کیت تقویتی بیودیزل B100 مطابق استاندارد یورو 6

شرکت ولوو نسخه‌ی جدیدی کیت بیودیزل B100 را ارائه کرده است. این محصول برای موتورهای یورو 6 کاربرد دارد.

در حال حاضر گازوئیل زیستی یا همان بیودیزل، با اسم علمی FAME ( متیل استر اسیدهای چرب) مشهور است. شرایط بهره برداری از بیودیزل، در استاندارد EN14214 ارائه گردیده‌اند.

سوختی که بطور صد درصدی از بیودیزل ساخته شده باشد، به عنوان "B100" به رسمیت شناخته می‌شود.

مطابق استاندارد EN14214، درصد انرژی موجود در بیودیزل به طور میانگین 8 % کمتر از گازوئیل معمولی است. در چنین شرایطی احتمال دارد کیفیت رانندگی و بازدهی سوخت کاهش پیدا بکند. ضمناً خطر افزایش مصرف سوخت هم وجود دارد.

استاندارد EN14214 به منزله حداقل شرایط برای استفاده از موتورهای یورو 3-5 محسوب می‌شود. اما همین شرایط برای موتورهای یورو 6 کافی نیستند. برای فعال شدن قابلیت‌های کاتالیزور اکسیژن و DPF، ملاحظات سخت گیرانه تری برقرار هستند. بطور خاص درصد فلزات قلیایی، و فلزات قلیایی خاکی تحت سخت گیری‌های بیشتری هستند. جدول زیر را ببینید.

اینکه چرا به نوع خاصی از بیودیزل نیاز پیدا می‌کنیم (دیزل B)، به این خاطر است که بیودیزل دارای خواص متعددی است که روی میزان آلایندگی و تشکیل مجدد ذرات آلاینده در فیلتر ذرات سوخت (DPF) اثرگذار هستند. این فیلتر در لوله اگزوز موتور یورو 6 نصب شده است. از طرفی دیگر، مقررات آلایندگی یورو 6 لزوم دریافت مجوزی جداگانه برای تمامی سوخت‌های ناسازگار با استاندارد گازوئیل (EN590) را مطرح ساخته‌اند.

بیودیزل نوع B به همراه نرم افزار بروزرسانی شده موتور ارائه گردیده است. این نرم افزار قادر به راه اندازی موتورها مطابق هر دو نوع استاندارد EN590 (گازوئیل معمولی)، و EN14214 (بیودیزل) است.

ویژگی‌ها و مزایا

  • بیودیزل یک سوخت غیرفسیلی است و آثار مخرب محیطی را کاهش می‌دهد.
  • در بسیاری کشورها، هزینه خرید بیودیزل کمتر از گازوئیل معمولی است.
  • در صورت استفاده از بیودیزل عملکرد "بخاری پارکینگ[1]" تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. علت این است که بخاری بطور 100 % با بیودیزل سازگار است.

مطابق همان استانداردهای قبلی (DIN)، انحراف از درصد و کیفیت سوخت مطلوب، منجر به کاهش عمر مفید و مراجعه بیشتر به مراکز خدمات می‌شود. ضمن اینکه گارانتی از بین می‌رود.

نمایندگی مجاز بایستی اطلاعات راننده راجع به "بازتولید نیرو در حالت توقف" را چاپ کرده و در اختیار راننده قرار بدهد.

مشتری که کامیون خود را با استفاده از کیت بیودیزل B100 بروزرسانی می‌کند، بایستی قوانین نگهداری و استفاده از کامیون را رعایت کند. تمامی موارد از طریق یک قرارداد واحد ارائه می‌شوند. قرارداد در دو نسخه کپی شده و توسط مشتری و فروشنده در نمایندگی ولوو امضا می‌شوند.

نحوه بروزرسانی این موتور، دقیقاً مشابه نحوه بروزرسانی سایر موتورها است. یک فایل آرگوس ایجاد و جزئیات را به بخش پشتیبانی فنی کامیون در شهر خود ارسال کنید.پس از تکمیل فرایند، مجوزی صادر و برای مشتری ارسال می‌شود. تعمیرگاه مجاز ولوو بایستی دستورالعمل‌ها را کاملاً رعایت بکند.

تعمیرگاه مجاز، تمامی توضیحات لازم را از مسیر نرم افزار/ تغییرات آلایندگی/ بروزرسانی جدید آلایندگی کسب می‌کند.

[1]نسل جدید بخاری پارکینگ(Th90Pro، AteVo2000)، می‌تواند بطور 100 % بر اساس بیودیزل عمل بکند. طرز کار مطابق استاندارد EN14214 است. نمونه‌های قبلی بخاری پارکینگ (TH90ST ،AT2000ST )، فقط 7 % از بیودیزل استفاده می‌کردند.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