قفل کن دیفرانسیل

۱-مطمئن شوید که هیچ کدام از چرخ ها نمی چرخند

۲-قفل دیفرانسیل را بین محورهای عقب درگیر کنید.

چراغ کنترل بر روی صفحه ابزار روشن خواهد شد.

۳-سوئیچ دیفرانسیل جلو را به سمت پایین حرکت دهید.

چراغ کنترل بر روی صفحه ابزار روشن خواهد شد.

۱-مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ ها نمی چرخند

۲-سوئیچ را در موقعیت پایین تری قرار دهید.

چراغ کنترل بر روی صفحه ابزار روشن خواهد شد.

قفل دیفرانسیل

عملکرد

زمین محکم، قفل دیفرانسیل درگیر نیست.

سطح لغزنده، قفل دیفرانسیل درگیر نیست. فقط چرخ بر روی سطح لغزنده در حال چرخش است، کامیون ثابت می ماند.

سطح لغزنده، قفل دیفرانسیل درگیر است. چرخ ها مجبورند با همان سرعت بچرخند. فقط چرخی که بر روی زمین محکم است، حرکت می کند. با احتیاط گاز دهید تا به محور محرک و دنده آسیبی نرسد.

هنگامی که هر دو چرخ دوباره گیر کردند، قفل دیفرانسیل را جدا کنید.

قفل دیفرانسیل را درگیر کنید

قبل از ورود به سطح لغزنده، قفل دیفرانسیل را مستقیماً درگیر کنید و پس از عبور از سطح لغزنده، قفل دیفرانسیل را جدا کنید.

این امکان وجود دارد که هیچ یک از چرخ ها قبل از درگیر شدن قفل دیفرانسیل نچرخند!

هشدار!

وقتی قفل دیفرانسیل درگیر است با احتیاط رانندگی کنید. هیچ گاه هنگامی که قفل دیفرانسیل درگیر است، گوشه ها را روی زمین محکم نچرخانید.

۱- مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ ها نمی چرخند

۲- پدال کلاچ را فشار دهید

۳- قفل دیفرانسیل را درگیر کنید

۴-  پدال کلاچ را رها کنید

۵- با احتیاط گاز دهید تا محور محرک و دنده ها آسیب نبینند

۶-  از منطقه لغزنده دور شوید

۷- پدال گاز را رها کنید

۸- قفل دیفرانسیل را رها کنید

قفل دیفرانسیل درگیر است. چراغ بر روی صفحه ابزار چشمک می زند

  توجه داشته باشید!

قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار روی صفحه ابزار چشمک بزند، فعال نمی شود. قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ هشدار چشمک می زند فعال است. حتی اگر سوئیچ خاموش باشد.

موقعیت اول، قفل دیفرانسیل در گیربکس انتقال فعال است. چراغ بر روی صفحه ابزار ظاهر می شود.

۱- مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ ها نمی چرخند

۲- پدال کلاچ را فشار دهید

۳-  قفل دیفرانسیل را درگیر کنید

۴- پدال کلاچ را رها کنید

۵ -  با احتیاط گاز دهید تا محور محرک و دنده ها آسیب نبینند

۶- از منطقه لغزنده دور شوید

۷- پدال گاز را رها کنید

۸- قفل دیفرانسیل را رها کنید

موقعیت دوم، قفل دیفرانسیل در جعبه دنده انتقال و محورهای عقب درگیر اند. چراغ دیفرانسیل محور چشمک می زند و لامپ دنده انتقال روشن می شود.

 توجه داشته باشید!

قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار روی صفحه ابزار چشمک بزند فعال نمی شود. قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار چشمک می زند فعال است، حتی اگر سوئیچ خاموش باشد.

توجه داشته باشید!

برای رانندگی طولانی با قفل دیفرانسیل بین محورهای درگیر، مطمئن شوید که چند صد متر با قفل دیفرانسیل رها شده، رانندگی می کنید.

