ولوو FM و ولوو FMX

اطلاعات محصول

 ولوو اف ام ایکس

بیرون از اینجا، همه چیز سخت است

منابع قدرت عظیم

موتور قابل اطمینان و اقتصادی با شش سیلندر در یک راستا همراه با مقدار زیادی گشتاور پایین و قدرت کلان. زمانی که به نیرو و قدرت احتیاج دارید، در اختیارتان است. از بین ۱۱ و ۱۳ لیتر همراه با بازده ۳۳۰ تا ۵۰۰ اسب بخار انتخاب کنید.

ورودی هوای بالا برای دید عقب عالی

ورودی هوا برای کابین روزانه با توان بالای هوا. موقعیت مکانی بالا دید خوبی در هنگام دنده عقب می دهد و عمر فیلتر و راندمان موتور را بهبود می بخشد.

آینه‌های عقب برای موقعیت‌های سخت

آینه‌های عقب قوی برای کوه‌های تنومند که در برابر موقعیت خشن مقاومت می‌کنند.

سپر برای موقعیت سخت

سپر سه تیکه‌ی محکم همراه پرتو بکسل یکپارچه، صفحه‌ی لغزنده و پله پا. پرتو بکسل در برابر ۲۵ تن مقاوم است.

چراغ‌های جلوی محافظت‌شده و آسان برای سرویس

لنزهای جداگانه برای نور بالا، نور کم، چراغ های پارکینگ و نشانگرهای چرخش، به راحتی قابل تعویض هستند. واحد چراغ جلو را می توان به یک توری محافظ محکم مجهز کرد. چراغ های مه‌شکن در سپر فرو رفته است.

تعویض کننده‌ی دنده‌ی خودکار

وقتی صحبت از اجرا و راحتی می‌شود، این انتخاب برای راننده است. علاوه بر این، انتقال می تواند به بسته های برنامه و عملکردهایی مجهز شود که به وظایف ساخت و ساز کمک می کند.

از همه طرف به خوبی روشن شده است .لامپ های معکوس روشنایی کارعملی در چندین نسخه موجود هستند. نورپردازی مناسب برای هر نوع روبنا طراحی شده است.

پله‌ی ورودی محکم با تعداد کم

پله‌ی سوم اضافی و تاشو. نصب آن انعطاف پذیر است، در صورت برخورد با مانع، از مسیر خارج می شود. در عین حال محکم است و چسبندگی آن ایمن است.

ولوو اف ام ایکس جدید

آماده‌ی سخت ترین کارهای ساخت و ساز است. این کامیون در برابر بارهای سنگین، جاده های نامناسب و شیب های چالش برانگیز مقاومت می کند. هر چه شرایط سخت تر باشد، بهتر از پس آن برمی‌آید.

ما پایه‌ای محکم از ولوو اف ام، با خط انتقال صاف و قوی، شاسی محکم و کابین راحت داشتیم. ولی می خواستیم که آن را به طور مخصوص برای کارهای ساخت و ساز طراحی کنیم. ما کابین و شاسی را بیش از پیش تقویت کرده‌ایم و باربر را با ویژگی‌ها و ابزارهایی افزایش داده‌ایم که به طور ساده در برابر موقعیت‌های سخت و طاقت فرسا شکست ناپذیر می‌کند.

ولوو اف ام

طراحی شده برای بزرگراه‌ها

وقتی دوستی دارید که پا به پای شما می‌آید_همراهی که می‌توانید مایل به مایل روی آن حساب کنید. همراهی که به بارش اهمیت می‌دهد و می‌تواند به عنوان تراکتور و ریجید کارآمد باشد. ولوو اف ام جدید، باربری است که هم مناسب عملیات‌های منطقه‌ای است و هم مناسب وظایف توزیع سریع است.

رانندگی روان و شاسی معلق از محموله به خوبی نگهداری می‌کنند و قدرت زیادی برای نگهداری وزن‌های ناخالص سنگین وجود دارد. ولوو اف ام مدت زمان زیادی به دلیل کابین راحت و ورودی پایین، انتخاب رانندگان بوده است. در حال حاضر بدنه‌ی خارجی‌ آن به روز شده، پنجره جلوی جدید و چراغ‌های جلوی قوی دارد.

مایل خور جدیدمان به طور طبیعی به موتورهای اقتصادی و رانندگی راحت مجهز است. در آخر، برای تعویض دنده‌ی راحت تر و مصرف سوخت آی شیفت (I-shift) وجود دارد.

پاتریک پالووارا ،طراح ارشد

 استرید دروسن ،مدیر محصول محور انتقال نیرو

مارتین پالمینگ ، مدیر محصول شاسی

مفهوم موتور امتحان و آزمایش شده

ولوو پایه‌ی مفهوم موتور خود را بر واحد دیزل شیش سیلندری خطی با شارژ توربو گذاشته است. یک موتور امتحان شده و آزمایش شده است که بسیار قابل اطمینان است. این موتور به لطف هفت بلبرینگ اصلی خود، بارهایی با اوج بالا را تحمل می کند.

بهترین دوست راننده

سیستم تعویض دنده‌ی خودکار ولوو به نام آی_شیفت، استاندارد جدیدی برای راحتی و مصرف سوخت تنظیم کرده است. به راحتی استفاده از وسیله‌ای خودکار و به نسبت نزدیک مثل یک وسیله‌ی دستی.

محور انتقال نیرو

《پیشرفت جدید محور انتقال نیرو کامل ما مصرف سوخت کافی و موتورهای قوی و سیستم انتقال آی_شیفت هوشمند قابلیت رانندگی این باربرها را بی نظیر می‌کند!》

آسترید دروسن مدیر محصول خط انتقال

محورهای عقب با تلفات کم

محورهای عقب ولوو برای گشتاور موتور بالا، بار محوری بالا و وزن‌های ترکیبی با ناخالصی بالا ساخته شده اند. به دلیل طیف گسترده‌ی نسبت‌ها، همیشه نسبت ایده‌آل برای انتخاب بهترین مصرف وجود دارد.

میل پروانه‌ی قابل اعتماد

میل پروانه‌ی محکم و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری. اتصالات کلی بدون نیاز با روغن‌کاری و بلبرینگ‌های پیشرفته و فلنج‌هایی با دندانه‌های متقاطع که می‌تواند گشتاور بالا را منتقل کند، همگی به ایجاد یک سیستم قابل انتقال کمک می‌کند.

موتور

قدرت می‌تواند توسط مصرف سوخت کم و مواظبت چشمگیر برای محیط به دست آید. این باربرها با گشتاور عظیمشان قادر به تکان دادن کوه هستند و این کار را بسیار اقتصادی انجام می‌دهند.

دو سری موتور با حجم ۱۱ تا ۱۳ لیتر و در مجموع ۸ گزینه برای خروج قدرت از ۳۳۰ تا ۵۰۰ اسب بخار وجود دارد و این به این معنی است که همیشه یک موتور متناسب با نیازهای حمل و نقل شما وجود دارد.

تمام موتورهای دیزل برای پنج یورو گواهی می‌دهد و بیشتر آن‌ها برای وسیله نقلیه محیطی پیشرفته (EEV) استاندارد تضمین شده اند.

ویژگی‌های رانندگی فوق العاده

موتورها روان و کارآمد اند. گشتاور آن‌ها برای سرعت ایده‌آل در دسترس اند یعنی کشش شروع خوبی دارد. قدرت در طول حداکثر گشتاور در محدوده دور در دسترس است. این‌ها ویژگی‌هایی است که پشت فرمان تحسین می‌کنید.

قابل اعتماد و اقتصادی

موتورها طبق طراحی کلاسیک ولوو ساخته شده اند، که به معنای واحدهای دیزل شش سیلندری خطی با شارژ زیاد و خنک کننده‌ی درونی است. آن‌ها شامل فناوری مدرن و سیلندر جلوی تک عضوی، چهار سوپاپ در هر سیلندر و انژکتورهای واحد کنترل شده الکترونیکی می‌شوند. مدیریت موتور ولوو EMS ارتقا یافته و اصلاح شده با احتراق تنظیم شده‌ی دقیق، مصرف سوخت را تضمین می کند.

