تاثیر قرارداد سبز اتحادیه اروپا در نحوه سرمایه گذاری کامیون های جدید

کمیسیون اروپا بسته کمکی ۷۵۰ میلیارد یورویی را برای پیشبرد بهبود اقتصادی اتحادیه اروپا پس از کووید اعلام کرده است. در مرکز این بسته، قرارداد سبز اروپا قرار دارد مجموعه ای از قوانین پیشنهادی با هدف دستیابی به بی طرفی اقلیمی در تعدادی از صنایع از جمله حمل و نقل. بیایید نگاهی به نکات کلیدی قرارداد سبز و پیامدهای آن برای شما به عنوان مالک و اپراتور حمل و نقل بیندازیم.

انگیزه های کمتر برای سوخت های فسیلی

هدف اعلام شده، کاهش ۹۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل تا سال ۲۰۵۰ است. برای دستیابی به این هدف، کمیسیون اروپا یک استراتژی برای تحرک پایدار و هوشمند در سال ۲۰۲۰ اتخاذ خواهد کرد. این امر ناگزیر، به این معنی است که باید تاریخ پایانی برای سوخت های فسیلی وجود داشته باشد. در راستای آن، یارانه‌ها برای سوخت‌های فسیلی باید متوقف شود و در عوض به سمت جایگزین‌هایی مانند سوخت‌های زیستی و وسایل نقلیه الکتریکی هدایت شود تا بتوانند رقابتی باشند.

چالش اینجاست که امروزه ظرفیت تولید سوخت های زیستی بسیار محدود است. سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های جدید برای سوخت گیری و ذخیره سازی و همچنین نقاط شارژ بیشتر برای وسایل نقلیه الکتریکی مورد نیاز خواهد بود. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیون ایستگاه شارژ و سوخت‌ رسانی عمومی نیاز باشد. اتحادیه اروپا از توسعه نقاط شارژ و سوخت‌گیری در جایی که شکست وجود دارد، حمایت خواهد کرد. قرارداد سبز همچنین با طرح هایی برای تخصیص سرمایه گذاری، افزایش همکاری های فرامرزی و ایجاد مشارکت بین دولت ها، موسسات دانشگاهی و شرکت ها از طریق اتحاد هیدروژن پاک اروپا، هیدروژن را به عنوان یک اولویت فهرست می کند.

همچنین با دستورالعمل زیرساخت سوخت های جایگزین کار خواهد کرد، که ممکن است هر کشور عضو را ملزم کند تا برنامه هایی برای توسعه زیرساخت های خود برای سوخت های جایگزین، با هدف تسریع روند، طراحی کند.

فشار بیشتر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا

در مارس ۲۰۲۰، کمیسیون اروپا یک قانون آب و هوایی را پیشنهاد کرد که در صورت تصویب توسط تصمیم گیرندگان اتحادیه اروپا، هدف بی طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ را به یک الزام قانونی تبدیل می کند. برای من، این نشان دهنده تعهد واضح به کاهش انتشار CO2 و بهبود قابلیت پیش بینی است، که مثبت و به این معنی است که اتحادیه ی اروپا به سمت خارج کردن سرمایه گذاری ای پیش می رود که باعث افزایش انتشار گاز های گلخانه ای می شود.

تخمین زده می شود که سیاست های فعلی آب و هوا و انرژی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۵۰ تنها به کاهش ۶۰ درصدی دست خواهد یافت که با هدف بی طرفی اقلیمی پیشنهاد شده در قانون آب و هوا فاصله زیادی دارد. بنابراین، در سپتامبر امسال، کمیسیون اروپا افزایش هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود را برای سال ۲۰۳۰ (در مقایسه با سطوح۱۹۹۰ ) از ۴۰٪ به حداقل ۵۰٪ (و احتمالاً حتی۵۵٪ ) پیشنهاد خواهد کرد. تا ژوئن ۲۰۲۱، کمیسیون اروپا همچنین پیشنهادهایی را برای افزایش بلند پروازی ها در سایر سیاست های مرتبط برای دستیابی به هدف بالاتر ۲۰۳۰ ارائه خواهد کرد. این احتمالاً شامل افزایش هدف کاهش CO2 بلند پروازانه حاضر برای وسایل نقلیه سنگین می شود. در حال حاضر این کاهش ۳۰ درصدی تا سال ۲۰۳۰ است که باید حداکثر در سال ۲۰۲۲ بررسی شود.

قرارداد سبز همچنین تأیید کرد که کمیسیون اروپا استانداردهای انتشار آلاینده‌های هوا را برای خودروهای موتور احتراقی پیشنهاد خواهد کرد. استانداردهای کیفیت هوا با معیار دقیق‌تر سازمان بهداشت جهانی مطابقت خواهد داشت و می‌تواند استانداردهای یورو 7 آینده را که در سال ۲۰۲۶ انتظار می‌رود، تحت تاثیر قرار دهد.