قفل دیفرانسیل

در خودروهای دارای EBS، قفل دیفرانسیل را می توان بدون فشار دادن کلاچ درگیر کرد. با فشار دادن سوئیچ، سیستم EBS سعی میکند چرخ ها را به گونه ای هماهنگ کند که قبل از درگیر کردن قفل دیفرانسیل، با همان سرعت بچرخند. اگر در مدت زمان معینی این امر محقق نشود، سیستم با درگیر شدن قفل دیفرانسیل منتظر میماند تا چرخ ها با همان سرعت بچرخند.

۱- سوئیچ را در موقعیت پایین تری قرار دهید

۲ - صبر کنید تا چراغ کنترل در صفحه ابزار چشمک بزند

۳- با احتیاط شتاب دهید تا به محورهای محرک و چرخ دنده ها آسیبی وارد نشود

۴- از منطقه لغزنده دور شوید

۵ - پدال گاز را رها کنید

۶ - قفل دیفرانسیل را جدا کنید

قفل دیفرانسیل درگیر است. چراغ روی صفحه ابزار چشمک می زند.

توجه داشته باشید!

قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ هشدار در صفحه ابزار چشمک بزند فعال نمی شود. قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار چشمک می زند فعال است، حتی اگر سوئیچ خاموش باشد.

قفل دیفرانسیل را بین محورها درگیر کنید

1- سوئیچ را در موقعیت مرکزی قرار دهید

2- صبر کنید تا چراغ کنترل روی صفحه ابزار روشن شود

قفل دیفرانسیل بین محورها درگیر است.

برای درگیر کردن قفل دیفرانسیل بین محورها بدون فعال کردن دی ال اس، Terrain-TCS را درگیر کنید.

موقعیت میانی، قفل دیفرانسیل در گیربکس انتقال فعال است. چراغ روی صفحه ابزار روشن می شود.

توجه داشته باشید!

برای رانندگی طولانی با قفل دیفرانسیل بین محورهای درگیر، مطمئن شوید که چند صد متر با قفل دیفرانسیل رها شده، رانندگی می کنید.

قفل دیفرانسیل را بین تمام جفت چرخ ها درگیر کنید

1- سوئیچ را در موقعیت پایین تری قرار دهید

2-صبر کنید تا چراغ کنترل در صفحه ابزار چشمک بزند

قفل های دیفرانسیل بین تمام جفت چرخ ها درگیر هستند

3- با احتیاط گاز دهید تا به محورهای محرک و چرخ دنده ها آسیبی وارد نشود

4- از منطقه لغزنده دور شوید

5- پدال گاز را رها کنید

6- قفل دیفرانسیل را جدا کنید

موقعیت پایین تر، قفل دیفرانسیل در جعبه دنده انتقال و محورهای عقب درگیر شده است. چراغ دیفرانسیل محور چشمک می زند و چراغ برای دنده انتقال، ظاهر  می شود.

توجه داشته باشید!

قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ هشدار در صفحه ابزار چشمک بزند فعال نمی شود. قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار چشمک می زند فعال است، حتی اگر سوئیچ خاموش باشد.

قفل دیفرانسیل

قفل دیفرانسیل را درست قبل از رسیدن به سطح لغزنده ببندید و پس از عبور از سطح لغزنده آن را جدا کنید.

هیچ یک از چرخ ها ممکن است قبل از درگیر شدن قفل دیفرانسیل نچرخند!

1- مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ ها نمی چرخند

2- پدال کلاچ را فشار دهید

3- قفل دیفرانسیل را بین محورهای عقب درگیر کنید.

چراغ کنترل روی صفحه ابزار روشن می شود.

هشدار!

وقتی قفل دیفرانسیل درگیر شد با احتیاط رانندگی کنید. هرگز در حالی که قفل دیفرانسیل درگیر است، گوشه ها را روی زمین محکم نچرخانید.

موقعیت اول، قفل دیفرانسیل در گیربکس انتقال فعال است. چراغ روی صفحه ابزاز روشن می شود.

4- قفل دیفرانسیل را در بین چرخ ها، در محورهای عقب درگیر کنید.

چراغ کنترل روی صفحه ابزار چشمک می زند.