VEB+اثر ترمز بسیار زیادی را ارائه می‌دهد

ترمز موتور ثبت اختراع ولوو (VEB) و VEB+ ارتقا یافته هم برای ترافیک طولانی مدت و هم برای کارهای سنگین ساختمانی ایده آل هستند. شما از سرعت های کم اثر ترمز بالایی دریافت می‌کنید و بیشتر ترمز را می توان در واقع با VEB/VEB+ کنترل کرد.

موتورها به طور خلاصه

  • شش سیلندر خطی، امتحان شده و آزمایش شده
  • مصرف سوخت با ولوو EMS و انژکتورهای یکپارچه
  • توان به سرعت به دورهای پایین منتقل می‌شود
  • VEB و VEB+، ترمزهای موتور بسیار کارآمد
  • قدرت برش موتور برای خروجی های بالا
  • مطابق با استانداردهای آلایندگی، Euro 5/EEVبا کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) برای تصفیه‌ی اگزوز

D13C_قدرتمند و کارآمد

موتور ۱۳ لیتری توان مورد نیاز برای داشتن یک سرعت ثابت را حتی در وزن‌های ترکیبی بالا بر جاده‌های پر از پستی و بلندی را دارد.

ضربه‌های طولانی قدرت عظیمی برای دورهای کوتاه ارائه می‌کنند. این قدرت فورا ارائه می‌شود. در ۸۰۰ دور در دقیقه، حدود ۶۰٪ از گشتاور در تنها یک ثانیه در دسترس است. گشتاور بالای موتور به این معناست که می‌توان محورهای عقب را با انتخاب نسبت‌های سریع تطبیق داد و دورهای کوتاه موتور را در بالاترین سرعت تضمین می‌کند. این تاثیر مثبتی بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت دارد.

D13Cدر توان‌ خروجی ۳۸۰، ۴۲۰، ۴۶۰ و ۵۰۰ اسب بخار در ازای پنج یورو در دسترس است. علاوه بر این، موتور در ورژنی از وسیله‌های نقلیه‌ی پیشرفته‌ی محیطی (EEV) که ۴۲۰، ۴۶۰ و ۵۰۰ اسب بخار با دود و مشتقات کمتر، تولید می‌شود.

D11C_توان بالا در ارتباط با وزن

منحنی گشتاور و توان در سراسر محدوده‌ی دور ضربه می‌زند.

D11C همان نسبت را بین ضربه و گمانه همانند D13Cدارد. این یکی از رازهای پشت قابلیت رانندگی و قدرت ویراژ دادن و کنار رفتن است.

نیروی تیک آف در عقب موتور قرار دارد و به طور مستقیم به چرخ لنگر متصل است. توان بدون نیازی به دنده‌های پیچیده ارائه می‌شود. حداکثر خروجی ۱۰۰۰نانومتر است.

موتور برای یورو ۵ با توان‌های خروجی ۳۳۰، ۳۷۰، ۴۱۰ و ۴۵۰ اسب بخار قابل دسترسی است. D11Cبا توجه به EEVبا توان‌های خروجی ۳۳۰، ۳۷۰ و ۴۱۰ اسب بخار تضمین می‌شود.

نقل و انتقال

آی_شیفت از زمانی که این انتقال ده سال پیش در ولوو اف ام راه اندازی شد، معیار راحتی و اجرا را ، تعیین کرده است. و امروز که از همیشه بهتر است، آی_شیفت با هوش داخلی، کارایی عملیات خاص شما را به حداکثر می‌رساند.

آی_شیفت یک انتقال عادی نیست. در مقایسه با گیربکس دستی، سبک تر است، قسمت‌های قابل حرکت کمتر، همگام سازی الکترونیکی و تغییر دنده سریع‌تر دارد.

همیشه در دنده‌ی درست

از لحاظ مصرف سوخت آی_شیفت، راننده را در یک روز خوب ناامید نخواهد کرد، با این حال با ارائه‌ی نتیجه‌ی ثابت روز به روز استاندارد را بالاتر می‌برد. آی_شیفت همیشه به درستی دنده را عوض می‌کند و دنده‌ی درست همیشه همراهی می‌کند. آی_شیفت هرگز خسته نمی‌شود، اضطراب ندارد و حواسش پرت نمی‌شود. آی_شیفت همیشه می‌تواند دنده‌ی درست را انتخاب کند تا با محدوده‌ی دور موتور مطابقت یابد تا نیروی جلوران و سرعت را افزایش می‌دهد.

بسته‌های نرم‌افزار و گزینه‌هایی که با عملیات نقل و انتقال همخوانی دارد

آی_شیفت تعویض‌های دنده را بهینه‌سازی می‌کند تا با بخش حمل و نقل و موقعیت‌های رانندگی مطابقت یابد. با تکمیل آی_شیفت با بسته های نرم افزاری برای وظایفی مثل توزیع، استفاده‌ی طولانی و سنگین تراکتور، رتبه‌ی بهره‌وری و راحتی حتی بیشتر تقویت شده است.

گزینه‌ی تغییر دنده‌ی دستی

راننده با آی_شیفت آزاد است تا بر رانندگی و ترافیک تمرکز کند. با این حال، همچنان احتمال تعویض دستی دنده وجود دارد. این کار به راحتی با حرکت اهرم دنده به تنظیمات دستی و بعد با تعویض دنده به بالا یا پایین با استفاده از دکمه‌ای که کنار اهرم دنده است، انجام می‌شود. باربر هیچ پدال کلاچی ندارد و کلاچ کاملا به صورت خودکار است.

آی_شیفت دنده را به طور روان با کمترین انحراف در گشتاور عوض می‌شود. وظیفه‌ی کلاچ با سیستم تغییر دنده انجام می‌شود و هیچ پدال کلاچی وجود ندارد.

گیربکس‌های دستی

گیربکس‌های ولوو برای انجام کار راحت هستند از آنجایی که اهرم دنده به لطف عملیات کابل ویبره ندارد. محدوده شامل یک واحد تغییر دامنه ۹ یا ۱۴ سرعته همراه با یا بدون اوردرایو است. دهانه‌ی نسبت وسیع، کشش استارت بالایی را ایجاد می‌کند و به طور همزمان از وجود منابع کافی برای میانگین سرعت ​​بالا اطمینان می‌دهد.

پاور ترونیک

گیربکس سیاره ای تمام اتوماتیک ۶ سرعته پاورترونیک دنده را روان و بدون هیچ گونه اختلالی در انتقال نیرو تغییر می دهد. مبدل گشتاور داخلی توان را تقویت می کند و شروعی نرم و ایمن را حتی در شرایط سخت تضمین می کند. راننده در حالت خودکار می تواند بین دو برنامه رانندگی انتخاب کند: اقتصادی و اجرایی.

آی_شیفت به طور خلاصه

  • صرفه‌جویی در سوخت با بازه نسبت وسیع
  • نسبت نزدیک با ۱۲ دنده
  • بدون اوردرایو یا همراه آن در دسترس است
  • مناسب برای وظایف ساختمانی
  • کنترل توان تیک_آف پیشرفته
  • عملکرد آی_رول باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود
  • بسته‌ی نرم افزار برای هر بخش حمل و نقل

محورهای عقب ولوو برای مصارف سخت ساخته شده‌اند. گزینه هایی وجود دارند که می توانند وزن ترکیبی ناخالص را تا ۱۰۰ تن به خوبی حمل کنند. پس اهمیتی ندارد که وظیفه‌ی انتقال شما چیست، می‌توانید مطمئن باشید که آن کار را انجام می‌دهد.

این محدوده شامل طیف گسترده ای از محورهای تکی و پشت سر هم، با کاهش سینگل یا قالپاق است. روکش‌های محور عقب ساخته شده از آهن گره‌دار، طراحی فشرده با فاصله زیاد از سطح زمین را ایجاد می‌کنند. تمام بلبرینگ‌های چرخ، بلبرینگ‌های واحد بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

قفل دیفرانسیل برای افزایش قابلیت

همه محورهای عقب را می توان با طیف وسیعی از نسبت ها مشخص کرد، تا از استارت ایمن و توانایی بالا رفتن از تپه اطمینان حاصل شود یا با محدوده اقتصادی موتور در سرعت کروز مطابقت داشته باشد. یک قفل دیفرانسیل که باعث افزایش چسبندگی می‌شود، زمانی که سطح جاده خیس و لغزنده است، به صورت استاندارد تعبیه شده است. محورهای عقب هم دارای قفل دیفرانسیل بین محور هستند.

