لامپ

لامپ­ بخش مهمی از سیستم روشنایی خودرو است و در سیستم ایمنی کامیون­های ولوو اهمیت بسزایی دارد. کیفیت در سیستم روشنایی خودرو بسیار مهم است .

لامپ

رانندگی در شب چشم­ها را خسته می­کند و دقت بینایی در شب تنها 5% دقت بینایی در روز است. روشنایی ضعیف خودروها یکی از اصلی­ترین عوامل تصادفات جاده ایست و از این رو استفاده از هدلایت­های (لامپ جلو خودرو) با کیفیت در تامین ایمنی خودرو اهمیت والایی دارد. به منظور تامین امنیت راننده و سایر سرنشینان، نور لامپ­ها باید در تمام طول عمرشان کاملا یک دست و یکنواخت باشد.تامین روشنایی داخل کابین و استفاده از ویژگی­ ها و امکانات کابین کامیون­های ولوو مستلزم استفاده از لامپ­ های مجاز است. راحتی و آسایش راننده در رانندگی ایمن و صحیح نقش مهمی دارد و به افزایش سوددهی کلی خودرو کمک می­کند.

توضیحات فنی

لامپ­های کامیون­های ولوو با هدف پیروی از استانداردهای کیفی و ایمنی سخت­گیرانه ولوو، طول عمر بالا و عملکرد مطمئن طراحی و تولید می­شوند. استانداردهای ولوو در زمینه طول عمر لامپ بسیار بیشتر از حداقل­های تعیین  شده توسط استانداردهای بین­ المللی است.

لامپ­های هالوژن

لامپ­های هالوژن کارسنگین ولوو مقاومت فوق ­العاده ­ای در برابر انواع لرزش­ها داشته و بسیار بادوام­تر از لامپ­های معمولی در شرایط مشابه هستند. دسته ­بندی جدید ولوو شامل طیف گسترده­ای از لامپ­های کمکی و هالوژنی با دوام و طول عمر بالا می­باشد.

لامپ­های زنون

دمای رنگ لامپ­های زنون ولوو برابر 4150 درجه کلوین است که در مقایسه با نور لامپ­های هالوژنی به روشنایی طبیعی روز نزدیک­تر بوده و رنگ­شان برای چشم­ها راحت ­تر و ملایم ­تر است. لامپ­های زنون رشته ندارند و به همین دلیل در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم­ترند. روشنایی و طول عمر بالای این لامپ­ها ایمنی و امنیت خودرو و سرنشینان را تضمین می­ کند.

لامپ­های رتروفیت LED

از لامپ­های رتروفیت LED ولوو می­توان در کاربردهای متعددی در سیستم روشنایی داخلی خودرو استفاده کرد (در خودروهای آف­رود می­توان از این لامپ­ها در بیرون خودرو نیز استفاده کرد). دمای رنگ لامپ­های رتروفیت LED بین 4000 تا 6000 درجه کلوین است. نور این لامپ­ها یکنواخت و یکدست بوده و به محض نصب آماده استفاده هستند. طول عمر بالا و مصرف انرژی پایین از دیگر مشخصه­ های این لامپ­ها می­باشند.

تفاوت لامپ ها

لامپ­های ما از سخت­گیرانه ­ترین استانداردهای کیفی ولوو پیروی کرده و از ایمنی، طول عمر بالا و عملکرد مطمئن (کاهش خرابی) برخوردار هستند. مهندسان ولوو از همان ابتدای پروسه طراحی و توسعه، ایمنی را در صدر اولویت­های خود قرار داده ­اند. در دنیای امروز که سرعت و تعداد خودروها بسیار بیشتر از گذشته است اهمیت جمله «ببینید و دیده شوید» نه تنها هنگام رانندگی در شب - که احتمال تصادف 50% بیشتر است - بلکه حتی در روز نیز بیش از پیش حس می­شود.

