گیربکس مدل SPO2812 ولوو

 

کلاچ دوگانهI-Shift  گیربکسی است با قابلیت جابجایی قدرت، و در بیشتر تعویض دنده های تک مرحله ای، قدرت را بدون وقفه به چرخ ها منتقل می کند.دارای 12 دنده و گشتاور 2800 نیوتن متر است.

کلاچ دوگانهI-Shift  دارای یک سیستم تعویض دنده منحصر به فرد و سریع بوده که امکان تعویض دنده powershift (تعویض سریع) را فراهم می کند.

تعویض سریع این امکان را برای اکثر تعویض دنده های تک مرحله ای فراهم می کند تا انتقال نیرو و گشتاور در حین تعویض دنده بدون وقفه انجام شود.نسبت پوشش زیاد گیربکس سبب کشش بالا و مصرف سوخت کم در استارت میشود. نرم افزار پیشرفته استراتژی های تغییر دنده مناسبی دارد. کلاچ دوگانه I-Shift  وزن ترکیبی ناخالص را تا 80 تن تحمل می کند که برای عملیات طولانی و منطقه ای، از جمله حمل و نقل الوار، ایده آل است.

در حمل و نقل های با سرعت و توپوگرافی بسیار متفاوت، کلاچ دوگانه I-Shift برای نگه داشتن بالاترین میانگین سرعت ممکنه و با عملکرد مصرف سوخت عالی، ایده آل است.همچنین انتقال قدرت بدون وقفه کمک می کند تا یک سواری بسیار نرم داشته و انتخابی عالی برای بسیاری از حمل و نقل های حساس باشد.

می توان یک پمپ قوی برای شروع حرکت، دارای کندگیر فشرده و پمپ فرمان اضطراری بر روی سیستم انتقال قدرت نصب کرد. برای  SPO2812 یک خنک کننده روغن مورد نیاز است.

فواصل طولانی بین تعویض روغن، باعث کاهش هزینه های عملیاتی و اثرات زیست محیطی می شود. با داشتن روغن مخصوص، تعویض فیلتر و روغن، پس از حداکثر 450000 کیلومتر و یا هر سه سال یکبار انجام می شود.

 

  کنترل الکترونیکی و ملاحظات ارگونومیک

انتخابگر دنده و اهرم آن برای کار راحت تر و ایمن تر در صندلی راننده تعبیه شده است. برای تعویض دنده هیچ نیازی به تماس مکانیکی با اهرم دنده نیست. در عوض تعدادی سنسور در انتخابگر دنده این وظیفه را به عهده دارند.

کنترل گر تعویض دنده را به‌عنوان یک آپشن، می‌توان به جای نصب استاندارد روی صندلی در داشبورد نصب کرد.

سیستم انتقال قدرت (گیربکس) دو کلاچه

I-Shift دو کلاچه را می توان به عنوان ادغام "دو گیربکس با دو کلاچ" در یکی نامید. هر دو کلاچ به دو شفت ورودی جداگانه متصل هستند که مستقل از یکدیگر کار می کنند.با داشتن یک گیربکس 12 دنده ، یک شفت شش دنده با شماره های فرد و دیگری شش دنده شماره زوج را نگه می دارد.اگر دنده اول درگیر شد، یکی از کلاچ ها عمل می کند.زمانی که نیاز به تعویض دنده باشد دنده دوم شفت دوم درگیر شده و متصل می شود، و گشتاور تحویلی به چرخ ها بدون وقفه و درگیری به کلاچ دوم منتقل می شود.

این عملکرد به عنوان "تعویض سریع" نامیده شده و در همه تعویض دنده های تک مرحله ای به جز بین دنده 6 و 7 (تعویض دنده محدوده) انجام می شود. توجه داشته باشید که بسته به استراتژی نرم افزاری و عواملی مانند GCW و موقعیت دریچه گاز در موارد و/یا شرایط خاص، گیربکس تغییر دنده "معمولی" دارد.

کنترل کلاچ ها توسط DCCA (محرک کلاچ متمرکز دوگانه) که خود از طریق DCVU (واحد سوپاپ دو کلاچه) به صورت پنوماتیکی کنترل می شوند، است. واحد دیگر، GCU (واحد کنترل گیربکس)، تعویض دنده ها را کنترل می کند. کلاچ ها از نوع خشک هستند.

I-Shift دو کلاچه یک سیستم تعویض دنده بسیار انعطاف پذیر است. در حالت اتومات، حتی با فعال بودن کروز کنترل، دنده ها به طور خودکار تعویض می شوند.

در شرایط حساس رانندگی، راننده می تواند دنده فعلی خود را با انتخاب حالت دستی ("M") قفل کرده و این امکان را ایجاد کند که با یک دکمه تعبیه شده روی دسته دنده، دنده را تعویض کند.با توجه به اینکه عملکرد کلاچ توسط سیستم تعویض دنده کنترل می شود، پدال کلاچ وجود ندارد.

