعه‌ی سوختی برای مسافت‌های طولانی، این کامیون هزینه‌ی سوختی را تا 10 درصد برای راه‌های طولانی کاهش می‌دهد.

هر ویژگی در این وسیلۀ نقلیه، از شکل داخلی پیستون گرفته تا بروزرسانی نرم‌افزار حالت اکو، همگی برای افزایش کارایی سوخت و کاهش هزینه‌های سوختی طراحی شده است .

در کنار مزیت‌های بالا، دو مزیت مهم دیگر نیز وجود دارند. یکی موتور توربوشارژ چندسیلندر آن است که دارای سیستم چرخش گاز اگزوز خنک شده (EGR) است؛ این سیستم میزان آلایندۀ اکسید نیتروژن را حین فرایند تحریق کاهش می‌دهد. این بدان معناست که ادبلو یا مایع اگزوز دیزل کمتری مورد نیاز است و هزینه‌های کلی سوختی را کمتر می‌کند.

*موتور D13TC ولوو دارای استاندارد یورو 6، مجهز به مجموعه‌ی سوختی برای مسافت‌های طولانی(I-Save)، در مقابل موتور D13 eSCR با استاندارد مشابه است که چنین قابلیتی ندارد. اقتصادی بودن مصرف سوخت بسته به عوامل مختلف تغییر می‌کند؛ عواملی مانند کروز کنترل، عوارض زمین، مهارت رانندگی راننده، و شرایط آب و هوایی.

دور کمتر موتور، راحتی بیشتر راننده                                                                     

کامیون FH ولوو با تکنولوژی I-Save به شما اجازه می‌دهد با دور موتور کمتر و تعداد دنده‌های بیشتر راحت‌تر رانندگی کنید و باعث می‌شود رانندگی کم صداتر و روان‌تر باشد. رانندگان همچنین می‌توانند انتظار واکنش سریع‌تری از گشتاور نیرو داشته باشند که به خودی خود میل به خرید این کامیون را بیشتر می‌کند.

کارایی بیشتر

 هم‌اکنون می‌توانید در دور کمتر موتور انتظار نیروی گشتاوری بیشتری را داشته باشید که باعث افزایش میانگین سرعت بدون مصرف سوخت بیشتر می‌شوند.

موتور قدرتمند D13TC در دورهای کمتر موتور، 300 نیوتون-متر نیروی گشتاوری بیشتری تولید می‌کند. این بدان معناست که شما شتاب و سوخت کمتری را برای ثابت ماندن سرعت در ترافیک بزرگراه‌ها نیاز دارید. کار کردن این موتور در کنار تکنولوژی I-See باعث می‌شود تا موتور از پس سربالایی‌ها و سراشیبی‌ها در دنده‌ی بالاتر برآید و به نوعی باعث صرفه‌جویی در سوخت بدون کاهش سرعت شود. نیروی گشتاوری بیشتر همچنین میانگین سرعت را افزایش می‌دهد و به خصوص در سربالایی‌ها به چشم می‌خورد. در مجموع، این نیرو باعث افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت این کامیون می‌شود.

تصویر بالا کامیون ولوو FH با تکنولوژی I-Save است.

ولوو FH با تکنولوژی I-Save متشکل از موتور D13TC به همراه مجموعه‌ای خاص از ویژگی‌های است که در سوخت صرفه‌جویی می‌کنند. هر ویژگی  I-Save طوری طراحی، آزمایش، و مشخص  شده  تا  در مسافت‌های طولانی در سوخت صرفه‌جویی کند.

نسل جدید در عین کارایی بیشتر

نسل جدید ولوو FHبا تکنولوژی I-Save هنگام استفاده از قابلیت اکو هنگام رانندگی، مصرف سوخت را بیشتر کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تکنولوژی I-See هم‌اکنون به کامیون کمک می‌کند که تشخیص دهد چه زمانی برای موتور کارامد است تا دورش را کمی افزایش دهد و سپس دنده را خلاص کند.

موتور قدرتمندD13TC

این موتور کارامد دارای پیستون‌های انحصاری شرکت ولوو با طراحی داخلی موج‌مانند است که از تکنولوژی چندسیلندر توربوشارژ ولوو نیز بهره می‌برد؛ این ویژگی‌ها در مدل‌های 460 و 500 اسب‌بخار وجود دارند.