ترمزهای دیسکی بادوام و مقاوم در برابر حرارت

دیسک های ترمز از طریق هزارخارهای ثبت شده مانند کوپلینگ به قالپاق متصل می شوند. دیسک ترمز می تواند به طور متقارن منبسط شود، که عمر مفید آن را افزایش می دهد و خطر ایجاد ترک را کاهش می دهد.

محورهای عقب به طور خلاصه

  • قوی و قابل اعتماد
  • تلفات اصطحکاکی کم
  • روکش‌های محور عقب ریخته‌گری
  • بلبرینگ چرخ بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
  • قفل دیفرانسیل استاندارد
  • طیف گسترده دورها

RT3210HV

محور پشت سر هم با کاهش قالپاق برای سنگین ترین و سخت ترین وظایف با وزن‌های ترکیبی بالا توسعه یافته است. برای وزن های ترکیبی بوژی و ناخالص به ترتیب ۳۲ و ۱۰۰ تن چند بعد شده است.

RTS2370A

یک محور پشت سر هم تک کاهشی که برای انجام وظایف حمل و نقل در شرایط دشوار در نظر گرفته شده است. وزن بوژی و وزن ترکیبی ناخالص به ترتیب ۲۳ و ۷۰ تن ابعاد دارد.

محور جلوران

ولوو اف ام ایکس با چهار چرخ محرک ۴×۴ و ۶×۶ برای نیازهای حمل و نقل خارج از جاده در ساخت و ساز، آتش نشانی و عملیات نجات اضطراری مناسب است. محور جلو دارای فاصله زیاد از سطح زمین و زاویه فرمان گسترده است که ویراژ دادن خودرو را حتی در زمین های پر از پستی و بلندی آسان می کند.

 بدنسازی سریع و آسان

پشت کابین، بدنه به صورت موازی و در ارتفاعی یکنواخت اجرا می‌شود و رویه آن صاف است که به بدنسازی کمک می‌کند. پایه های بدنسازی جز به جز کار نصب را آسان تر می کند.

بدنه عریض و پیچشی محکم

عرض این بدنه ۸۵۰ میلی متر است و شاسی با استحکام پیچشی چشمگیری ایجاد می‌کند. بدنه‌های ولوو از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده‌اند. پروفیل‌های C شکل در اعضای جانبی و اعضای متقاطع استحکام بالا را با وزن کم ترکیب می کنند.

سیستم برق مورد تایید ADR

سیم کشی استاندارد ولوو به خوبی محصور شده و دارای تاییدیه ADR است با فیوزهای اصلی و قطع برق اصلی در جعبه باتری قرار داده شده است. باتری‌های سنگین مکانیکی قوی، توان استارت بالایی دارند.

شاسی

《این که بتوانیم خواسته‌های مختلف مشتری‌هایمان را برآورده کنیم، برای ما یک چالش و یک آرزو است. نتیجه‌ی کار ما یک شاسی اف ام قوی است که تنوع چشمگیری را ارائه می‌دهد.》

مارتین پالمینگ ، مدیر محصول شاسی

مخازن سوخت برای کلیه عملیات حمل و نقل

مخازن سوخت از جنس آلومینیوم و فولاد در حجم های ۱۵۰ تا ۸۷۰ لیتر موجود است. مخازن ادبلو (AdBlue)  از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ با حجم ۳۶ تا ۱۲۵ لیتر ساخته شده است. مخازن در بالای بدنه نصب شده اند و برای فاصله خوب از زمین محافظت می شوند.

محورهای متصل/فشار دهنده الکتروهیدرولیکی

محور‌های فشار دهنده و متصل دارای فرمان الکتروهیدرولیک هستند که به معنای مانور دقیق‌ و راحتی فرمانی بهتر از سیستم‌های معمولی است.

سه بخش برای بارهای بوژی بالا

بوژی سه محوره تعلیق هوا با محور متصل هدایت شونده. بوژی سه بخشی توزیع بار محور مفیدی را ارائه می دهد، در حالی که محور متصل هدایت شده در ترکیب با فاصله بین دو محور کوتاه، مانور باربر را آسان می کند.

نصب بوژی محکم

پایه های لاستیکی V، نیروهای جانبی را جذب کرده و محورها را در خط مرکزی قاب محکم می‌کند. میله های واکنش محورهای فرمان را به صورت طولی نگه می دارند و نیروها را در هنگام شتاب و ترمز جذب می کنند.

طیف شاسی

این محموله‌ی شما است که برایتان درآمدزایی می‌کند و با ولوو اف ام ظرفیت ترابری اهمیت دارد. بدنه‌ی پهن، موازی و یکنواختی دارد که پایه‌ی ثابتی را برای بارگذاری ارائه می‌دهد‌.

ولوو اف ام با طیف وسیع شاسی شامل چندین پیکربندی محرک، فاصله بین محورها و سیستم تعلیق در دسترس است. طرح شاسی مدولار است و تراکتور و شاسی ریجید از ساختار یکسانی استفاده می‌کنند. بسته بندی انعطاف پذیر شاسی آزادی انتخاب قابل توجهی ارائه می دهد، به عنوان مثال محل قرارگیری باتری ها و مخازن.

ارتفاع مناسب برای حمل و نقل مناسب

با مجموع شش ارتفاع شاسی چهار تا برای ولوو اف ام و چهار ارتفاع برای ولوو اف ام ایکس، شما می توانید فضای قابل توجهی را برای تنظیم باربری مناسب با نیازهای حمل و نقل خود داشته باشید. محورهای جلو نیز در ارتفاع‌های انتخابی با ابعاد مختلف برای بارهای محوری موجود هستند.

مخصوص وظایف ساختمانی

اگر یک شاسی بلند و محور جلو مستقیم برای ولوو اف ام ایکس خود انتخاب کنید، شاسی با فاصله بسیار زیاد از سطح زمین و زاویه نزدیک شونده‌ی وسیعی به دست خواهید آورد.

محورهای جلوی دوگانه برای سخت ترین وظایف ساختمانی یا برای باربرهایی با تجهیزات حمل بار سنگین که پشت کابین قرار دارد، تدارک دیده شده است. محور جلوی محرک بر ولوو اف ام ایکس ۴×۴ و ۶×۶ مناسب برای عملیات خارج از جاده هم در دسترس است.

رانندگی راحت و روان

با زوایای فرمان وسیع، باربرها به سادگی حتی در مناطق متراکم هم به راحتی حرکت می‌کنند. حتی در سرعت پایین هم رانندگی با آن‌ها آسان است زیرا دستیار سرو(خود تنظیم)  با سرعت جاده تغییر می‌کند.

جعبه‌ی باتری برای توزیع وزن بهتر

جعبه‌ی باتری عقبی به عنوان گزینه برای تراکتورهایی با سیستم تهویه‌ی هوا در محور عقبی موجود است. این گزینه فضای بیشتری در بدنه باقی می‌گذارد و باعث انعطاف پذیری قابل توجهی در موقعیت یابی مخزن می‌شود.

چهار ارتفاع مختلف یدک کش

یدک کش های نصب شده مرکزی، نیمه زیر، زیر سوار یا مخصوص یدک کش برای تریلر با محور مرکزی در این محدوده گنجانده شده است. همه یدک کش‌ها را می توان در فواصل ۲۵ میلی متری نصب کرد.


RADD_TR2

بوژی سه بخشی چند بعدی محکم با قابلیت یدک کشی برای سخت ترین عملیات حمل و نقل بر سطوح ضعیف است. محرک ۶×۴/۸×۴، فنرهای برگ معمولی، بار بوژی ۲۶/۳۲تنی، برای محورهای کاهش قالپاق.

