کاهش خودکار ارتفاع کامیون برای کامیون‌های FH4,FM4

کاهش خودکار ارتفاع کامیون (ASF-DLL) برای کامیون‌های FH4,FM4

ارتفاع کامیون، یکی از عوامل مهمی است که روی آسایش رانندگی، و میزان مصرف سوخت تأثیر دارد. وقتی ارتفاع رانندگی کامیون کم بشود، مقاومت هوا هم کاهش می‌یابد. متعاقباً میزان مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد.

سیستم تنظیم خودکار و کاهش ارتفاع (ASF-DLL)، منجر به کاهش خودکار ارتفاع شاسی در سرعت‌های بالاتر می‌شود. بدین ترتیب عملکرد آیرودینامیک کامیون ارتقا یافته، و در مصرف سوخت آن صرفه جویی می‌شود. پس از روشن شدن کامیون، سیستم فوق الذکر بطور خودکار فعال می‌شود.

ویژگی‌ها و مزایا

  • هنگامی که ارتفاع کامیون کمتر باشد، مقاومت در برابر هوا نیز کمتر می‌شود.
  • هرچقدر نیروی ضدمحرکه کمتر باشد، مصرف سوخت نیز کمتر می‌شود.

وقتی سرعت کامیون به 60 کیلومتر/ ساعت برسد، قسمت جلو و عقب شاسی پایین آورده می‌شود. بدین ترتیب از منحرف شدن شاسی (هم تراز نبودن) جلوگیری می‌شود.

هنگامی که سرعت به کمتر از 30 کیلومتر/ ساعت برسد، شاسی بطور خودکار به سطح ارتفاع عادی برمی گردد (ارتفاع عادی رانندگی)

اگر در جاده‌های نامساعد رانندگی می‌کنید، از فعالسازی این گزینه (کاهش خودکار ارتفاع) ممانعت نمایید. اگر سرعت دائماً بین 30-60 نوسان می‌کند هم از این ابزار استفاده ننمایید. این شرایط منجر به بالا/ پایین رفتن‌های غیرضروری شاسی شده و هوای فشرده زیادی را تولید می‌کند.

برای غیرفعال کردن این قابلیت، سوئیچ مربوطه را فشار دهید. وقتی این قابلیت غیرفعال باشد، لامپ داخل سوئیچ روشن می‌شود. برای فعالسازی مجدد این قابلیت، یک بار دیگر سوئیچ را فشار دهید. لامپ داخل سوئیچ خاموش می‌شود.

کنترل دستی تعلیق هوا، برای رانندگی در سرعت‌های کمتر از 30 کیلومتر/ ساعت ممکن است. در این حالت، کاهش خودکار ارتفاع غیرفعال شده است. محدوده آستانه سرعت، و مقدار کاهش ارتفاع با استفاده از پارامترهای موجود در بازار لوازم یدکی قابل تغییر هستند.

برای خرید قطعات یدکی ولوو کلیک کنید

برای خرید کالاها و هدیه تزئینی ولوو کلیک کنید 

دیدگاه شما چیست؟