5- سوئیچ دیفرانسیل جلو را به پایین حرکت دهید.

چراغ کنترل روی صفحه ابزار روشن می شود.

موقعیت دوم، قفل دیفرانسیل در جعبه دنده انتقال و محورهای عقب درگیر است. چراغ دیفرانسیل محور چشمک می زند و چراغ دنده انتقال روشن می شود.

توجه کنید!

قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار روی صفحه ابزار چشمک بزند فعال نمی شود. قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار چشمک می زند فعال است، حتی اگر سوئیچ خاموش باشد.

6- قفل دیفرانسیل را بین چرخ های جلو درگیر کنید.

چراغ کنترل روی صفحه ابزار ظاهر خواهد شد

7- پدال کلاچ را رها کنید

8- از منطقه لغزنده دور شوید

9- پدال گاز را رها کنید

10- قفل دیفرانسیل را جدا کنید

اگر قفل دیفرانسیل بین محورهای عقب، قفل دیفرانسیل بین چرخ‌ها در محورهای عقب یا خودروی محور جلو باز شود، قفل دیفرانسیل بین چرخ های جلو باز خواهد شد.

قفل دیفرانسیل را درست قبل از رسیدن به سطح لغزنده ببندید و پس از عبور از سطح لغزنده آن را جدا کنید.

هیچ یک از چرخ ها ممکن است قبل از اینکه قفل دیفرانسیل بسته شود، نچرخد.

1- مطمئن شوید که هیچ یک از چرخ ها نمی چرخند

2- پدال کلاچ را فشار دهید

3- قفل دیفرانسیل را بین چرخ های عقب درگیر کنید.

چراغ کنترل روی صفحه ابزار چشمک خواهد زد.

هشدار!

وقتی قفل دیفرانسیل درگیر شد با احتیاط رانندگی کنید. هرگز در حالی که قفل دیفرانسیل درگیر است، گوشه ها را روی زمین محکم نچرخانید

توجه: قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار روی صفحه ابزار چشمک بزند فعال نمی شود. قفل دیفرانسیل تا زمانی که چراغ اخطار چشمک می زند فعال است، حتی اگر سوئیچ خاموش باشد..

4- سوئیچ دیفرانسیل جلو را به سمت پایین حرکت دهید.

چراغ کنترل روی صفحه ابزار روشن خواهد شد.

5- قفل دیفرانسیل را بین چرخ های جلو درگیر کنید

چراغ کنترل روی صفحه ابزار خواهد آمد

6- پدال کلاچ را رها کنید

7- از منطقه لغزنده دور شوید

8- پدال گاز را رها کنید

9- قفل دیفرانسیل را باز کنید

در صورتی که قفل دیفرانسیل بین چرخ های عقب یا خودروی محور جلو باز شود، قفل دیفرانسیل بین چرخ های جلو باز خواهد شد.

درگیر شدن خودکار قفل دیفرانسیل (DLC - Diff Lock Control)

سوئیچ قفل دیفرانسیل را در موقعیت مرکزی قرار دهید.

زمانی که چرخ های محرک با سرعت های مختلف می چرخند و سرعت کمتر از 15 کیلومتر در ساعت است، قفل دیفرانسیل به طور خودکار فعال می شود.

اگر سرعت از 15 کیلومتر در ساعت بیشتر شود یا در زمان تعویض دنده ی بعدی، قفل دیفرانسیل قطع می شود.

هنگامی که کامیون از کارخانه تحویل گرفته می شود، قفل دیفرانسیل خودکار بین فت چرخ ها جدا شده است که این را میتوان در منوی قفل دیفرانسیل اتوماتیک ((automatic diff lock)) تحت عنوان اصلی ((تنظیمات خودرو))  در صفحه نمایش، تغییر داد.

سوئیچ قفل دیفرانسیل را در موقعیت مرکزی قرار دهید.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1402/07/28
    هرچی تودفترچه کامیون ولو بوداینجاکپی کردی
  • کاربر میهمان 1401/12/18
    عالی بود مثل همیشه ممنونم ازت
  • کاربر میهمان 1400/11/23
    عالی