RADD_A8

بوژی سه بخشی تعلیق هوا برای عملیات سریع در مسافت های طولانی در جاده های خوب مناسب است. درایو۶×۴/۸×۴، سیستم تعلیق بادی با ۸ دم، بار بوژی ۲۱/۲۳/۲۶ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

تعلیق

برای ما راحتی محموله به اندازه‌ی راحتی راننده مهم است. و سیستم تعلیقی برای نیازهای خاص شما وجود دارد و اهمیتی ندارد که شما وزن زیاد را در اولویت قرار می‌دهید یا حجم زیاد. در یک زمان پیشرفت شما بر جاده باید کاملا با بار پر یا سکوی بار خالی راحت باشد.

چندین سیستم تعلیق و بوژی های مختلف با سیستم تعلیق بادی یا فنرهای برگ، معمولی یا سهمی برای انتخاب وجود دارد. سیستم تعلیق بادی کنترل‌شده الکترونیکی ولوو (ECS) با چهار دم در هر محور، عملاً به صورت موازی بالا می‌آید و خطر برگشت به کابین هنگام رانندگی را کاهش می‌دهد.

کنترل ارتفاع اتوماتیک و دستی

در حال حرکت، سیستم تعلیق بادی باربر را در ارتفاع سواری ثابت نگه می دارد. چراغ های جلو همیشه به درستی تنظیم می شوند. سیستم کنترل ارتفاع دستی با جعبه کنترل دستی خود یک مزیت بزرگ در هنگام بارگیری و تخلیه است. تعویض باربرهای قابل جداسازی سریع‌تر است و تنظیم ارتفاع سکوی بار برای مطابقت با ارتفاع محفظه بارگیری آسان است.

ترمزهای دیسکی EBSسریع الاثر

ترمزهای دیسکی سیستم ترمز کنترل شده الکترونیکی ولوو (EBS) با اثر ترمز بالا همراه با نصب دیسک مقاوم در برابر حرارت مشخص می‌شوند. به لطف کنترل الکترونیکی، سیستم فورا پاسخ می‌دهد که به نوبه خود فاصله توقف را کوتاه می کند. ترمزهای دیسکی در ترکیب با فنرهای برگ، از جمله بوژهای سواری B و T که برای کارهای سنگین ساختمانی مناسب هستند نیز موجود است.

ESPهر چرخ را جداگانه متوقف می کند

برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) در EBS بالا در تمامی تراکتورهای هوای معلق ۲×۴، ۶×۲ و ۶×۴ گنجانده شده است. این سیستم همچنین در اکسل تگ های ۴×۲ و ۶×۲ با تعلیق هوا در دسترس است. ESP با امکان تخصیص مجدد قدرت ترمز بین محورها و چرخ ها، ترمز ثابت تری را ارائه می دهد. سیستم فوق العاده سریع عمل می کند. واحد کنترل به طور مداوم اطلاعات را از طیف گسترده ای از سنسورها دریافت می کند و ارزیابی جدیدی از وضعیت رانندگی چندین بار در ثانیه انجام می دهد.

ESP چرخ عقب داخلی را متوقف می‌کند و باربرها را به منحنی تبدیل می‌کند و به چرخ‌های جلو اجازه می‌دهد دوباره کنترل را به دست آورند.

ESP چرخ جلوی بیرونی را متوقف می کند تا باربر را به خط بازگرداند و چرخ های عقب را محکم کند. تریلر متوقف شده است تا از چپ کردن، جلوگیری شود.

سیستم صوتی ولوو

سیستم های صوتی با صدای عالی در سه نوع قدرتمند تا ۱۴۰ وات موجود است. انواع جایگزین های اتصال به این معنی است که سیستم صوتی شما به طور کامل با سایر پخش کننده های رسانه و تلفن همراه شما یکپارچه شده است.

راحت بنشین

صندلی راننده با روکش محکم پشتیبانی زیادی را ارائه می دهد. چندین گزینه برای وسائل یا لوازم داخلی وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. تنظیم وزن بدن و گرمایش و تهویه الکتریکی در صندلی و بالشتک های پشتی به عنوان گزینه در دسترس هستند.

ظرفیت ذخیره سازی فراوان

ذخیره سازی هوشمند با محفظه های ذخیره سازی فراوان، جیب های اسناد و جا لیوانی. طراحی و موقعیت بین کابین های مختلف و نیازهای مختلف حمل و نقل طولانی، ساخت و ساز و منطقه ای متفاوت است.

قفسه جلو با کابین های جهانگرد و فضای وسیع

قفسه جلو با نورپردازی به احساس فضا در کابین کمک می کند. دو محفظه ذخیره سازی بزرگ با درهای غلتکی در سمت راننده و سرنشین وجود دارد. شش فرورفتگی استاندارد DIN برای رادیو و تاخوگراف گنجانده شده است.

«بنشینید و منظره‌ای عالی خواهید داشت، و همه‌ی کنترل‌ها در دسترس شما است. در اینجا تمام ویژگی های داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که کار شما را راحت تر می کند. کار ما همیشه بر انسان متمرکز بوده است.»

لوییس فالنیوس ، طراح روکش

دید بهتر با سنسور باران اختیاری

هنگامی که برف پاک کن ها به طور خودکار توسط سنسور باران کار می کنند، شیشه جلو همیشه از باران دور نگه داشته می شود. فقط درجه حساسیت مورد نیاز را از طریق یک کنترل چرخشی در ساقه کنترل تنظیم کنید.

فرمان ایمنی تاشو

فرمان ایمنی جاذب انرژی از مسیر خارج می شود تا اجازه ورود راحت تر را بدهد. ارتفاع و زاویه به راحتی با استفاده از پدال پا تنظیم می شود. فرمان را می توان با کنترل های یکپارچه برای سیستم صوتی و تلفن همراه مشخص کرد.

کنترل کامل

نمایشگر اطلاعات راننده با نمایشگر سیاه و سفید بزرگ با وضوح بالا به راحتی قابل مشاهده است. در مرکز داشبورد سوکت های ۱۲ ولت و ۲۴ ولت و همچنین نقطه‌ی اتصال AUX و USB برای سیستم صوتی وجود دارد.

طیف کابین

نیازهای راننده بسیار مهم است و هر تکلیفی مجموعه ای از الزامات خاص خود را دارد. با این حال، صرف نظر از اینکه شما وظایف ساخت و ساز، توزیع یا حمل و نقل منطقه ای را انجام می‌دهید، یک کابین برای شما وجود دارد. تمام جزئیات آن برای حداکثر ایمنی، راحتی و لذت در حین کار طراحی شده است.

سری  ولوو اف ام اکنون ۹ کابین برای انتخاب ارائه می دهد. کابین‌های ولوو انتخاب راننده هستند که به دلیل راحتی بالا و استاندارد آب و هوا، گرمایش و تهویه داخلی شهرت دارند. تمام کابین ها به خوبی عایق بندی شده و بی صدا هستند. آنها دارای سیستم تعلیق چهار نقطه ای با دمپرها و فنرهای سیم پیچ یا هوا هستند و ورودی ها و درهای کم، راحت و روشن دارند که به طور گسترده باز می‌شوند و کمتر از ۹۰ درجه باز نمی‌شوند.

اشکال گرد نرم به معنای کشش کم هوا است که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود. جلوپنجره پشتی و انحنای ملایم پانل های گوشه نیز به کاهش مقاومت هوا کمک می کند. کابین‌های روز، مخصوص خواب و جهانگرد با بسته‌بندی جامع جریان هوا با بادگیر برای سقف و کناره‌ها در دسترس هستند که جریان هوا را به سمت بدنه یا تریلر هدایت می‌کنند.

ایمنی به عنوان یک ارزش اصلی

کابین های ولوو از فولاد با استحکام بالا ساخته شده اند و بدنه‌ی آن یک قفس ایمنی محکم را تشکیل می دهد. سیستم حفاظت از زیر ران جلو (FUPS) در بیشتر ارتفاعات شاسی‌های جاده استاندارد است.

کابین روز : محیط راحت و مناسب راننده. تخت خواب کوتاه مدت به عنوان یک گزینه موجود است. ورودی کم و راحت یک کابین قوی که در آن ورودی و محیط راننده در بالاترین کلاس قرار دارند.

