کابین FH-XXL

جهانگرد FH کابین XXL یا FH-XXL یک کابین استراحت با ارتفاع بیشتر و طول بیشتر است که برای عملیات پخش و طولانی مدت ملی یا بین‌المللی طراحی شده است.

این کابین با موقعیت راندن ایده‌آلی که دارد، نشیمن‌گاه اتوماتیک، میزان سروصدا بسیار کم، قابلیت کنترل سیستم آب و هوای بالایی و سطح ایمنی در حد جهانی، میزان زیادی از راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورد. ارتفاع داخلی آن ۲۲۰ سانتی متر است (۲۱۱ سانتی متر بر پوشش محفظه‌ی موتور).

جهانگرد FH کابین XXL یا FH-XXL، از نظر آیرودینامیکی با سطوح صاف و گوشه‌های حلقه شده در جلو طراحی شده‌اند. شیشه‌ی جلو به بدنه چسبانده شده است، که به معنای کمتر شدن خطر صدای باد و هنگام تصادف بیشتر محافظت می‌شود. پنجره‌ی آسمان یا دریچه‌ی سقف نه تنها برای تهویه هستند بلکه یک راه فراراند.

قسمت داخلی کابین با تمرکز بر راننده طراحی شده است. صفحه‌ی نشانگر نمای خوبی دارد و به این دلیل طراحی شده تا از اینکه راننده همه‌ی اطلاعات را دریافت می‌کند، اطمینان حاصل شود. کابین دارای فضای داخلی مدرن است همراه با موادی که ماندگارند و مصرفشان آسان است و فضای ذخیره‌ ی بزرگی دارد. انرژی زیادی مصرف شده تا موادی که انتخاب می‌شوند، مشتقات گاز را از فضای داخلی به حداقل برسانند و خطر حساسیت را کم کنند.

راننده یک نمای خوب کلی از صفحه نمایش بزرگ دارد، آینه‌های نمای عقب بزرگ و نمای نزدیک برای جلو و در سمت مسافر است. صفحه‌ی نشانگر کمی به سمت صفحه‌ی نمایش شیب دارد و در نتیجه دید نزدیک را تقویت می‌کند. لامپ‌های سقفی طیف وسیع و متمرکزی از نور را ارائه می‌دهند. چراغ‌های دو زنونی، چراغ‌های خمشی پویا، چراغ های استاتیک در گوشه‌ها به عنوان گزینه‌های پیشنهادی هستند. کابین آزمایش تصادف داده است و یک طراحی جلوگیری از خون ریزی دارد با استفاده از موادی که انرژی جذب می‌کنند. بخش‌های کابین از ورق آهنی گالوانیزه تولید شده‌اند که محافظت اولیه‌ی خوبی در برابر خوردگی دارند. کل کابین ضدخوردگی است و پوشش رویی اعمال شده است‌.

ویژگی‌ها و مزایا

  • امنیت کابین کاملا از راننده محافظت می‌کند.
  • راحت و از نظر ارگونومیکی برای محیط راننده طراحی شده با طراحی منطقی و استفاده‌ی آسان.
  • از نظر آیرودینامیکی، طراحی خارج کابین به سوخت خوب اقتصادی و سودآوری افزوده شده، کمک می‌کند.
  • ورودی راحت همراه با پله‌های نورانی که لیز نمی‌خورید.
  • ورودی داخلی بسیار باز همراه با سیستم آب و هوای پیشرفته.
  • نشیمن‌گاه راننده با محدوده‌ی تنظیم زیاد
  • زاویه‌ی باز شدن در وسیع و کج شدن ورودی کمک فرمان
  • محل استراحت راحت برای یک یا دو نفر، طبقه بالایی به عنوان گزینه‌ی پیشنهادی وجود دارد.
  • طبقه پایین برای راحتی استراحت بیشتر به اندازه‌ی ۲۵۰میلی متر وسعت داده شده و ۱۳۰میلی متر هم درازا افزوده شده.
  • طبقه پایین با بالش صاف بر روی هر واحد قرار داده شده که خود را با حالت بدن شما وفق می‌دهد، و سطح راحتی چشم‌گیری را ارائه می‌کند.

با استفاده از روشی که بیشترین سطح کیفیت و خدمات زندگی را ارائه می‌دهد.

