ترمز موتور ولوو
ترمز تراکمی ولوو با سیستم سوپاپ ادغام شده است.این ترمز منحصر به فرد بوده و دارای طرح ثبت شده است.طراحی خاص میل بادامک و انگشتی سوپاپ اگزوز امکان پرکردن و تخلیه گاز داخل سیلندرها را فراهم میکند. این کار کنترل فشار سیلندرها و نیروی ترمز پیستون ها را امکانپذیر می کند.
گاورنر فشار اگزوز در خروجی اگزوز توربو قرار دارد.زمانی که ترمز اگزوز فعال می شود، سوپاپ تقریبا بسته است.این امر باعث پس فشار بالا در مسیر رفت (کمپرس) پیستونها شده که منجر به کاهش سرعت موتور و خودرو میشود.
دسته کنترل چند منظوره
دسته کنترل ترمزهای کمکی بسته به نوع گیربکسی که کامیون به آن مجهز است دارای سه یا پنج موقعیت است.
الف. حالت خودکار. اگر کروز کنترل غیرفعال باشد، Brake Blending (ترمز مختلط) فعال است.زمان فشردن پدال ترمز ، نیروی ترمز بین ترمزهای معمولی و ترمزهای کمکی ترکیب میشود.
و. کلیه ترمزهای کمکی خاموش هستند.
1-3 تنظیمات سطح ترمز. ارائه تنظیمات بین 20 تا 100٪. گشتاور کل ترمز بستگی به ترمزهای کمکی نصب شده روی خودرو، وضعیت بار و دمای کندگیرکننده دارد. ترمز کمکی با رها شدن پدال گاز فعال می شود.با تنظیم دسته کنترل روی شماره 1 فقط اثر کامل ترمز برای گاورنر فشار اگزوز فعال میشود.
ب. حالت برنامه ترمز.خودروهای مجهز به I-Shift یا پاورترونیک Powertronic، به علاوه دارای"دکمه B" هستند که برای فعالکردن "برنامه ترمز" استفاده میشود.این کار تغییرات کاهشی سریع تری را در هنگام ترمزگیری ایجاد میکند.
نماد ترمز کمکی
نماد ترمز تریلر. در هنگام تجهیز کامیون به ترمز تریلر ، این عملکرد با دسته ترمز کمکی نیز کنترل میشود.
کارتون خیلی خوب ولی بهتره همراه فیلم آموزش داده بشه.با تشکر