دستورالعمل استفاده از کامیون

تشخیص تریلی

از طریق این منو می‌توان قابلیت تشخیص تریلی را خاموش کرد. یکی از دلایل غیرفعال نمودن "تشخیص تریلی"، جلوگیری از روشن و خاموش شدن مکرر چراغ‌های عقب تریلی (چراغ‌هایی از نوع led) است. LCM، در حال حاضر قادر به تشخیص جریان مصرفی اندک این نوع لامپ‌ها نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم که از لامپ‌های رشته‌ای متداول استفاده شود.

1-  با استفاده از کلیدهای V و ^ و روشن و خاموش، حالت‌های مختلف را انتخاب نمایید.

2-  با استفاده از دکمه Select یکی از حالت‌ها را انتخاب کنید.

3-  اگر دکمه Esc زده شود، عملیات لغو می‌شود.

نکته : بخاطر داشته باشید که تشخیص تریلی را به حالت "روشن" برگردانید. روال کار مشابه حالت خاموش کردن است.

نکته : هنگامی که گزینه‌ی تشخیص تریلی برای یک کامیون فعال باشد، ملاحظات اساسی تشخیص جهت خطا روی تریلی از دسترس خارج می‌شوند (با توجه به لامپ هشدارECE R48 6.5.8).

اگر گزینه‌ی "تشخیص تریلی" خاموش باشد، راننده اطلاعات زیر را مشاهده می‌کند :

  • چراغ تریلی روی صفحه‌ی نمایش غیرفعال است (لامپ هشدار)
  • این احتمال وجود دارد که گیربکس i-shift، دنده نامناسبی را برای روشن کردن انتخاب نماید. در صورت اتصال به تریلی و بالا بودن دنده، بایستی نسبت به تنظیم دستی آن اقدام نمود.
  • قابلیت ESP (برنامه پایدارسازی الکترونیکی) روی کامیون‌های نسل سوم EBS در دسترس است (ساخته شده از هفته 335 به بعد). اگر گزینه تشخیص تریلی غیرفعال باشد، کارایی ESP کاهش می‌یابد.
  • بعد از اتصال/ جداکردن تریلی، سیستم ترمز EBS در محاسبه‌ی صحیح وزن کُل مشکل پیدا می‌کند. همین مساله منجر به تغییر در کیفیت ترمز، احساس شده از سوی راننده می‌شود.
  • هشدار روی صفحه نمایش مبنی بر غیرفعال بودن ABS روی تریلی، از دسترس خارج می‌شود. از طرفی دیگر، هشدار مبنی بر اینکه سیستم ABS تریلی کارایی خود را از دست داده است، تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد (عملکرد صحیح خود را حفظ می‌کند)
  • سیستم کنترل نور (LCM)، دیگر همچون گذشته کدهای خطا را به ابزار یکپارچه کننده کامیون ارسال نمی‌کند. این وضعیت هنگامی ایجاد شده که سیستم روشنایی چراغ‌های تریلی (برق مصرفی چراغ‌های تریلی) دچار اختلال شود.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