فناوری های وابسته و مستقل نقش کلیدی ای ایفا خواهند کرد

پذیرش فناوری جدید کلیدی برای دستیابی به بی طرفی اقلیمی خواهد بود. در مارس ۲۰۲۰، کمیسیون اروپا قرار است یک استراتژی صنعتی جدیدی را اتخاذ کند که در آن مشخص می شود کدام فناوری ها بیشترین پتانسیل را برای صرفه جویی در کربن دارند. و در اینجا اتوماتیک کردن و اتصال قرار است که نقش بزرگتری را به ویژه در توسعه سیستم های مدیریت ترافیک هوشمند که ازدحام و آلودگی را کاهش می دهد، ایفا کنند. اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال توسعه یک پلت فرم و چارچوب قانونی برای C-ITS (سیستم های حمل و نقل هوشمند تعاونی) است .

 

تغییرات در قیمت گذاری جاده ها

قیمت حمل و نقل باید منعکس کننده تأثیر آن بر محیط زیست باشد. همانطور که قیمت گذاری جاده ها بر اساس استانداردهای یورو ۶ به کاهش انتشار NOx کمک کرده است، قیمت گذاری جاده در آینده نیز انتشار CO2 را هدف قرار خواهد داد. اینها بر اساس مقادیر اعلام شده برای تمام کامیون های جدید تولید شده از سال ۲۰۱۹ به بعد خواهد بود.

فشاری برای انتقال بار جاده ای به راه ریلی و دریایی

بر اساس قرارداد سبز، کمیسیون اروپا می خواهد ۷۵ درصد از حمل و نقل جاده ای را به حمل و نقل ریلی و دریایی منتقل کند. دستیابی به این، چالشی بزرگ خواهد بود زیرا ظرفیت شبکه های ریلی و آبراه های داخلی اروپا به اندازه کافی بالا نیست. برای مدیریت بهتر این موضوع، کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۱ پیشنهادی را ارائه خواهد کرد.

تقاضای بیشتر برای استفاده مجدد و بازیافت مواد

اتحادیه اروپا با تشویق به چرخش به سمت اقتصاد دایره ای، ضایعات را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که از منابع به طور موثرتر استفاده می شود. بر روی سازندگان خودرو، برای اطمینان از عمر طولانی محصول، افزایش استفاده مجدد و ساخت مجدد و بازیافت مواد، فشاری وجود خواهد داشت. اپراتورهای حمل و نقل می توانند انتظار داشته باشند که مشوق هایی برای مراقبت بهتر از وسایل نقلیه، برای افزایش طول عمر آنها ببینند. به احتمال زیاد همچنین تقاضاهای نظارتی برای اطمینان از بازیافت مواد موجود در یک وسیله نقلیه از کار افتاده وجود خواهد داشت. همه، از جمله صنعت حمل و نقل، باید با تغییرات سازگار شوند

قرارداد سبز پیام روشنی در مورد مسیر برگشت ناپذیری که حمل و نقل باید به سوی آینده ای پاک تر در پیش بگیرد، ارسال می کند. و احتمالاً فقط این قسمت از جهان نیست که تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. در واقع، اتحادیه اروپا اغلب، پیشرو در سیاست های آب و هوایی است که در سایر نقاط جهان نیز اتخاذ می شوند. بنابراین صرف نظر از اینکه کجا زندگی می‌کنید و چه کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، مهم است که آگاه باشید. مشوق‌های برخی سوخت‌ها یا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مستقیم می‌تواند نقطه ضعف یا شکستی در هر سرمایه‌گذاری شما در آینده نزدیک یا دور باشد.

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/10/08
    سلام ودرود
    ما ایرانیا
    با تمام وجود خواهان طبیعت سبز بدون آلودگی هستیم
    یورو۷سال۲۰۲۶عرضه خواهد شد
    ویورهای بعد آن نیز هم ادامه دارد
    دولت ایران با غربیها آشتی کند
    ما مشتاق ماشین جدید بدون سوخت فسیلی هستیم
    البته ناگفته نماند
    ماشین ۱۰یا۲۰ سال کار را وارد کند
    ودیزل جنگی
    بنز قند وشکری
    ولوو سوسی جون
    اسی عراقی
    وایت شاهپور غلامرضا
    وماکهای امریکا
    را اسقاط بکنند
    وقدم بعدی ماشینا بشن صفر
    ماشین۲۰سال حداقل بیمه بدنه میشه
    ولی ۴۰نمیشه
    اینا مهم هستن