یک سیستم محافظتی جلویی(FUPS) بسیار قوی در حامل سپر جلو ادغام شده است که از آلومینیوم ساخته شده تا از گُوِه شدن باربرها زیر قسمت جلو در صورت برخورد جلوگیری شود. نقاط خدمتی که نیاز به توجه راننده دارند به سادگی قبل از دریچه‌ی جلو قابل دسترس است. برای راحت تعمیر کردن، سپر به سه قسمت تقسیم شده است و هر سه در انواع استیل و پلاستیک وجود دارند.

خدمات و تعمیر اجزا در محفظه‌ی موتور به لطف کج شدگی زاویه‌ی ۷۰درجه‌ای ساده شده اند.

ابزار دقیق

ابزار کابین طراحی راحت و منطقی با کنترل های روان و استفاده‌ی آسان دارند. اطلاعات راننده از طریق دو ارائه‌ی دقیق بر روی صفحه‌ی نشانگر اجرا می‌شود، یکی از آن ‌ها در جلوی راننده (ابزار اصلی شامل DID، نمایش اطلاعات راننده) و یکی در طرف راست(SID، نمایش اطلاعات ثانویه). دینافلیت و سیستم صدا کاملا در ابزار نهادینه شده است.

واحد پخش الکتریکی در وسط صفحه نشانگر قرار گرفته که باهم با اجزای الکتریکی مختلف و فیوزها دسترسی به آن آسان است و محافظت شده است. باربر واحد پخش الکتریکی جدا برای ابزار مربوط به بدنه دارد، که همچنین در وسط صفحه‌ی نشانگر قرار داده شده است.

فضای داخلی کاربردی با امکانات ذخیره سازی خوب

فضای بالای صفحه نمایش شامل سه واحد ذخیره بزرگ می‌شود و یک واحد کوچکتر که در قسمت پایین تر بخش مسافرین یک دریچه دارد، همه باهم با گنجایش ۱۸۰لیتر. محفظه‌ی بزرگ فضای ذخیره خارجی درب های کرکره‌ای دارند و محفظه‌ی داخلی دریچه دارد. زیر این واحدهای ذخیره شش شکاف DIN وجود دارد که یکی از آن‌ها برای تاخوگراف رزرو شده است. شکاف های DIN جاگذاری شده در مرکز می‌تواند با یک محفظه‌ی ذخیره بزرگ جایگزین شود(پیشنهادی). یک مایکروویو نصب شده در کارخانه قابل سفارش است(پیشنهادی).آفتابگیرها در واحد بالایی محل ذخیره صفحه‌ی نمایش قرار گرفته اند، آفتابگیر می‌تواند به طور دستی یا الکترونیکی کنترل شوند.

محفظه نگهداری کاپ و فضا برای چیزهای کوچک دیگر و یک محل ذخیره پنهان نزدیک به زمین در صفحه‌ی نشانگر قرار گرفته اند. محل استراحت چهار محفظه‌ی ذخیره‌ی بزرگ برای مجلات و غیره دارد، و بالای درها دو واحد ذخیره‌ی کاربردی در دسترس اند. زیر تخت سطل‌های ذخیره‌سازی بزرگ با فضایی برای یخچال و گاوصندوق وجود دارد(پیشنهادی). برای FH-XXL بیرونی ترین محل های ذخیره تا پنجاه لیتر در هر طرف افزایش پیدا کرده‌اند، به لطف دیوار عقبی کابین که ۲۵۰میلی متر عقب تر قرار دارد. امکانات انبار اضافی به عنوان آپشن در دسترس اند، برای مثال محفظه‌های ذخیره‌ی بدون گرما با دسترسی خارجی از دو طرف. مکانیزم رهاسازی در قسمتی که در باز می‌شود قرار گرفته است. واحد ذخیره‌ی بالاسر عقبی درهای کرکره‌ای افقی دارند و گنجایش ۲۴۵لیتر دارند.

فرمان قابل تنظیم برای موقعیت رانندگی ایده‌آل

زاویه و ارتفاع فرمان، به اندازه‌ی قسمت کج شده فرمان می‌تواند تنظیم شود با یک پدال پا که در قسمت چپ ستون فرمان قرار دارد. ارتفاع تنطیم ۹۰میلی متر است و زاویه‌ی مایل ستون ۲۸درجه است. فرمان همراه یا بدون ایربگ در دسترس است. کنترل‌های فرمان نهادینه شده عملیات ایمن و راحتی از کنترل کروز، کاربردهای رادیویی، و منوهای موجود در صفحه نمایش اطلاعات راننده(DID) و اطلاعات نمایشی ثانویه(SID) دارند.