 

تکنولوژی I-See بر اساس نقشه

تکنولوژی I-See از اطلاعات جاده استفاده می‌کند تا از انرژی حرکتی کامیون هنگام رانندگی درزمین‌های ناهموار(سربالایی‌ها و سراشیبی‌ها) به بهترین شکل ممکن بهره ببرد. این تکنولوژی بر انتخاب دنده‌ها، شتاب، وترمز موتور هنگام فعال بودن I-Cruise نظارت می‌کند.

تکنولوژی I-Shift به همراه نرم‌افزار بهینه‌شدۀ مسافت طولانی

این تکنولوژی به شکل ویژه برای رانندگی مؤثر در بزرگراه‌ها طراحی شده و با نرم‌افزار بهینه‌شدۀ برای تردد در مسیرهای طولانی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت ما می‌شود.

تکنولوژیI-Cruise و I-Roll

تکنولوژی I-Cruise کمک می‌کند تا هنگام تغییر سرعت، سرعت ثابت بماند و مصرف سوخت کاهش یابد. این تکنولوژی همچنین کمک می‌کند تا سرعت بالایی که معمول است حفظ شود.

محور چرخ عقب بهینه‌سوز

این محور با داشتن نسبت مناسب برای راه‌های طولانی با موتور D13TC  ولوو و تکنولوژی I-Shift در جهت افزایش کارایی مصرف سوخت به شکل بسیار منظمی عمل می‌کند.

خاموش‌ کردن موتور در حالت بدون استفاده

این قابلیت موتور را پس از دو و نیم دقیقه روشن بودن و استفاده نشدن خاموش می‌کند تا مصرف سوخت و تولید آلاینده را کاهش دهد.

 پمپ هیدرولیک فرمان

پمپ هیدرولیک فرمان با جابجایی متغییرش می تواند تاثیر مثبتی در صرفه جویی سوخت داشته باشد به خصوص هنگامی که هر قطره ی روغن هیدرولیک مهم باشد.

موتور D13TC ولوو

قدرتمند و به‌صرفه در مصرف سوخت

در دل کامیون FH ولوو به همراه با تکنولوژی I-Save، پیشرفته‌ترین و جدیدترین موتور 13 لیتری به همراه موتور توربوشارژ چندسیلندره قرار داردکه در دور پایین موتور نیروی گشتاور زیادی تولید می‌کند. این موتور به‌صرفه‌ترین موتور ما از نظر مصرف سوخت به حساب می‌آید.


بهترین استفاده از انرژی         

به لطف تکنولوژی توربوشارژ چندسیلندر، موتور D13TC در هر مرحله بهترین استفاده را از انرژی می‌کند توربین اضافه‌ی گاز در اگزوز انرژی بیهوده را از گازهای موجود در آن می‌گیرد و آن را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. این بدان معناست که موتور قادر است در دورهای پایین‌ترش، 300 نیوتن-مترنیروی گشتاور بیشتری تولید کند. در حقیقت، این تکنولوژی باعث کارایی بیشتردر محدوده‌ی سرعت دورانی موتور می‌شود و بهترین نتیجه را در گستره‌ی 900 تا 1400 دور بر دقیقه در بر دارد.

دو توان نامی

این دو توان نامی شامل 460 اسب بخار و 500 اسب بخار می‌شود و این مقدار برای تراکتورها و دیگر ماشین‌های باری تا 70 تُن وزن ناخالص ترکیبی ایده‌آل است.

پیستون‌های انحصاری شرکت ولوو

موتور D13TC دارای پیستون‌های انحصاری است که طرح داخلی آن‌ها موج‌مانند است. این پیستون‌ها باعث می‌شوند تحریق بهتر انجام شود و کارایی افزایش یابد.

بخش چندسیلندره‌ی توربو

گرما و سوخت اضافه از طریق توربین اضافه‌ی‌ موجود در اگزوز برای نیرو رساندن به موتور دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.  و بخش چندسیلندره‌ی توربو نامیده می‌شود.

