کابین مدل FH16 HSL5

کابین جهانگرد مدل‌ FH16 HSL5 از کامیون ولوو مدل‌ FH16 یک کابین خواب توسعه‌ یافته برای حمل و نقل طولانی ملی و بین‌المللی و عملیات حمل و نقل مورد تقاضا است.

کابین سطح بسیار بالایی از راحتی با یک موقعیت رانندگی ایده‌آل، صندلیهای طراحی شده هماهنگ با آناتومی بدن انسان، سطح پایین سرو صدا، سیستم کنترل جوی با گنجایش بالا و سطح جهانی ایمنی است. ارتفاع داخلی 205 سانتی متر (196 سانتی متر روی پوشش محفظه موتور) است.

کابین جهانگرد مدل FH16 HSL5 طراحی‌شده از نظر ایرودینامیکی با سطوح صاف و گوشه‌های گردشده در جلوی آن است. شیشه جلو به بدنه کابین وصل است که ریسک سرو صدای کمتری از باد و حفاظت بهتر در برابر تصادف را به همراه دارد. پنجره سقف یا دریچه سقف، فقط برای منظور تهویه تعبیه نشده است و نیز یک مسیر فرار است. سیستم های جریان هوای در خور اختیاری و پوشش شاسی مقاومت هوا را که هنوز زیاد است کمتر می‌کنند.

داخل کابین با تمرکز روی راننده طراحی شده است. داخل کابین مدرن و با موادی است که دوام پذیر و آسان برای نگهداری هستند. تلاشهای زیادی صرف انتخاب مواد شده است که نشر از اتصالات داخلی را به حداقل برساند و ریسک آلرژیهای تماسی را کاهش دهد. کابین همچنین فضای ذخیره زیادی ارائه می‌دهد.

کابین از لحاظ تصادف تست شده است و طراحی آن با استفاده از مواد جاذب انرژی از صدمه جلوگیری می کند. بخشهای کابین از صفحه فلزی گالوانیزه شده ساخته شده است که در برابر خوردگی محافظت خوبی می نماید.

ویژگیها و مزایا

  • ایمنی کابین در هر جزئیاتی از راننده محافظت می‌کند.
  • طراحی ایرودینامیکی خارج کابین به اقتصاد سوخت خوب و افزایش بهره وری کمک می‌کند.
  • ورودی راحت با پله‌های ضد سرخوردن و قابل روشن کردن
  • زاویه گسترده بازکردن در و کج شدن فرمان به وارد شدن به کابین کمک می‌کند
  • فضای داخلی بسیار زیاد با یک سیستم جوی پیشرفته
  • پیشنهاد زندگی راحت برای یک یا دو شخص. طبقه بالایی به عنوان یک گزینه در دسترس است.

 ورودی پایین و راحت

ورودی به کابین ولوو پایین است، با 3 پله رنگی سیاه ضد سرخوردن که از پلاستیک قوی با ویژگی محلول مقاوم در برابر پارگی ساخته شده است. آلومینیوم سخت شده جامد به محکمی به پله‌های پلاستیکی ثابت شده و نصب شده‌اند و به عنوان یک گزینه در دسترس هستند.

در تا زاویه 75 درجه باز می‌شود و ورودی به کابین را راحت‌ تر می‌کند. دسته محکم پوشیده شده از چرم در دو طرف محل باز کردن در ورودی را حتی راحت‌ تر و ایمن‌ تر می‌گرداند.

فرمان قابل تنظیم برای موقعیت رانندگی ایده آل

زاویه و ارتفاع ستون‌ فرمان، همچنین کج‌شدن فرمان، می‌تواند با پدال پایی به سمت چپ ستون فرمان تنظیم گردد. محدوده  تنظیم ارتفاع 90 میلی‌متر و محدوده زاویه کج شدن ستون 28 درجه است. زاویه کج شدن فرمان 20 درجه است. فرمان با و بدون کیسه هوا در دسترس است. کنترلهای ادغام شده در فرمان عملیات کنترل کروز، عملکردهای تلفن و رادیو، و منوها را در صفحه نمایش و صفحه نمایش جانبی راحت و ایمن می سازد.

صندلی های طراحی شده مطابق با ارگونومی

صندلی ها بصورت ارگونومیک با پشتیبانی جانبی موثر طراحی شده‌اند و یا انواع مختلفی از مشخصات (تعلیق هوا، تهویه در صندلی، گرمایش) در دسترس هستند. صندلی راننده با انواع گسترده‌ای از تنظیمات که آن را برای موقعیت رانندگی راحت آسان تر می‌گرداند.

صندلی ها روکش شده با چرم کیفیت بالا یا چرم و ترکیب پارچه روکش شده‌اند، منحصر به فرد برای ولوو مدل FH16 .

دستگاههای تمیز

پنل دستگاه یک بررسی خوب ارائه می‌دهد و طوری طراحی شده است که راننده اطلاعات درست در هر موقعیتی بدست آورد. دستگاههای کابین طراحی منطقی با کنترلهای راحت و ساده برای استفاده دارند. اطلاعات راننده از طریق دو صفحه نمایش تمیز روی پنل دستگاه فراهم می‌شود صفحه نمایش دستگاه در جلوی راننده و صفحه نمایش جانبی روی بخش مرکزی پنل دستگاه سیستم جستجوی دینافلیت (Dynafleet) و سیستم رادیویی در دستگاهها به خوبی ادغام شده‌اند.