کابین خواب : محل اقامت راحت در طول شب. فضای خواب وسیع برای یک نفر و گزینه طبقه بالا. فضای داخلی جادار همراه با راحتی قابل توجه راننده.

کابین کم خواب : سقف پایین با فضای بار بالای کابین. مناسب برای عملیاتی که ارتفاع کم وسیله نقلیه در اولویت است، مانند حمل و نقل خودرو. خواب راحت برای یک نفر. کابین جهانگرد، اقامت شبانه راحت برای حداکثر دو نفر. کابین جهانگرد ارتفاع ایستاده و فضای ذخیره سازی اضافی را در بالاترین قسمت ارائه می دهد.

جهانگرد ال ایکس ال: حداکثر راحتی برای حداکثر دو نفر. ارتفاع اضافی به معنای فضای سخاوتمندانه برای خواب، ارتفاع ایستادن، حجم قابل توجه داخلی و ظرفیت ذخیره سازی خوب است.

کابین خدمه موتور آتش نشانی: مجهز به ۶ صندلی، به کابین راحتی مناسبی برای کل خدمه می‌دهد. کابین قوی است و دارای مواد داخلی محکم، ورودی کوتاه و محیط رانندگی راحت است.

کابین روز (L1EH1)

کابین خواب (L2H1)

 کابین کم خواب (L2H1-LOW)

 کابین جهانگرد (L2H2)

کابین جهانگرد ال ایکس ال (L2H3)

کابین خدمه موتور آتش نشانی (فقط سفارش مخصوص)

باربر برای تجارت سودآور

در  ولوو اف ام جدید، ما شکل و عملکرد را بیشتر کرده ایم. کابین ها با پنجره جلو‌ی بالایی جدید و چراغ های جلوی جدید برگرفته از  ولوو اف اچ ظاهر مدرن تری دارند. چراغ های گوشه ای برای دید بهتر در یک چهارم نزدیک به عنوان یک گزینه در دسترس هستند.

 سیستم پشتیبانی راننده

پیشگیری از حوادث رانندگی یکی از اهداف اصلی ماست. توسعه سیستم‌های پشتیبانی راننده که کار شما را پشت فرمان راحت‌تر می‌کند، جنبه مهمی از کار ما است. هدف ما این است که جاده ها و محل کار شما را تا حد امکان ایمن و امن کنیم.

در رابطه‌ی بین انسان و فناوری، سازها نقش تعیین کننده ای دارند. راننده باید همیشه دید کلی روشنی داشته باشد و در زمان مناسب اطلاعات درست به او داده شود. هدف ساده کردن فرآیند رانندگی و به حداقل رساندن خطر قضاوت نادرست است.

ایمنی غیرفعال کابین ولوو به خوبی شناخته شده است، اما ما همچنین سیستم های ایمنی فعالی را توسعه داده ایم که به راننده در جاده کمک می کند.

هشدار در مورد خطر ضربه های جانبی

سیستم پشتیبانی تغییر مسیر (LCS) روی نقطه کور عقب آفست سمت سرنشین که آینه های دید عقب نمی توانند آن را بپوشانند، یک ساعت دقیق نگه می دارد. هنگامی که راننده نشانگرهای پیچ را فعال می کند و قصد تغییر مسیر را دارد، رادار واحد LCSبررسی می کند که آیا خودرویی در نقطه کور وجود دارد یا خیر. در صورت وجود، از طریق چراغ هشدار در قسمت A به راننده هشدار داده می‌شود. این سیستم به صورت آپشن در کابین های خواب یا جهانگرد موجود است.

پشتیبانی تغییر لاین

کروز کنترل تطبیقی ​​فاصله شما را حفظ می کند

کروز کنترل تطبیقی ​​باعث می شود به راحتی با جریان ترافیک ترکیب شود و فاصله ایمن با خودروی جلویی حفظ شود. این سیستم مبتنی بر رادار است و به صورت آپشن در دسترس است. از طریق کنترل خودکار دریچه گاز و ترمز، فاصله زمانی مشخصی را با خودروی جلویی حفظ می‌کند.

کروز کنترل تطبیقی

فقط برای ولوو FM

مشخصات_خط انتقال

موتور D11C

D11C330

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰   ۲۴۳کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۱۶۰۰نیوتن متر

D11C370

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰    ۲۷۲کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۱۷۵۰نیوتن متر

D11C410

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰    ۳۰۲کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۱۹۵۰نیوتن متر

D11C450

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰    ۳۳۲کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۲۱۵۰نیوتن متر

D11C

تعداد سیلندرها                     ۶

جابه‌جایی                           ۱۰.۸دسی متر مکعب

ضربه                               ۱۵۲میلی‌متر

گمانه                                ۱۲۳میلی‌متر

نسبت تراکم                         ۱۷.۱:۱

محدوده دوره اقتصادی             ۱۰۵۰-۱۵۰۰rpm

اثر ترمز اگزوز(۲۴۰۰rpm)     ۱۶۰کیلووات

اثر VEB (۲۴۰۰rpm)           ۲۹۰کیلووات

VEBبه عنوان گزینه موجود است

فیلترهای روغن،شماره.              ۲جریان کامل، ۱بای پس

حجم تعویض روغن از جمله فیلترها  تقریبا ۳۶ لیتر

سیستم خنک کننده، حجم کل            تقریبا ۳۶ لیتر

PTOنصب شده روی موتور: حداکثر توان خروجی با خودرو در حالت سکون ۱۰۰۰ نیوتن متر و در حال حرکت ۶۵۰ نیوتن متر.

حداکثر فاصله تعویض روغن: تا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر یا سالی یکبار با VDS4.

موتور D13C

D13C380

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰   ۲۸۰کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۱۹۰۰نیوتن متر

D13C420

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰   ۳۰۹کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۲۱۰۰نیوتن متر

D13C460

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰   ۳۳۸کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۲۳۰۰نیوتن متر

D13C500

حداکثر خروجی از rpm۱۶۰۰_۱۹۰۰   ۳۶۸کیلووات

حداکثر گشتاور از rpm۹۵۰_۱۴۰۰           ۲۵۰۰نیوتن متر

D13C

تعداد سیلندرها                     ۶

جابه‌جایی                           ۱۲.۸دسی متر مکعب

ضربه                               ۱۵۸میلی‌متر

گمانه                                ۱۳۱میلی‌متر

نسبت تراکم                         ۱۷.۸:۱

محدوده دوره اقتصادی             ۱۰۰۰-۱۵۰۰rpm

اثر ترمز اگزوز(۲۳۰۰rpm)     ۱۸۵کیلووات

اثر VEB (۲۳۰۰rpm)           ۳۰۰کیلووات

VEBبه عنوان گزینه بر D13C380و D13C420 موجود است

فیلترهای روغن،شماره.              ۲جریان کامل، ۱بای پس

حجم تعویض روغن از جمله فیلترها  تقریبا ۳۳ لیتر

سیستم خنک کننده، حجم کل            تقریبا ۳۸ لیتر

PTOنصب شده روی موتور: حداکثر توان خروجی با خودرو در حالت سکون ۱۰۰۰ نیوتن متر و در حال حرکت ۶۵۰ نیوتن متر. نسبت ۱.۲۶:۱

حداکثر فاصله تعویض روغن: تا۱۰۰۰۰۰ کیلومتر یا سالی یکبار با VDS4.

آی-شیفت I-Shift

گیربکس اسپلیتر و تغییر دامنه با سیستم تعویض دنده اتوماتیک. آی-شیفت را می توان از کارخانه به برق، عقب انداز فشرده، پمپ برق اضطراری فرمان و خنک کننده روغن مجهز کرد.

AT2412D

۱۲ سرعته با دنده مستقیم بالا. ابعاد برای گشتاور موتور ۲۴۰۰ نیوتن متر و تایید عمومی GCWبرای ۴۴ تن.

AT2612D

۱۲ سرعته با دنده مستقیم بالا. ابعاد برای گشتاور موتور ۲۶۰۰ نیوتن متر و تایید عمومی GCWبرای ۶۰ تن.

ATO2612D

۱۲ سرعته با دنده بالای اوردایو.

