موتورهای AMT-D و ۱۰ EPA
I-Shift ولوو
۲ پدال، ۱۲ سرعته، گیربکس مکانیکی خودکار
نسبت تراکم کلی:
برای اوردرایو ۱۵.۴:۱
برای مستقیم ۱۴.۹۴:۱
۲۸٪ مراحل دندهای
یک کانترشفت(محور واسط جعبه دنده)
ظرفیت بالای گشتاوری
سبک وزن
۵۹۷ تا ۶۱۱Ibs.
ویژگیهای I-Shift
گیربکسی است که ویژگیهای زیر را دارد:
- مصرف سوخت اقتصادی - نرم افزار هوشمند، ECO-ROLL®
- عملکرد - برنامه شیفتینگ بهینه شده
- مطمئن - نسل چهارم ولوو AMT
- کارکردی آسان و نرم
- پکیجهای با ویژگی خاصِ متناسب با ترجیحات مشتری
- سبک وزن / افزایش ظرفیت باربری
- سهولت کار / یادسپاری راننده
- ویژگیهای منحصر به فرد زیاد دیگر ولوو!
مزایای وزنی I-Shift
چه چیزی I-shift را هوشمند میکند؟
کار گروهی. ادغام. اطلاعات.
- I-Shift نقشه کاربرد هر موتور را برای رتبههای مختلف آن میداند
- تنها ولوو قابلیت این را دارد که به این خوبی ترکیب شود.
- سطح اطلاعات بالاتر
- نتیجه: حداکثر هوش و کارایی
به گیربکس برای کنترل موتورمان اعتماد داریم!
ویژگی های انحصاری I-Shift
- استراتژی شیفتینگ نوآورانه
- شش (۶) بسته ویژگی نرم افزاری
- کنترل شیفتر به دو سبک – پایهای، پرمیوم
- حالتهای اقتصادی / پریفورمنس با شیفتر پریمیوم
- رابط نمایش اطلاعات راننده ولوو
- پدال گاز با سوئیچ Kick-Down
- ادغام با پرفورمنسهای اضافی
- پروتکل اختصاصی موتور گیربکس
- فعالسازی گیربکس برای کنترل موتور
- Eco-Roll
- قابلیت ارتقا به ردههای بالاتر موتور در فروش مجدد
دو مدل کنترل I-Shift ولوو
شیفتر معمولی:
- بدون دکمه های E/P یا Up/Down
- کمترین میزان دخالت راننده
شیفتر پریمیوم(ویژه):
- کنترل کامل توسط راننده
E / Pحالات عملیاتی
حالت مصرف سوخت اقتصادی
- در حالت«E» گیربکس نقاط تغییر و پارامترهای فرمان موتور را انتخاب میکند که صرفهجویی در سوخت را به حداکثر برساند. نقاط تعویض دنده در دور موتورهای پایین است و برای از بین بردن کندی سرعت در دندههای پایین برخی از آنها را نادیده میگیرد.
حالت پرفورمنس
- در حالت «P/P+»، امکان درجهدار شدن به حداکثر میرسد. دور موتور هر دنده افزایش یافته، دندههای بیشتری بکار میرود و خودرو قدرت بیشتری خواهد داشت. حالت «P» پس از مدتی که بلا استفاده بماند به طور پیش فرض به «E» باز میگردد.
- حتی زمانی که از شیفتر پریمیوم استفاده میشود، سوئیچ E/P برنامهریزی میشود و اگر مایل باشند، در هنگام فروش مجدد آن را مجددا فعال میشود کرد.
ویژگیهای اضافی پرفورمنس/P+
توانایی کاهش و از بین بردن تاب خوردن و لرزش
- I-shift قابلیت این را دارد که ماشین را به جلو و عقب تاب داده تا از گیرکردن ماشین جلوگیری کند.
- شیفتر اکثرا نیازی به تغییر دنده بین جلو و عقب ندارد - فقط کافی است شتاب دهنده را فشار دهید.
ویژگیهای اضافی P+
راه اندازی برق
- اگر وسیله نقلیه در ماسه یا خاک بسیار نرم گیر کند و به بسته نرم افزاری پرفورمنس مجهز باشد،
- I-Shift میتواند از گشتاور اضافی موتور برای دوباره به حرکت درآوردن خودرو استفاده کند.