منطقه‌ی استراحت راحت و منعطف

کابین می‌تواند مجهز به تخت ثابت یا خوابیده باشد یا به عنوان یک گزینه تخت بالایی داشته باشد. تخت پایین همراه یک بالش بالای هرواحد ثابت شده‌ است، سطح قابل توجهی از آرامش به ارمغان می‌آورد.

یک سیستم تشخیص دود بر دیوار کناری قرار دارد (سمت راننده) ابزار استاندارد است.

محیط کار رضایت بخش همراه با آب و هوای راحت

سطح سروصدا درون کابین تا حد رضایت بخشی پایین است. بدنه‌ی آینه‌ها بسیار باریک اند و دید وسیع با کمترین نقاط کور را ارائه می‌دهند. یک برنامه کنترل برای ساخت آینه‌ها و آینه‌های کناری در قسمت درب در سمت راننده نهادینه می‌شود. سیستم آب و هوا در سیستم  تهویه‌ی باربر کاملا نهادینه شده است. این به این معناست که هوا ی سرد و گرم به طور یکسان در کابین پخش می‌شود. انتخابی از بین سه گزینه‌ی سیستم آب و هوا وجود دارد:

تهویه‌ی هوا با کنترل دستی

تهویه‌ی هوا با کنترل دمای خودکار

تهویه‌ی هوا با کنترل دمای خودکار و کنترل کیفیت هوا

سیستم آب و هوا همچنین می‌تواند با یک سیستم کاملا نهادینه برای گرم کننده‌ی کابین و سردکننده‌ی کابین کامل شود.

نشیمن‌گاه‌های طراحی شده به طور ارگونومیکی

صندلی‌ها به طور ارگونومیکی با سمت حمایت مناسب طراحی شده اند و با مشخصات مختلفی در دسترس اند(تعلیق بادی، تهویه در صندلی، گرک کردن و غیره).روکش صندلی می‌تواند در وینیل، پارچه، منسوجات نرم و چرم هم بخصوص باشد.یک صندلی با کمربند نهادینه شده هم به عنوان پیشنهاد در دسترس است.

ورودی پایین و روان

ورودی کابین ولوو FH-XXL پایین است، با سه تا پله که از آلومینیوم ساخته شده و از لیز خوردن جلوگیری می‌کند. تمام پله‌ها و زمین نزدیک به باربر روشن می‌شوند. پله‌ها تقریبا برآمده هستند و از بیرون کابین قابل دید اند و خروج را امن‌تر می‌کنند. ریل‌های محکمی در دو طرف ورودی در هستند. برای ورود روان و راحت، فرمان می‌تواند از سر راه به سمت صفحه نمایش کج شوند.

مشخصات

طراحی..................FH-XXL

مدل باربر................FH

نوع کابین................XXLجهانگرد

ابعاد تخت،پایین(حداکثر)...........۱۰۶۵×۲۱۳۰×۱۶۰میلی متر

ابعاد تخت، بالا..............۶۰۰×۱۹۰۰×۱۰۰میلی متر

زاویه ورودی............۷۵٪

ارتفاع کلی با پیکربندی به صورت زیر.....۳۸۷۰میلی متر

شاسی...................متوسط

تایرها................۳۱۵/۷۰ R۲۲.۵

تعلیق جلویی............FST-PAR

نصب محور جلویی.............کم

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/08/29
    سلام
    دنبال نوار زیر ساندروف برای اتاق ولوو آف اچ 500 هستم کجا میتونم پیدا کنم
  • کاربر میهمان 1400/10/11
    خیلی عالیه این کابین فوق العاده است
    از لحاظ تفاوت قیمت با کابین های معمولی چقدر تفاوت داره؟؟
    ممنون میشم توضیح بدین
  • کاربر میهمان 1400/10/11
    آقای زهرایی سلام
    سانروف ولووهای وارداتی برقیه یا دستی ؟ اگه برقی هست کلیدش کجاست ؟ ممنونم
  • کاربر میهمان 1400/10/11
    آقای زهرایی سلام
    سانروف ولووهای وارداتی برقیه یا دستی ؟ اگه برقی هست کلیدش کجاست ؟ ممنونم
  • کاربر میهمان 1400/10/11
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1400/10/11
    عالی بود سپاس
  • کاربر میهمان 1400/10/11
    عالی عالی سپاس از نمایندگی زهرایی