مایع ادبلو یا اگزوز دیزل کمتر

علاوه بر صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت، موتور D13TC ولوو درصد در مقایسه با موتور D13 eSCR میزان مصرف مایع ادبلو را حدود 40 درصد کاهش می‌دهد.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت هیچگاه در این حد رضایت‌بخش نبوده

در نهایت، این راننده است که تفاوت را حس می‌کند. خصوصاً هنگامی که موضوع مربوط به رانندگی ایمن و به‌صرفه بودن مصرف سوخت می‌شود. به خاطر همین است که کامیون ولوو FH با تکنولوژی I-Save طوری طراحی شده که حامی راننده باشد و او را کیلومتری پس از کیلومتر دیگر به ادامه‌ دادن رانندگی ترغیب کند. ترکیبی از سهولت در رانندگی و آسودگی را فراهم آورد که هر لحظه را لذت‌بخش‌تر و پربارتر می‌کند و در حالی که از هر قطرۀ سوخت حداکثر بهره را می‌برد، کمک می‌کند کار سر وقت انجام شود.

بله اینطور است که صرفه‌جویی در مصرف سوخت هیچگاه تا این حد رضایت‌‌بخش نبوده است

ولوو FH را با تکنولوژی I-Save تجربه کنید

ببینید با مدل جدید ولوو FH به همراه با تکنولوژی I-Save که باعث صرفه‌جویی سوخت بدون از بین لذت جاده پیشِ رو می‌شود به چه چیزی می‌توانید دست یابید.

برای خرید قطعات گیربکس ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/12/06
    باسلام ای سیوواقعآ‌ماشینا مدروزدنیا
  • 1402/11/27
    سلام آیسو میتوان ادبلوشو حذف کنیم
  • کاربر میهمان 1402/10/25
    از ای سیو بالاتر نیست واقعا
  • کاربر میهمان 1402/09/07
    سلام ببخشید منوراهنمایی کنید موتور ای سیو خوب یانه
  • کاربر میهمان 1401/12/13
    سلام برچسب روغن زده 5w30 آیا میشه روغن دیگه استفاده کرد
  • کاربر میهمان 1401/12/05
    ای سیو اگه اد بلوشو حذف کنیم مشگلی پیش نمیاد؟
  • کاربر میهمان 1401/10/09
    سلام این ماشین توایران جواب می‌دهد
  • کاربر میهمان 1401/10/05
    سلام یه شایعه آی هست میگن ولوو ای سیو با گازوییل ایران هم خونی نداره و به مرور زمان باعث آب شدن پیستون میشه لطفا راهنمایی کنید چون من به نمونه از این ماشین دارم
  • کاربر میهمان 1401/09/14
    همون تکنولوژی بکار رفته تو اسکانیا hpi به نام ترموکامپاند هست، که دارای egr بودن بعد مدتی مجبور به حذفش شدیم
  • کاربر میهمان 1401/07/20
    ببخشید آی سیو فول آپشنه؟
  • کاربر میهمان 1401/07/13
    سلام  خیلی جالب بود العان ولو  ۲۰۲۲ همه ای سیو هستند  یانه ای شیفت هم دارن
  • کاربر میهمان 1401/07/13
    بیزحمت  توضیح دهید چگونه بفهمیم  که این موتور ای سیو هست یا ای شیفت
  • کاربر میهمان 1401/05/18
    ماشین بی نظیری هستش رخ زیبا تمام فول  رانندگی باهاش روح انسان جلا میده هر کلیدی که راننده فکر میکرد کجاش باشه خوبه دقیقا همونجا گذاشته من آزمایشی یدور سوار شدم چراغ جلو بی نظیر ماشین بیصدا راننده لذت میبره کسی که از روبرو هم با دیدن این ماشین خستگی اش در میره واقعا زیباست
  • کاربر میهمان 1401/01/10
    دوستان اگه موتور ۲ تا فیلتر روغن داشته باشه آیا موتور i save هست؟
  • کاربر میهمان 1400/09/21
    خدا برکت بده عالی و بی نظیر هس
  • 1400/09/20
    واقعا جالب و حیرت‌انگیز...من مدل ۸۳دارم خیلی راحت هستم تو مسافت های طولانی الان که این نوع جدید زده دیگه جای بحث و جای حرف زدن نداره