ویژگیهای اضافی شیفتر پریمیوم
جلوگیر از تغییر دنده هنگام رانندگی
- با فشار دادن دکمه پلاس (+) روی شیفتر به هنگام پایین بودن دور موتور، داون شیفت را به تعویق بیندازید – این ویژگی برای زمانی که به تپهای نزدیک میشوید و نمیخواهید دنده را تغییر دهید، مفید است.
- با فشار دادن دکمه پلاس (+) روی شیفتر، آپ شیفت را به تاخیر بیاندازید - هنگام رانندگی در سربالایی با کشش ضعیف یا هنگام نزدیک شدن به تپهای که برای عملکرد بهتر به دور موتور بالاتری نیاز دارید، مفید است.
ویژگیهای اضافی شیفتر پریمیوم
بهترین داون شیفتهای ممکن
- برای بهکارگیری یک داون شیفت بزرگ به جای چند دنده کوچکتر – مثلا زمانی که به تپه شیب داری در جاده خاکی نزدیک میشوید و به سرعت موتور بالاتری نیاز است.
- I-Shift از حسگر درجه و محاسبات GCW برای انتخاب بهترین دنده استفاده می کند.
مداخله راننده
- موقعیت انتخابگر
- ارائه دنده
- احتمال بالا و پایین بودن دندهها
- حالت اقتصادی/ پرفورمنس
- فعال بودن یا نبودن Eco-Roll
- انتخاب ترمز موتور
ادغام با پرفورمنسهای ویژه
- ادغام با بسته نرمافزاری پرفورمنس ویژه
- میتوان به صورتی کامیون را برنامهریزی کرد که راننده مجبور به بدستآوردن پاداشهای ویژه شود تا بتواند از عملکرد Kick-Down و/یا پرفورمنس مود استفاده کند.
Eco-Roll
- بر پایه مدیریت انرژی
- در دندههای بالا در هنگام پایین آوردن دنده، ذخیره سوخت انجام میشود
- با جدا کردن موتور، در مصرف 30 اسب بخار صرفه جویی میکند ، مسافت بیشتری را قبل از سوختگیری طی میکند.
- به محض استفاده از دریچه گاز، پدال ترمز یا ترمز موتور به حالت عادی باز میگردد
رابط ادغام ترمز موتور
ادغام کروز کنترل موتور، ترمز موتور و گیربکس با هم برای عملکرد یکپارچه
- خاموش
- «A»- اتوماتیک
- فعالسازی Eco-Roll
- فعالسازی کروز کنترل ترمز
- ۱،۲،۳ – کنترل ترمز موتور I-VEB به صورت دستی
- «B» - برنامه ترمز I-Shift برای حداکثر کردن تاخیر در داون شیفت
- روشن بودن سوئیچ مثبت/ منفی برای عملکرد کروز کنترل ترمز
قابلیت ارتقاء
- I-Shift بدون نیاز به تغییر کلاچ یا گیربکس، ارتقاء هر نوع موتور موجود را میتواند انجام دهد.
- در هنگام معامله برای بالا بردن ارزش باقیمانده، I-Shift را می توان از حالت پایه به پریمیوم شیفتر ارتقا داد.
- I-Shift با هر پکیج نرم افزاریای تغییر میکند(هم سطح میشود).
پکیج کلاچ I-Shift
- كلاچ 17 اینچی ارگانیک با فنر کاهشی
گارانتی کلاچ
- وظیفه عادی = ۳ سال / ۳۰۰۰۰۰ مایل / ۷۵۰۰ ساعت
- کار سنگین = ۳ سال / ۲۵۰۰۰۰ مایل / ۶۲۵۰ ساعت
- وظیفه شدید = ۱ سال / ۱۰۰۰۰۰ مایل / ۳۲۵۰ ساعت
پدال گازبا سوئیچ Kick-Down
- گیره محکم نزدیک به پایین
- در حالت «Kickdown»، در صورت امکان، داون شیفت اتفاق افتاده و شتاب به حداکثر میرسد.
حالت رانندگی خودکار
آسانسازی رانندگی کم سرعت
- امکان رانندگی با سرعت دور موتور در هرکدام از دندههای محدوده پایینتر را میدهد (۱-۶)
- گذر سریع از دریچه گاز (یا دکمه + در شیفتر Premium) باعث بالا بردن دنده میشود.
