آی شیفت دو کلاچه

 

آی شیفت ، گیربکس دو کلاچه جدید کامیونهای ولوو می باشد و شامل دو شفت ورودی (که یکی از آنها درون آن یکی است) و دو عدد کلاچ. از طریق دو شفت ورودی مذکور ، قابلیت درگیر شدن (انتخاب) دو دنده در یک زمان بسته به فعال بودن هر کدام از کلاچها وجود دارد.

 

 

 

 

  

نحوه عملکرد

آی شیفت دو کلاچه بدون وقفه در گشتاور خروجی وظیفه انتقال دنده را انجام می دهد، و این موضوع سبب ثابت ماندن گشتاور خروجی گیربکس و عدم کاهش سرعت خودرو در حین تعویض دنده می باشد.

خط سبزرنگ تغییرات گشتاور در حین تعویض دنده در گیربکس آی شیفت دو کلاچه را نشان می دهد.

خط خاکستری تغییرات گشتاور در حین تعویض دنده در گیربکس های رایج را نشان می دهد.

 

خط سبز رنگ : نمودار تغییرات گشتاور گیربکس آی شیفت دو کلاچه

خط خاکستری رنگ : نمودار تغییرات گشتاور گیربکس های رایج

 

 خودروی اسپرت زیر روکش I-Shift Dual Clutch (کلاچ دوگانه I-Shift)

در جدیدترین تبلیغات کامیون ولوو ، کازینو، یک ولوو FH جدید به صورت شگفت انگیزی با کلیدهایی در حکم خدمتکار پارکینگ می‌شود. به لطف اولین گیربکس کلاچ دوگانه I-Shift در جهان، این کامیون به طورز قابل توجهی شبیه یک خودروی اسپورت است ، چیزی که او نمی داند.

اولین ابتکار آمبروجیو آدانی به عنوان خدمتکار پارکینگ در کازینو سن رمو در ایتالیا، آنطور که او انتظار داشت نشد. در آخرین آگهی تبلیغاتی  کامیون ولوو، کازینو، او یکی پس از دیگری مشغول پارک کردن ماشین‌های اسپورت است که ناگهان یک ولوو FH جدید سوار شده و جلوی کازینو می‌ایستد. آدانی بسیار متعجب به نظر می رسد، و می خواهد حداقل  چیزی بگوید، اما واقعیت این است که با دیدن گیربکس جدید I-Shift Dual Clutch (کلاچ دوگانه I-Shift )، شباهت های زیادی با این  کامیون با یک خودروی اسپرت را می بیند.

 

درست مانند فناوری موجود در بسیاری از خودروهای اسپورت، I-Shift Dual Clutch دارای کلاچ های دوتایی است، به این معنی که کامیون در هنگام تعویض دنده نه سرعت و نه گشتاور را از دست می دهد. کامیون ولوو اولین تولیدکننده این نوع گیربکس برای کامیون های سنگین در جهان است.

 

آسترید دروسن، مدیر محصول Drivelines در کامیون های ولوو می گوید " گیربکس دوکلاچه برای کامیون‌ها، یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود که رانندگی بسیار نرم‌تر و آسان‌تری را فراهم می‌کند. هرچه حمل و نقل سنگین‌تر ، مسیر سخت‌تر و تعویض دندۀ بیشتر باشد، با I-Shift Dual Clutch سود بیشتری می کنید."

 

I-Shift Dual Clutch پیشرف بیشتری از I-Shift بوده و می توان آن را به عنوان دو گیربکس موازی به هم متصل شده توصیف کرد.هنگام فعال بودن یکی از دنده ها، دنده دیگر در جعبه دنده از قبل انتخاب شده است. در حین تعویض دنده، کلاچ اول به محض درگیرشدن کلاچ دوم آزاد می شود، بنابراین تعویض دنده بدون هیچ وقفه ای در انتقال نیرو انجام می شود.

 

با کازینو، کامیون‌های ولوو با مجموعه‌ای از آگهی‌های بازرگانی ساخته شده در سال‌های 2012 و 2013، به سفر خود ادامه می‌دهند. در مجموع، این فیلم ها بیش از 100 میلیون بار در یوتیوب دیده شد که نه تنها به تقویت برند کامیون ولوو کمک کرد ، بلکه افزایش علاقمندی به خرید آن را نیز سبب شد.