ابعاد برای گشتاور موتور ۲۶۰۰ نیوتن متر و تایید عمومی GCWبرای ۶۰ تن.

بسته های نرم افزاری برای آی-شیفت

پایه : به صورت استاندارد با آی-شیفت عرضه می شود و ویژگی های اصلی خود را به گیربکس می دهد.

توزیع و ساخت : عملیات انتقال را با عملیات توزیع و ساخت مطابقت می دهد. شامل ویژگی هایی است که عملکرد را در هنگام حرکت از حالت سکون و در حین مانورهای نزدیک به یک چهارم تسهیل می کند.

طولانی مدت و مصرف سوخت: شامل عملکردهای هوشمندی که مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند. این بسته نرم افزاری به ویژه برای عملیات های طولانی مدت مناسب است.

کنترل سنگین GCM: آی-شیفت را برای وزن های ترکیبی ناخالص بالا (بیش از ۸۵ تن) بهینه می‌کند.

توضیح عملکردهای مختلف استراتژی تعویض پایه : انتخاب خودکار دنده استارت مناسب (دنده ۱ تا ۶). انتخاب دنده استارت تحت تأثیر وزن ناخالص خودرو و شیب جاده است.

عملکرد تعویض دنده : با استفاده هوشمندانه از ترمز موتور، کلاچ و ترمز انتقال ویژه تعویض دنده سریعتر و ملایم تر.

 تنظیم پایه انتخاب دنده : امکان تنظیم دنده با استفاده از دکمه های دسته دنده در هنگام ترمز موتور در حالت خودکار.

نمایشگر دمای روغن گیربکس: دمای روغن گیربکس را در نمایشگر اطلاعات نشان می دهد.

استراتژی تعویض پیشرفته : با تعامل با EBS و ECS، به هنگام حرکت از حالت سکون و مانورهای نزدیک به یک چهارم کمک می کند. با انتخاب خودکار دنده مناسب، اثر VEB و کندکننده را به حداکثر می‌رساند تا موتور در دورهای بالا کار کند. هنگام تعویض دنده در هنگام ترمز موتور، ترمز چرخ ها فعال می شوند.

کنترل راه اندازی : انتخاب دنده و عملکردهای EBS را برای مانور در سرعت های پایین بهینه می کند. در میان چیزهای دیگر، تضمین می‌کند که عملکرد کمک راه‌اندازی در تپه فقط در شیب‌های سربالایی فعال است.

I-Roll : درگیر شدن و جداسازی خودکار یک عملکرد چرخ آزاد برای کاهش مصرف سوخت. آی-رول زمانی استفاده می شود که نه به قدرت موتور و نه به ترمز موتور نیاز باشد، به عنوان مثال در زمین های صاف.

کروز کنترل هوشمند : با کروز ترمز خودرو تعامل دارد و تضمین می کند که ترمزهای کمکی بی جهت فعال نمی شوند. این بدان معناست که از عملکرد چرخ آزاد حداکثر استفاده می شود.

کنترل GCMسنگین : انتخاب دنده را برای وزن ناخالص بالا، ۸۵ تا ۱۸۰ تن، برای برخی از ترکیبات موتور/گیربکس بهینه می کند.

توابع PTOپیشرفته : چندین عملکرد که به عملیات برخاستن نیرو کمک می کند.

تنظیم انتخاب دنده پیشرفته شامل. Kickdown : گزینه تعیین دنده با استفاده از دکمه های دسته دنده هنگام استارت زدن و رانندگی در حالت خودکار. عملکرد کیک داون دنده مناسب را برای حداکثر شتاب انتخاب می کند.

عملکرد پیشرفته - جاده های بد : چندین عملکرد که تغییر دنده را تطبیق می دهد و به شروع و رانندگی در زمین های ناهموار و جاده های پر از پستی و بلندی کمک می کند.

نقل و انتقالات

گیربکس های دستی

عملکرد کابل : با کابل های جداگانه برای حرکت طولی و جانبی - پرتاب اهرم کوتاه و موقعیت های دنده متمایز را فراهم می کند. هماهنگ ساز ثبت شده با عملکرد خودتنظیم(سروو) به معنای نیروهای کم تغییر دنده است. گیربکس‌ها را می‌توان به‌صورت کارخانه‌ای مجهز به برق‌آف، کندگیر فشرده، پمپ برق فرمان اضطراری، خنک‌کننده روغن و سنسور دمای روغن کرد.

VT2009B: گیربکس ۹ سرعته با تغییر دامنه. ۲ دنده عقب. حداکثر گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن متر است.

VT2214B: گیربکس ۱۴ سرعته اسپلیتر و تغییر دامنه. ۴ دنده عقب. دنده بالا یک نسبت مستقیم است. حداکثر گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر است.

VTO2214B: گیربکس ۱۴ سرعته اسپلیتر و تغییر دامنه. ۴ دنده عقب. دنده بالا یک نسبت اوردرایو است. حداکثر گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر است.

VT2514B: گیربکس ۱۴ سرعته اسپلیتر و تغییر دامنه. ۴ دنده عقب. دنده بالا یک نسبت مستقیم است. حداکثر گشتاور ۲۵۰۰ نیوتن متر است.

VTO2514B: گیربکس ۱۴ سرعته اسپلیتر و تغییر دامنه. ۴ دنده عقب. دنده بالا یک نسبت اوردرایو است. حداکثر گشتاور ۲۵۰۰ نیوتن متر است.

کلاچ

CS43B-O: کلاچ تک صفحه ای از نوع کششی.

CS43B-OR: تک صفحه ای از نوع کششی.

کلاچ با آسترهای تقویت شده

CD38B-O: کلاچ دو صفحه ای از نوع کششی.

CD40B-O: کلاچ دو صفحه ای از نوع کششی.

آسترهای کلاچ در مدل های O فاقد آزبست و سرب (O-Organic) هستند. نوع ORدارای آسترهای کلاچ تقویت شده (R – Reinforced) است.

پاورترونیک

گیربکس سیاره ای تمام اتوماتیک با مبدل گشتاور. بدون هیچ گونه اختلالی در تحویل برق تغییر می‌کند. پاورترونیک را می‌توان در کارخانه با برق‌آف، کندکننده یکپارچه، پمپ فرمان برق اضطراری و خنک‌کننده روغن نصب کرد.

PT2106 : شش سرعته و ابعاد برای گشتاور موتور 2100 نیوتن متر

PT2606 : شش سرعته و ابعاد برای گشتاور موتور ۲۶۰۰ نیوتن متر.

پاورترونیک، برنامه های رانندگی یکپارچه

اقتصاد : برای مصرف سوخت بهینه. تعویض دنده در حداکثر دورهای اقتصادی انجام می شود.

عملکرد : در صورت نیاز به توان خروجی اضافی موتور استفاده می‌شود. در دورهای بالاتر موتور تغییر می کند.

محورهای عقب/تیک آف‌های توان

محورهای عقب تک کاهشی RSS1344C : محور انفرادی با کاهش تکی از نوع هیپوئید. حداکثر گشتاور ۲۶۰۰ نیوتن متر حداکثر بار محوری ۱۳ تن حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۴۴ تن.

RS1356SV: اکسل سولو با کاهش تکی از نوع هیپوئید. حداکثر گشتاور ۲۴۰۰/۲۸۰۰ نیوتن متر حداکثر بار محوری ۱۳ تن حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۴۴/۵۶ تن.

RTS2370A: محور پشت سر هم با کاهش تکی از نوع هیپوئید. حداکثر گشتاور ۳۱۵۰ نیوتن متر حداکثر بار بوژی ۲۳ تن. حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۷۰ تن.

محورهای عقب کاهش دهنده هاب

RS1365HV : اکسل سولو با چرخ دنده های برش مارپیچی مخروطی و کاهش قالپاق. حداکثر گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر حداکثر بار محوری ۱۳ تن حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۶۵ تن. این محور عقب برای ولوو اف ام ایکس ۴×۴ طراحی شده است.

RS1370HV: محور انفرادی با چرخ دنده های برش مارپیچی مخروطی و کاهش قالپاق. حداکثر گشتاور ۳۱۵۰ نیوتن متر حداکثر بار محوری ۱۳ تن حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۷۰ تن.

