LOADIND

نشانگر (شاخص) بار

 نشانگر بار امکان نظارت بر بار و وزن محور کامیون را فراهم می‌سازد. بدین ترتیب راننده می‌تواند از تنظیمات کامیون بطور کامل استفاده کند. کامیون این توانایی را پیدا می‌کند که حداکثر بار مجاز را حمل کند، و ضمناً خطر بارگیری بیش از حد مجاز نیز کاهش می‌یابد.

این نشانگر (شاخص) وزن روی هر محور، وزن بار و وزن کُل روی کامیون و تریلی را اندازه گیری کرده و نشان می‌دهد. برای نشان دادن اطلاعات تریلی، لازم است که تریلی را طبق استاندارد ISO11992-2 طراحی و راه اندازی کنیم. همچنین لازم است که کامیون به سیستم BSYS-EBS (سیستم ترمز الکترونیکی) مجهز باشد. با توجه به اینکه تریلی از چه استانداردی پیروی می‌کند، روی صفحه نمایشگر بار هر یک از محورها، یا صرفاً وزن کُل تریلی به نمایش گذاشته می‌شود.

کار با نشانگر بار آسان است و اطلاعات بصورت واضح، روی صفحه نمایشگر راننده قابل رویت هستند. این سیستم قادر به مدیریت و نمایش کامیون‌هایی با سه تریلی کامل/ نیمه تریلی است. در صورتی که سیستم مطابق دستورالعمل‌ها کالیبره شده باشد، حداکثر وزن قابل تحمل ± 250 کیلوگرم روی هر محور با تعلیق هوا، و ± 500 کیلوگرم روی هر محور با تعلیق فلزی، تضمین می‌شود.

راننده می‌تواند فرایند کالیبره کردن را با دنبال کردن دستورالعمل‌های گام به گام نشان داده شده روی صفحه نمایش کامیون، تکمیل بکند. تنها وسیله‌ای که برای کالیبره کردن نیاز است یک باسکول دقیق است (که روی کُل کامیون یا هر محور اعمال می‌شود). امکان ذخیره سازی نتایج کالیبره سازی برای حداکثر 20 تریلی مختلف وجود دارد. سیستم باید سالی یکبار کالیبره شود تا طرز کار دقیق آن تضمین شود.

ویژگی‌ها و مزایا :

  • امکان بهره برداری از حداکثر وزن مجاز بدون مواجهه با خطر بارگذاری بیش از حد (تحمل بار اضافه روی کامیون)
  • نظارت بر وزن بار
  • برخورداری از یک سیستم دقیق که کار با آن، خواندن و درک اطلاعاتش آسان است.

یک نمونه از اطلاعات روی صفحه نمایشگر کامیون

وضعیت بار روی صفحه نمایشگر در حالت‌های مختلف عملیاتی/ نصبی

. – عدم نمایش، * نمایش

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • 1401/04/11
    عالی