کلاچ دوگانه آی_شیفت (اتومات) اولین گیربکس موجود در بازار با سیستم دو کلاچه برای ماشینهای سنگین است. به لطف تعویض دنده بدون وقفه در انتقال نیرو، گشتاور حفظ می شود و کامیون در هنگام تعویض دنده هیچ سرعتی را از دست نمی دهد. در نتیجه، راننده روندی راحت تر و کارآمدتر در طول رانندگی در جاده دارد.
سیستم دو کلاچه، گیربکسی است که شامل دو محور ورودی و یک کلاچ دوگانه میشود. به این معنا که قابلیت انتخاب دو دنده در یک زمان وجود دارد. کلاچ تعیین میکند که کدام دنده در حال حاضر فعال است.
مدیر محصولات خطوط محرکه، آسترید دروسن گفت:《وقتی رانندگی میکنید به نظر میرسد که به دو گیربکس دسترسی دارید. وقتی یک دنده در یک گیربکس انتخاب میشود، دندهی بعدی در گیربکس بعدی آماده است. با وجود کلاچ دوگانه، تغییر دنده بدون هیچ دخالتی در انتقال نیرو انجام میشود. در نتیجه، گشتاور موتور حفظ میشود و آسایش رانندگی به طور چشمگیری افزایش مییابد.》
کلاچ دوگانه اتومات از پاییز ۲۰۱۴ در ولوو اف اچ موجود است.
گیربکس هایی با کلاچ دوگانه هم اکنون در خودروها استفاده میشوند، ولی گروه ولوو اولین سازنده در جهان است که راهحل مشابهی را برای خودروهای سنگین میکند.
آسترید دروسن میگوید: این گیربکس برای باربرها تفاوت چشمگیری در رانندگی ایجاد میکند. هرچه انتقال سنگینتر باشد و موقعیتهای عملیات سخت تر باشد، راننده نتیجه ی بهتری از کلاچ دوگانه میگیرد. زمانی که هیچ دخالتی در انتقال نیرو نیست، دنده با تغییر نیرو عوض میشود و به این معناست که راحت تر با ترافیک کنار میآید، بخصوص زمانی که مشکلاتی در جاده وجود دارد که قابل پیش بینی نیست. نتیجهی رانندگی ایمن و راحت است.
رانندگی کارآمدتر و آسایش بیشتر
کلاچ دوگانه قابل تغییر در عملیات های طولانی مدت و شرایطی که دنده زیاد تعویض میشود، به عنوان مثال در تپه ها یا جاده هایی با پیچ و خم های زیاد، یا هنگام رانندگی در شهرهایی با دوربرگردان و چراغ های راهنمایی فراوان، موثر است. کلاچ دوگانهی قابل تغییر همچنین تغییر قابل توجهی در زمان انتقال محمولههای محرک و مایع ایجاد میکند، از آنجایی که دنده بدون توقف تغییر میکند، حرکت کمتری در محموله ایجاد میشود: مثل انتقال حیوانات و عملیاتهای تانکر. به لطف کلاچ دوگانه، خطر گیر کردن کمتر در جادههای لیز و ناهمسان وجود دارد، برای مثال حمل الوار در جنگل.
یکی از مزایای اصلی گیربکس جدید این است که آسایش راننده را افزایش میدهد.
آسترید دروسن میگوید: علاوه بر رانندگی کارآمد، تغییر دندهی روان به این معناست که فضای داخل خودرو آرام تر است.
کلاچ دوگانهی قابل تغییر در ولوو اف اچ با موتورهای یورو ۶D۱۳ و با نیروی ۴۶۰، ۵۰۰، ۵۴۰ اسب بخار موجود است.
واقعیتها، کلاچ دوگانهی قابل تغییر
- کلاچ دوگانه میتواند به سادگی به عنوان دو گیربکس که بهم متصلاند، توصیف شود. وقتی یک گیربکس فعال است، دندهی دیگر در گیربکس بعدی از قبل انتخاب شده است. در زمان تغییر دنده، دقیقا زمانی که اتصال گیربکس اول قطع میشود، گیربکس دوم وصل میشود، پس تغییر دنده بدون هیچ دخالتی در انتقال نیرو انجام میشود.
- کلاچ دوگانهی قابل تغییر مبتنی بر گیربکس قابل تغییر است. برخلاف اجزای جدید که به گیربکس اضافه شده، گیربکس جدید تنها دوازده سانتی متر بلندتر از قبلی است.
- کلاچ دوگانه بدون هیچ دخالتی در انتقال نیرو دنده را عوض میکند. وقتی در موقعیتهایی هستید که نیاز است گیربکس چند دنده عوض شود، گیربکس مثل یک کلاچ عادی دنده را عوض میکند.
- کلاچ دوگانه میتواند بدون هیچ دخالتی در انتقال نیرو دندهها را تعویض کند. در زمان تغییر دنده ششم به هفتم استثنا وجود دارد.
- تعویض دنده نرم و ملایم باعث کاهش ساییدگی پیشرانه و سایر قسمت های خودرو می شود.
- مصرف سوخت کلاچ دوگانه مانند کلاچ عادی است.
- کلاچ دوگانه در ولوو اف اچ جدید به عنوان گزینهی تغییر و گیربکس دستی موجود است.
گروه ولوو یکی از تولیدکنندگان پیشرو کامیون، اتوبوس، تجهیزات ساختمانی و موتورهای دریایی و صنعتی در جهان است. این گروه همچنین راه حل های کاملی برای تامین مالی و خدمات ارائه میدهد. گروه ولوو که حدود ۱۱۰۰۰۰ کارمند دارد، در ۱۹ کشور شرکت تولیدی دارد و محصولات خود را در بیش از ۱۹۰ بازار به فروش می رساند. در سال ۲۰۱۳، فروش گروه ولوو حدود ۲۷۰ میلیارد کرون بود. گروه ولوو یک شرکت عمومی است که دفتر مرکزی آن در گوتبورگ، سوئد قرار دارد. سهام ولوو در OMX Nordic Exchange Stokholm فهرست شده است.
نه متاسفانه
خواهشمندم
خواهش میکنم
خواهش میکنم
فقط ماشین های طبق سفارش مشتری از این آپشن دارند.