RT2610HV: محور پشت سر هم با چرخ دنده های برش مارپیچی مخروطی و کاهش قالپاق. حداکثر گشتاور ۳۱۵۰ نیوتن متر حداکثر بار بوژی ۲۶ تن. حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۱۰۰ تن.

RT3210HV: محور پشت سر هم با چرخ دنده های برش مارپیچی مخروطی و کاهش قالپاق. حداکثر گشتاور ۳۱۵۰ نیوتن متر حداکثر بار بوژی

۳۲ تن حداکثر وزن ترکیبی ناخالص ۱۰۰ تن.

محور جلو محرک 

محور جلو محرک FAA11 با کاهش هاب برای انواع چهار چرخ متحرک ولوو اف ام ایکس،۴×۴ و ۶×۶. حداکثر گشتاور ۲۴۰۰ نیوتن متر حداکثر بار محوری ۹ تن نسبت ۵.۱۹:۱ یا ۶.۹۱:۱مجهز به گیربکس توزیع

تیک آف های برق

کلاچ بسیار متنوع است

برق‌آف‌های مستقل و وابسته به کلاچ برای تامین انرژی تجهیزات روبنا. تیک آف های برق مستقل از کلاچ

PTOENG-R: مستقیماً در عقب موتور برای هدایت مستقیم پمپ هیدرولیک نصب می شود.

PTPT-D/F: برای Powertronic در نظر گرفته شده است و مستقیماً توسط موتور از طریق پوشش مبدل گشتاور هدایت می شود. کوپلینگ DIN یا کوپلینگ فلنج اتصال.

PTO-FLY: این تیک آف قدرت بین موتور و گیربکس نصب می شود و از طریق میل لنگ موتور به حرکت در می آید.

PTR-FL/FH: برقی وابسته به کلاچ، اتصال فلنج اتصال و پیکربندی دور کم یا دور بالا. PTR-D / PTR-DM / PTR-DHدور کم/متوسط/بالا با کوپلینگ DIN برای اتصال مستقیم پمپ هیدرولیک.

PTRD-F: دور بالا با اتصال فلنج اتصال برای میل پروانه مستقیم.

PTRD-D: دور بالا با درایو دوگانه. کوپلینگ DIN جلو و عقب برای اتصال مستقیم پمپ های هیدرولیک.

PTRD-D1: دور بالا با درایو دوگانه. اتصال فلنج کوپلینگ عقب و جلو کوپلینگ DIN.

PTRD-D2: دور بالا با دو درایو عقب و تک درایو جلو. دو کوپلینگ فلنج اتصال در عقب و یک کوپلینگ DINجلو.

محورهای جلویی

زیاد(X-High)= محور(ها) مستقیم جلو

خیلی زیاد(XX-High)= محرک همه‌ی چرخ‌ها

شاسی

ارتفاع شاسی

X-Low* تقریبا ۸۱۰ میلی متر

کم* تقریبا ۸۵۰ میلی متر

متوسط ​​تقریبا ۹۰۰ میلی متر

بالا تقریبا ۱۰۰۰ میلی متر

X-High** تقریبا ۱۲۰۰ میلی متر

XX-بالا** تقریبا ۱۲۴۰ میلی متر

یدک کش های سفت و سخت

یدک کش های نصب شده در مرکز، نیمه زیر، زیر سوار و مخصوص یدک کش برای تریلر با محور مرکزی. یدک کش ها را می توان در فواصل 25 میلی متری نصب کرد.

چرخ های پنجم

نصب گواهی شده امکان بارگیری تا ۳۶ تن را فراهم می کند. یک چرخ پنجم ISO با نمایه های L در ارتفاع های مختلف موجود است. چرخ پنجم فلنجی یک نوع کم وزن است زیرا نیازی به صفحه نصب ندارد.

مخازن سوخت

مخازن آلومینیومی یا فولادی با حجم ۱۵۰ تا ۸۷۰ لیتر. حداکثر حجم سوخت با چند مخزن برای یک تراکتور ۴×۲ ۱۴۸۰ لیتر است.

مخازن ادبلو (AdBlue)

پلاستیک یا فولاد ضد زنگ. حجم از ۳۶ تا ۱۲۵ لیتر.

حفاظت از زیر تاب

حفاظت از زیر ران جلو (FUPS) در اکثر ارتفاعات شاسی استاندارد است. محافظ زیر ران جانبی (SUP) به صورت جداگانه برای مطابقت با فاصله بین دو محور و ارتفاع شاسی طراحی شده است، می تواند برای دسترسی به سرویس بالا برود و در سیستم رکاب جانبی ادغام شده است. محافظ زیر ران عقب (RUP) در نسخه های ثابت، تاشو و کشویی موجود است.

محورهای جلو

FA-LOW: محور جلو کم برای ارتفاعات شاسی بسیار کم، کم و متوسط، بار محور تا ۸ تن.

FA-HIGH: محور جلوی بالا برای ارتفاعات شاسی بلند، بار محور تا ۹ تن.

FA-STRAI: محورهای جلو مستقیم برای ارتفاعات بسیار زیاد شاسی، بار محور تا ۱۶ تن. همچنین با دو محور جلو موجود است.

FA-HIGH: موجود در پیکربندی ۲×۸ و ۴×۸، بار محوری تا ۱۸ تن.

بارهای محور جلو

تراکتور: ۶.۷، ۷.۱، ۸، ۹ تن.

صلب: ۷.۱، ۷.۵، ۸، ۸.۵، ۹ تن.

سفت - دو محور جلو: ۲×۸، ۴×۸: ۱۶ و ۱۸ تن.

محورهای برچسب / هل دهنده

محورهای برچسب در سه پیکربندی موجود هستند ، ثابت با چرخ های تک یا دوقلو، هدایت غیرفعال یا هدایت فعال. محورهای فشاردهنده در دسترس هستند. انواع ثابت و با هدایت فعال برای هر دو باربر و ریجید.

سیستم تعلیق محور عقب

RAD-L90: فنر برگ پارابولیک ۲×۴، بار محوری ۱۳ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RAD-A4 :  هوا معلق2*4، بار محوری ۱۱.۵ یا ۱۳ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

بوژی

RADT-AR: ۶×۲/۸×۲ سهموی فنر برگ با محور برچسب ثابت، بار بوژی ۱۹/۲۱ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RADT-A8:  معلق هوا 2*6/ 2*8 با محور برچسب ثابت، غیرفعال یا فعال، بار بوژی ۱۹ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RADD-BR: سهموی فنر برگ 4*6 / 4*8، بار بوژی ۲۱ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RADD-TR1: پارابولیک/معمولی با فنر برگ4*6 / 4*8، بار بوژی ۲۳/۲۶ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RADD-TR2: فنر برگ معمولی 4*6 / 4*8، بار بوژی ۲۶/۳۲ تن. برای محورهای کاهش قالپاق

RADD-A8: هوا تعلیق 4*6 / 4*8، بار بوژی ۲۱/۲۳/۲۶ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RAPD-A6: معلق هوا 2*6با محور فشار دهنده ثابت یا هدایت شونده، بار بوژی ۱۹ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

RADDT12: بوژی معلق هوا 4*6 با محور تگ هدایت شونده، بار بوژی ۲۴ تن. برای محورهای کاهش تک و قالپاق.

ترمزها

ترمزهای دیسکی با کنترل الکترونیکی ولوو (EBS) با بسته‌های نرم‌افزاری متوسط و بالا برای دستگاه‌های ریجید و باربر در دسترس هستند. ESP در EBS High گنجانده شده است. یک برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) در تراکتورهای ۲×۴، ۲×۶ و ۴×۶، و ۲×۴ و ۶×۲ تگ هوا معلق موجود است. ولوو ESP را تقریباً برای همه برنامه‌های ADR ارائه می‌کند. ترمزهای درام Z-cam ولوو با ABS (سیستم ترمز ضد قفل) با سیستم تعلیق مکانیکی در دسترس هستند، به عنوان مثال در مدل های سواری B و T.

توضیح توابع

ABS – سیستم ترمز ضد قفل

ترمز ضد قفل.