 

کلیس نیلسون، رئیس کامیون ولوو می گوید " ما واقعا از اینکه افراد زیادی به محصولات ما توجه دارند خوشحالیم. با پخش جدیدترین فیلم ما در مورد گیربکس جدید ولوو تراکس، I-Shift Dual Clutch ، ما همچنان به تولید و انتقال نوآوری‌های تکنولوژیکی خود به روشی که نه تنها برای افراد علاقه‌مند به کامیون‌ها بلکه برای عموم مردم نیز مرتبط باشد ادامه می‌دهیم".

I-Shift Dual Clutch در ژوئن امسال در اروپا عرضه شد و از سپتامبر 2014 در تمام بازارهایی که که ولوو FH را با موتورهای 6Euro  13 D با قدرت خروجی 460، 500 یا 540 اسب بخار عرضه می کنند، در دسترس خواهد بود.

 

حقایقی درباره I-Shift Dual Clutch

  پایه I-Shift Dual Clutch مبتنی بر گیربکس I-Shift است. با وجود داشتن قطعات جدید زیاد، اما واحد جدید تنها 12 سانتی متر از گیربکس I-Shift معمولی بلندتر است.

 I-Shift Dual Clutch در صورت نیاز ، دنده را بدون فوت وقت در انتقال نیرو تعویض می کند. در شرایطی که ردکردن چند دنده بهتر باشد، گیربکس جدید مانند یک واحد I-Shift معمولی عمل می کند.

I-Shift Dual Clutch بدون وقفه در انتقال نیرو در تمام دنده ها، دنده ها را تعویض می کند؛ به غیر از تغییرات محدوده ای که در تعویض دنده 6 به 7 رخ می دهد.

تعویض دنده نرم به معنای سایش کمتر در خط پیشران و بقیه تجهیزات خودرو است.

مصرف سوخت گیربکس I-Shift Dual Clutch و I-Shift مانند هم است.

I-Shift Dual Clutch در ولوو FH جدید، به عنوان مکمل گیربکس های I-Shift و دستی موجود است.

 

کامیون های ولوو دارای راه حل های حمل و نقل کاملی  برای مشتریان حرفه ای خود بوده و طیف کاملی از کامیون های وزن متوسط تا سنگین را ارائه می دهد.پشتیبانی مشتری از طریق شبکه جهانی توسط 2100 فروشنده و کارگاه در بیش از 140 کشور تضمین می شود.کامیون های ولوو در 14 کشور در سراسر جهان مونتاژ می شوند.

در سال 2013 بیش از 16000 کامیون ولوو در سراسر جهان تحویل مشتریان داده شد. کامیون‌های ولوو بخشی از گروه ولوو ، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در جهان در زمینه کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تجهیزات ساختمانی و سیستم‌های محرک برای کاربردهای دریایی و صنعتی است. این گروه همچنین توانایی در زمینه تامین مالی و خدمات دارد. ولوو بر اساس ارزش های اصلی کیفیت، ایمنی و مراقبت از محیط زیست کار می کند.

 

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1403/05/18
    ولو واقعا بی نظیره. اگر سیستم سرسلند میشد همانند اف ۱۲ ۶ تیکه زد هنوز خیلی باصرفه ترهس
  • کاربر میهمان 1403/05/12
    عالیه ممنون
  • کاربر میهمان 1402/11/14
    سپاس فراوان از شما که این مطالب رو جمع آوری کردید باتشکر از زحمات نمایندگی زهرایی ممنون
  • کاربر میهمان 1401/04/19
    خدا برات خوش بخواد اقاى كيليس نيلسون 🌷🌷🌷🌷🌷🌷
  • کاربر میهمان 1401/04/19
    ولوو همیشه بهترین بوده و هست. ممنون از توضیحتون در مورد این موضوع.
  • کاربر میهمان 1401/04/19
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1401/04/18
    واقعا توی همه چی نمونه اید
  • کاربر میهمان 1401/04/18
    اطلاعتی درباره عملکرد دنده داشبورد بزارین
  • کاربر میهمان 1401/02/28
    مرسی بابت اطلاع رسانی دقیق تون❤❤❤
  • کاربر میهمان 1401/02/28
    دمتون گرم بابت مطالب مفیدتون
  • 1400/11/16
    عالی هستش عالیتر میشد اگه انیمیشن تعویض دنده رو بصورت برش خورده بار گذاری میکردید