- فشار جزئی بر پدال ترمز (یا دکمه - روی دنده Premium) باعث پایین آمدن دنده میشود.
- کلاچ لیز نمیخورد و فقط زمانی باز میشود که خودرو متوقف شود.
- کارایی خوب در دنده عقب تریلی.
سنسور درجه به I-Shift امکان «دیدن» آنچه در پیشرو است را میدهد
فناوری اطلاعات
- I-Shift دارای سنسور درجه است، بنابراین می داند درجه شیب چقدر است و آیا متغییر است یا خیر.
- I-Shift مدام درجه، سرعت خودرو، شتاب، تقاضای گشتاور، وزن، غلتش و مقاومت هوا را کنترل میکند.
- I-Shift به طور مداوم کارآمدترین حالت موتور را در ۳۰ ثانیهی بعدی پیشبینی و انتخاب میکند.
استارت کمکی در سربالایی
روغنکاری اجباری(خودکار)
- پمپ روغن مخصوص نوع دنده
(مشابه پمپ روغن موتور)
- برای روغنکاری بهتر، روان کننده را از طریق گذرگاههای از قبل مشخص شده پمپ میکند.
- فیلتر روغن لوب هر گونه آلودگی را از بین میبرد
- پس از۵۰۰۰۰۰ مایل رانندگی در بزرگراه نیاز به تعویض روغن دارد
PTOها
عملکردهای I-Shift PTO
- پایه - همیشه همراه با I-Shift
- موقعیتهای جداسازی از پیش تعریف شده - کم، زیاد
- کنترل پایه(میله)
- پیشرفته - اختیاری، شامل عملکرد پایهای است
- امکان انتخاب موقعیت جداسازی در صورت مجهز بودن به شیفتر پریمیوم
- در هنگام درگیری PTO سرعت موتور را محدود کنید، کنترل بیشتر دور در دقیقه
- خلاص کردن خودکار
- مهار دنده عقب
- تنظیم ترمز پارک
- *نیازمند ماژول Body Builder*
دستورالعمل های کاربردی I-Shift
- شروعهای سنگین را با «P» داشته باشید
- تا ۱۴۳۰۰۰ پوند از هم اکنون در بزرگراه (D۱۶).
- VHD مسطح یا نیمه تپه ای خارج یا داخل بزرگراه تا ۱۱۰۰۰۰ که اکنون شروع میشود.
- در موارد کاملاً خارج از جاده (استخراج معدن سنگین و غیره) باید همچنان از آلیسون استفاده کنید.
- بدون میکسر، بدون انصراف همانند گذشته؛ با این حال کامیونهای کمپرسی ۴x۶، ۸x۴، ۱۰x۴، ۱۲x۴، کامیونهای تراشه ۱۰۵۵۰۰، انتقال کمپرسی ۱۰۵۵۰۰، کامیونهای بلوک، کامیونهای آتشنشانی، برف روبها، خطوط نواری، کامیون های vac و غیره.
- فقط در صورتی که ضربدر قرمز دریافت کردید، از فرم درخواست استفاده کنید.
Volvo I-Shift چه کاری انجام نمی دهد؟
I-Shift اگر به اشتباه در دنده بسته شود و فشار هوا پایین بیاید، با دنده قفل نمیشود.
- در عوض هنگامی که کلید را با انتخابگر در دنده خاموش کنید، گیربکس قبل از خاموش شدن موتور به حالت خلاص بر میگردد.
I-Shift سکوء بارگیری یا ذخیره سازی سپر ICCتان را پاره نمیکند(جدا نمیکند).
- درعوض، هنگامی که به عقب برمیگردید و ترمز را لمس میکنید، به سرعت از کلاچ خارج میشود
I-Shift به شما «بوق هشدار» نمیدهد تا به شما خبر دهد نمیتواند شیفت(تغییر) کند.
- در عوض میگوید که آیا میتوانید با فِلشهای DID قبل از جابجای شیفت کنید یا خیر.
اگر در حالت دستی توقف کنید و سعی کنید با دنده خیلی بالا استارت بزنید، I-Shift بیحرکت نمیماند.
- در عوض پیام پاپ آپی(اخطار کوچک) ازتان میخواهد که شیفت را پایین بیاورید یا آن را در «D» قرار دهید.