ترکیب ترمز

ترمزهای کمکی برای پشتیبانی از ترمزهای چرخ فعال می شوند.

هشدار دمای ترمز

هنگامی که ترمزها خیلی داغ می شوند هشدار می دهد.

تشخیص از طریق TEA

از طریق سیستم الکترونیکی خودرو TEA.

کنترل قفل دیفرانسیل

درگیری خودکار قفل دیفرانسیل در سرعت های پایین.

هماهنگی قفل دیفرانسیل

چرخ های محرک قبل از درگیر شدن قفل دیفرانسیل هماهنگ می شوند.

کنترل گشتاور را بکشید

از قفل شدن چرخ های رانده بر روی سطوح لغزنده جاده هنگام رها شدن پدال گاز جلوگیری می کند.

کنترل وضعیت EBS

نظارت بر وضعیت EBS از طریق سیستم الکترونیکی خودرو TEAو VCADS Pro.

تقاضای ترمز خارجی

تنظیم ترمز خارجی از طریق سیستم های دیگر.

کمک به شروع

ترمزها تنها زمانی آزاد می شوند که گشتاور موتور کافی برای حرکت خودرو ایجاد شده باشد.

تحلیل سایش آستر

مسافت پیموده شده باقیمانده روی آسترها را محاسبه می کند.

کنترل سایش آستر

میزان سایش بین لنت های ترمز در محورهای مختلف را یکنواخت می کند.

حساس به سایش آستر

زمانی را نشان می دهد که حدود ۲۰٪ از لنت های ترمز باقی مانده است.

 کمک ترمز وحشت

فشار ترمز را برای بهینه سازی عقب ماندگی و کاهش فاصله توقف افزایش می دهد.

هشدار عملکرد ضعیف ترمز

اگر عقب ماندگی نسبت به فشار پدال خیلی کم باشد، هشدار می دهد.

سیستم کنترل کشش

ضد چرخش و همگام سازی - کشش را به طور مساوی بین چرخ های محرک توزیع می کند.

نظارت بر ترمز چرخ

به طور مداوم بر عملکرد ترمز نظارت می کند.

کنترل نیروی کوپلینگ

توزیع خودکار نیروی ترمز بین تراکتور و تریلر.

ترمز تریلر

انجام بازرسی ایمنی هنگام تعویض تریلرها را ممکن می سازد.

ESP (برنامه پایداری الکترونیکی)

تثبیت ترمز - هر چرخ را جداگانه ترمز می کند. خطر لغزش، واژگونی و جک چاقو را کاهش می دهد.

کند کننده هیدرولیک

RET-TH: کندگیر فشرده نصب شده روی جعبه دنده.

حداکثر اثر ترمز با کندکننده (کیلووات)

EPG VEB VEB+موتور

D11C 600 730

D13C 620 740 815

(در استفاده مداوم، با افزایش دمای مایع خنک کننده و روغن، اثر ترمز محدود می شود.)

RET-TPT: کندکننده اولیه یکپارچه برای پاورترونیک.

حداکثر اثر ترمز با کندکننده (کیلووات)

EPGموتور

D11C 540

D13C 530

(در استفاده مداوم، با افزایش دمای مایع خنک کننده و روغن، اثر ترمز محدود می شود.)

کابین روز (L1EH1): کابین روزانه با قسمت راننده راحت و ارگونومیک. ارتفاع داخلی ۱۵۷ سانتی متر، ۱۱۴ سانتی متر بالاتر از محفظه موتور.

کابین خواب (L2H1): کابین خواب با خواب راحت برای یک یا دو نفر. ارتفاع داخلی ۱۵۷ سانتی متر، ۱۱۴ سانتی متر بالاتر از محفظه موتور.

کابین کم خواب* (L2H1-LOW): The کابین کم خواب با سقف پایین، فضای بار اضافی را در بالای کابین فراهم می کند. ارتفاع داخلی ۱۴۷ سانتی متر، ۱۰۴ سانتی متر بالاتر از محفظه موتور.

کابین جهانگرد (L2H2): کابین جهانگرد با اقامت شبانه راحت برای حداکثر دو نفر. کابین جهانگرد فضای ذخیره سازی اضافی را در بالاترین قسمت ارائه می دهد. ارتفاع داخلی ۱۹۶ سانتی متر، ۱۵۳ سانتی متر بالاتر از محفظه موتور.

کابین گلوبترتر LXL*** (L2H3): جهانگرد LXLبا اقامت شبانه راحت برای حداکثر دو نفر. کابین جهانگرد فضای ذخیره سازی اضافی را در بالاترین قسمت ارائه می دهد. ارتفاع داخلی ۲۱۰ سانتی متر، ۱۶۷ سانتی متر بالاتر از محفظه موتور.

کابین خدمه موتور آتش نشانی (سفارش ویژه)**: کابین با ۶ صندلی، راحتی زیادی را برای کل خدمه فراهم می کند. ارتفاع داخلی ۱۵۶ سانتی متر، ۱۱۳ سانتی متر بالاتر از محفظه موتور.

سیستم تعلیق چهار نقطه: فنرهای مارپیچ

با دمپر، سیستم تعلیق بادی فقط در عقب یا سیستم تعلیق بادی همه جانبه.

پکیج های جریان هوا: پکیج های کامل بادگیر برای سقف و کناره ها، اسپویلر و دامن شاسی. روکش چرخ با طراحی آیرودینامیکی.

ورودی هوا: ورودی هوا در سمت چپ قرار دارد و در نسخه های کم یا زیاد موجود است. یک ورودی هوا در جلو به عنوان یک آپشن در ولوو اف ام موجود است.

رنگ ها: در حدود ۳۵۰ نوع موجود است.

وسائل یا لوازم داخلی: وینیل، پارچه، مخمل یا چرم.

صندلی راننده: استاندارد و راحت. محدوده تنظیم کلی صندلی ۱۹۰ میلی متر جلو و ۱۰۰ میلی متر به صورت عمودی است. صندلی راننده به صورت استاندارد مجهز به تکیه گاه سر، پشتی قابل تنظیم و تاشو، تنظیم ارتفاع و طول، تکیه گاه کمری قابل تنظیم و زاویه صندلی قابل تنظیم است.

صندلی سرنشین: پایه، استاندارد و راحت. تمامی صندلی های سرنشینان به صورت استاندارد مجهز به تکیه گاه سر هستند.

ابعاد تخت:طبقه پایینی ، طبقه با تشک فنردار و تشک به ابعاد ۱۲.۵×۲۰۰×۷۰ سانتی متر. (تشک با ضخامت ۱۶ سانتی متر به صورت آپشن موجود است). ابعاد تخت بالایی استاندارد ۶۰×۱۹۰×۸ سانتی متر است. تخت خواب راحتی دارای ابعاد ۷۰×۱۹۰×۸ سانتی متر است.

فرمان: فرمان در دو سایز - قطر ۴۵۰ میلی متر یا ۵۰۰ میلی متر در دسترس است. ارتفاع فرمان ۹۰ میلی متر به بالا به پایین و زاویه آن ۲۸ درجه قابل تنظیم است.

سیستم آب و هوا

یک انتخاب از سه سیستم آب و هوا برای پوشش همه نیازها وجود دارد: تهویه هواکش با بخاری معمولی خنک کننده. تهویه مطبوع با کنترل دستی. تهویه مطبوع با کنترل دمای اتوماتیک.

 باربری برای هر نیاز

طیف ولوو اف ام و ولوو اف ام ایکس درباره‌ی قابلیت است. با طیف گسترده ای از خطوط محرکه، شاسی، کابین و لوازم جانبی، شما می توانید فضای زیادی برای طراحی جداگانه ولوو جدید خود داشته باشید.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه ترئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/06/14
    ممنون وسپاس
    از آقای زهرایی


    ۳۳دقیقه طول کشید به اتمام برسد
    ۵۰درصد خواندم
    و۵۰درصدش را شات گرفتم وبرای بعدا
    ۳۵دقیقه طول کشید....ولی بازم سپاس عالی بود.
  • کاربر میهمان 1400/11/11
    بسیار عالی، سپاسگزارم