چگونه سرعت کروز و میانگین را مدیریت کنیم؟

رانندگی با بالاترین سرعت ممکن به خصوص زمانی که می­ خواهید به زمان تحویل فوری برسید ممکن است وسوسه انگیز باشد. با این وجود این کار یک عیب بسیار بزرگ دارد، پول بیشتری صرف سوخت می­شود. یک راه آسان برای پس ­انداز­های قابل توجه، تنظیم سرعت کروز و سرعت میانگین براساس مسافتی که طی کرده­ اید و تعداد تحویل­ها در طول یک روز است.

بیایید یک ماموریت منطقه­ ای طولانی مدت را انتخاب کنیم که حدود 10 ساعت کار می­ کنید و 4-10 بار در روز بار خالی می­ کنید. چه سرعت کروزی برای این ماموریت مناسب است؟

احتمالا شما با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت که 600 کیلومتر در روز می­ دهد، رانندگی می­ کنید. در طی چنین ماموریت­هایی، با سرعت کروز بالا مثل 90 کیلومتر بر ساعت، سود بسیار کمی دارد. در واقع سرعت 80-85 کیلومتر بر ساعت ، به موقع و امن شما را به مقصد می­ رساند.

همین شرایط برای ماموریت­های کمی طولانی تر هم صدق می­کند. مثلا 700 کیلومتر با 2 تا 4 توقف در طول مسیر. در این حالت شما می­توانید با سرعت کروز کمی بالاتر رانندگی کنید، حدود 85 کیلومتر بر ساعت.

شرایط برای ماموریت­های طولانی که بیشتر مسیر در بزرگراه طی می­ شود با تعداد بارگیری و تخلیه بار کم، کمی متفاوت است. شما می­توانید با سرعت بالاتری رانندگی کنید اما مصرف سوخت بالا می­ رود. پیشنهاد من این است که تا جای ممکن با سرعت کروز پایین حرکت کنید. به طور مثال، اگر مسیر هر روز یکسان است، هر روز نسبت به روز قبل، با سرعت 1 کیلومتر بر ساعت کمتر حرکت کنید و ببینید چه تاثیری روی سرعت میانگین خواهد گذاشت.

فهمیدن چگونگی کنترل سرعت، کلید تبدیل شدن به راننده ­ای با مصرف سوخت بهینه است. همچنین این کار موجب می­ شود کامیون خود را به درستی مشخص کنید و بدانید چگونه با پیدا کردن مسیرهای مناسب و پیمایش ترافیک، چند کیلومتر آخر مسیر، قبل از رساندن بار را بهینه­ سازی کنید.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