اعداد نمایش داده شده در صفحه: 1. برنامه رانندگی 2. دنده انتخابی 3. دنده های موجود (پایین/بالا) 4. حالت رانندگی

 

برنامه های رانندگی برای بازدهی بهینه

راننده در حالت اتومات می‌تواند یکی از برنامه‌های «کاربردی» یا «اقتصادی» را انتخاب کند. تعویض دنده ها توسط یک دکمه روی انتخابگر دنده انجام می شود.بسته به شرایط جاده، این عملکرد استراتژی های متفاوتی را برای تعویض دنده ارائه می دهد.در حالت اقتصادی مصرف سوخت مناسبی فراهم می شود. در حالت "Performance" تعویض دنده شدیدتری انجام می شود و در مواقعی که به قدرت موتور اضافی نیاز است این حالت کاربرد دارد.توسط کنترل ‌های دنده‌ای که روی داشبورد نصب شده‌اند، هیچ گزینه اقتصادی یا کاربردی و یا حالت دستی یا عملکرد  Limp-home (رانندگی آرام) وجود ندارد.

با انتخاب یک برنامه متناسب با برنامه حمل و نقل خاص ، می توان ویژگی ها و عملکرد گیربکس را از طریق نرم افزار تنظیم کرد.این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ که تعویض دنده در هر موقعیت را با بهترین استراتژی و به همراه یک جایزه اضافی در حالت تعویض سریع ارائه دهند.

 

 دو شفت ورودی و محدوده چرخدنده همگام سازی شده (همزمان)

بخش اصلی دارای دو محور ورودی، سه نسبت اصلی دنده های جلو و یک نسبت دنده عقب است.یک چرخ دنده سیاره ای محدوده همزمانی در محفظه قرار دارد.کلاچ های سگی (کلاچهای درگیر توسط فاصله نه اصطحکاک) بخش اصلی ناهمگام هستند (همزمان نیستند).در همه تعویض های سریع، یک واحد مکانیکی سرعت مناسب را قبل از درگیری با دنده دیگر هماهنگ می کند (زمان انتقال نیرو به دنده دیگر).در دیگر تعویض ها، کنترل موتور و ترمز گیربکس سبب همگام سازی سرعت می شود.

اجزای قوی و قابل اعتماد

تمامی چرخ دنده ها از فولاد مخصوص و سخت پوسته ساخته شده که استحکام قابل ملاحظه ای دارند. باوجود چرخ دنده های مارپیچ در بخش اصلی و نیز بخش تغییر محدوده، در هر لحظه درگیری سطح چرخ دنده ها در مشبک بیشتر است.این کار سبب عملکردی بی صدا و با قابلیت اطمینان بالا می شود.

 ویژگی ها و مزایا

  • تعویض دنده روان و سریع بدون افت گشتاور و قدرت، رانندگی بسیار راحتی را به فراهم می کند.
  • تعویض سریع برای همه تعویض دنده های تک مرحله ای امکان پذیر است، به جز تعویض دنده محدوده (دنده 6-7).
  • سیستم تعویض دنده کاملاً خودکار امکان رانندگی بسیار راحت و مصرف سوخت کم را فراهم می کند.
  • تغییرات دنده با شرایط حمل و نقل معمول توسط بسته های نرم افزاری تطبیق داده می شود.
  • امکان انتخاب دستی دنده و قفل کردن دنده فعلی، انعطاف پذیری و نرمی رانندگی را افزایش می دهد.
  • وزن کم به لطف ساختار فشرده و بدنه های آلومینیومی.
  • مناسب برای حمل و نقل های طولانی و منطقه ای، از جمله عملیات حمل الوار.

 

مشخصات

نوع معین شده .........................................................................................................SPO2812

حداکثر گشتاور تولیدی...................................................................................2800 نیوتن متر

حداکثر وزن ناخالص ترکیبی.....................................................................................80 تن

وزن بدون روغن ......................................................................................................... 307 کیلوگرم

وزن کلاچ دوگانه ............................................................................................................112 کیلوگرم

مقایسه افزایش وزن خودرو با SPO2812 نسبت به..................................................... I-Shift 101 کیلوگرم

مدل.........................................................................گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و تعویض محدوده

تعداد دنده های جلو...................................................................................................... 12

تعداد دنده عقب...................................................................................................... 4

موقعیت انتخابگر دنده:

R .........................................................................................................دنده عقب

N .........................................................................................................خلاص

A .........................................................................................................اتوماتیک

M .........................................................................................................دنده دستی

برنامه های رانندگی:

E.........................................................................................................اقتصادی

P.........................................................................................................برنامه کاربردی

B.........................................................................................................برنامه ترمز (اختیاری)

L.........................................................................................................عملکرد Limp Home (رانندگی آرام)

حجم تعویض روغن .........................................................................................................حدود 16 لیتر

خنک کننده روغن با ظرفیت معمولی....................................................................................حدود 16 لیتر

خنک کننده روغن با ظرفیت بالا...........................................................................................حدود 17 لیتر

 برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/12/09
    عالی
  • کاربر میهمان 1400/11/30
    عالی