دید کامل

راننده دید بسیار خوبی در تمام جهات از طریق شیشه جلو، آینه‌های عقب بزرگتر و آینه‌های با دید بسته برای جلو و به طرف مسافر دارد. محفظه‌های آینه‌ها فوق العاده باریک هستند، که یک ناحیه بسیار گسترده از دید را با حداقل نقاط کور فراهم می‌کند. نقطه کور گوشه جلو می‌تواند در صفحه نمایش جانبی از طریق دوربین گوشه مخصوص مسافر دیده شود ( اختیاری) که در طرف مسافر در براکت آینه قرار گرفته است. شیب پنل دستگاه به سمت پایین به شیشه جلو است و بنابراین دید یک چهارم بسته را بهبود می بخشد. چراغهای مؤثر و اصلی جلو یک پرتو متمرکز شده از نوربا محدوده زیاد را فراهم می‌کند. چراغهای LED جلو و چراغهای LED جلو با پرتو بالای تطبیقی به عنوان گزینه ها ارائه شده‌اند.

محل زندگی انعطاف پذیر و راحت

کابین می‌تواند با یک تخت ثابت و خوابیده و تخت بالا مجهز شود. دو نوع تشک فنری مختلف و یک تشک فومی برای تخت پایین وجود دارد. آشکارساز دود روی دیوار جانبی( طرف راننده) استاندارد هستند. چراغهای داخلی، لامپ مطالعه، کنترل شرایط جوی، نگهدارنده بطری و مخزنها برای تجربه زندگی راحت‌ تر به سادگی در دسترس هستند.

محفظه داخلی کاربردی با تسهیلات ذخیره خوب

فضای بالای شیشه جلو شامل‌ 3 واحد ذخیره بزرگ و یک واحد ذخیره کوچکتر است. واحدهای ذخیره خارجی بزرگ درهای کرکره‌ای دارد و وسط هر کدام یک درب است. در واحدهای ذخیره‌سازی بالای شیشه جلو  آفتاب گیر ادغام شده است. آفتابگیر می‌تواند یا به صورت دستی یا الکتریکی کنترل گردد.

نگهدارنده لیوان و مخزنهای کوچکتر در پنل دستگاه ادغام شده‌اند. محل زندگی 4 محفظه ذخیره بزرگ دارد و بالای درها 2 واحد ذخیره‌سازی مناسب در دسترس هستند. زیر تخت، صندوقچه های بزرگ با فضایی برای یخچال در دسترس هستند. بیرونی‌ترین مخزن در هر طرف از داخل و خارج دسترسی دارند.

محیط کار خوشایند با شرایط جوی راحت

عایق کابین هدررفت دما را در هم شرایط جوی گرم و هم سرد کاهش می‌دهد و به حفظ دمای مناسب برای راننده کمک می‌کند. همچنین سطح صدا را در کابین در طول رانندگی و زمان استراحت کاهش می‌دهد.

سیستم جوی در سیتم تهویه کامیون به صورت کامل ادغام شده است. این به معنای این است که هوای سرد یا گرم در کابین به طور مساوی توزیع می شود. یک انتخاب برای 3 سیستم آب و هوایی جایگزین وجود دارد:

-  تهویه مطبوع با کنترل دستی

-  تهویه مطبوع با کنترل دمای خودکار

-  تهویه مطبوع با کنترل دمای خودکار و کنترل کیفیت هوا

سیستم جوی می‌تواند با سیستم کاملاً ادغام شده برای پیش گرم‌کننده کابین و پیش سرد کننده کابین کامل شود.

ویژگیهای استاندارد در کابینهای ولوو FH16

فراتر از تجهیزات استاندارد کابین ولوو FH، کابین ولوو FH16 با ویژگیهای زیر مجهز شده است.

STWM-LE فرمان چرمی

GRABHI-L دسته گرفتن پشتی چرمی

ARU-LEA دسته صندلی چرمی

ARMRE-BB دسته صندلی برای هر دو صندلی

FMAT-TX2 دو سری تشکهای کف، پارچه و لاستیک (نه برای کامیونها دارای سپر)

EXTL-EN3 سطح تزئینات بیرونی به سطح 3 افزایش یافته است (نه برای کامیونهای دارای سپر)

 مشخصات                                                                               

مدل کابین                                                  FH16 HSL5

مدل کامیون                                                 Volvo FH16

نوع کابین                                                      جهانگرد

ابعاد تخت، پایینی (حداکثر)                        160×2000×815 میلی متر

ابعاد تخت بالایی                                     100×1900×600 میلی متر

زوایه باز کردن در                                                     75 درجه

کل ارتفاع با پیکربندی زیر                                    3720 میلیمتر

شاسی                                                                 متوسط

تایرها                                                         315/70 R22.5

سیستم تعلیق جلو                                              FST-PAR

نصب اکسل جلو                                                     پایین

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/06/22
    خدا بیامرز مهندسش
  • کاربر میهمان 1401/06/22
    ولوو بی نظیر هست مرسی از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار میدهید
  • 1400/10/14
    فوق‌العاده زیبا و جا دار
  • کاربر میهمان 1400/10/14
    به این میگن هتل جهانگردی نه کامیون حمل بار. دیگه رانندگی با این قاره پیما برای هیچ کسی سخت نیست. حالا باید به شوفرهای قدیمی ای ولله گفت
  • کاربر میهمان 1400/10/13
    عالی 😍😍😍
  • کاربر میهمان 1400/10/13
    خیلی عالی بود با توضیح کامل وعکس
  • کاربر میهمان 1400/10/13
    عالی
    اگرواردات آزاد بود عالی ترمی شد.
  • کاربر میهمان 1400/10/13
    سلام
    فرامرز سالاری از بندر عباس هستم  بسیار عالی ممنون میشم از این اطلاعات نو که ب ما  منتقل میکنید  عالی عالی عالی