طول عمر لامپ­های ولوو به طرز چشمگیری طولانی ­تر از حداقل ­های تعیین ­شده توسط استانداردهای بین ­المللی است. ایمنی و امنیت لامپ­های ولوو از سایر لامپ­ها بیشتر بوده و روشنایی خود را در تمام مدت طول عمرشان حفظ می­کنند. لامپ­های ولوو کیفیت و طول عمر بیشتری دارند و به همین دلیل احتمال خرابی آن­ها و ایجاد وقفه در کار خودرو کمتر بوده و در مجموع سوددهی خودرو را افزایش می­دهند. استفاده از لامپ­هایی غیر از لامپ­های ولوو و با کیفیت نامعلوم به علت طول عمر کوتاه ­تر باعث افزایش هزینه­ تعمیرات شده واحتمال کاهش ایمنی و آسایش راننده را در پی دارند.

سرویس

به منظور بهره وری از بالاترین کیفیت خدمات و تعمیرات و افزایش طول عمر قطعات دارا بودن مهارتها، ابزارآلات و تجهیزات زیر توصیه میشود:

• دسترسی و توانایی استفاده از دفترچه راهنمای ولوو به منظور تضمین کیفیت و کاهش زمان تعمیرات

• دفترچه راهنمای ولوو به صورت چاپی، نرمافزار موبایل آیفون و اندروید، اینترنتی و فایل پی دی اف در دسترس است.

بهره وری از بهترین کیفیت سرویس، کاهش زمان خرابی و افزایش حداکثر بازدهی تنها با استفاده از قطعات اصل ولوو و با پیروی از دستورالعملهای دفترچه راهنما ولوو امکانپذیر است.

قطعات زاپاس پیشنهادی

کیتهای لامپ زاپاس به منظور کاهش عواقب خرابی ناگهانی این لامپ ها موجود هستند و می توان آنها را به آسانی در کابین خودرو نگهداری نمود. توصیه میشود در صورت استفاده از لامپ های زاپاس، فورا از فروشگاه ولوو لامپ های جدید خریداری کرده و جای خالی آنها را پر کنید.

ویژگیها و مزایا

لامپ های هالوژن

• حداکثر توان مصرفی این لامپ ها 75 وات بوده و فشار موجود بر سیستم برق خودرو را کاهش میدهند. هزینه عملیاتی این لامپ ها پایین است.

• روشنایی این لامپ ها در موقعیتهای حساس و نزدیک در فاصله 50-100 متری جلوی کامیون تا 100 %بیشتر بوده و دید فوقالعاده ای را در اختیار راننده می گذارند. رانندگی با این لامپ ها بسیار راحت و ایمن می باشد.

• روشنایی این لامپ ها به علت طراحی دقیق نقاط روشن و تاریک برای رانندگانی که درلاین مخالف در حال رانندگی هستند آزاردهنده و کورکننده نیست. رانندگی با این لامپ ها بسیار راحت و ایمن میباشد .

• مقاوم در برابر ضربه و لرزش؛ عملکرد مطمئن و کاهش احتمال خرابی ناگهانی. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

• طول عمر این لامپ ها دوبرابر لامپ های معمولی است. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

لامپ های زنون

• حداکثر توان مصرفی این لامپ ها 35 وات بوده و فشار موجود بر سیستم برق خودرو را کاهش میدهند. هزینه عملیاتی این لامپ ها پایین است.

• طراحی دقیق به منظور کاهش آزاردهندگی و کورکنندگی لامپ در حداکثر شدت روشنایی. رانندگی با این لامپ ها بسیار راحت و ایمن میباشد .

• دمای رنگ این لامپ ها در مقایسه با لامپ های هالوژنی به روشنایی روز نزدیکتر بوده و رنگشان برای چشمها نیز بسیار راحت تر و ملایم تر است. رانندگی با این لامپ ها در تاریکی بسیار راحت است.

• روشنایی و شدت نور بالا. رانندگی با این لامپ ها بسیار راحت و امن میباشد .

• این لامپ ها رشته ندارند و به همین دلیل در برابر ضربه و لرزش بسیار مقاوم هستند؛ در نتیجه احتمال خرابی ناگهانی آنها نیز کمتر است. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

• طول عمر بالا تا حدود 3000 ساعت. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

لامپ های رتروفیت LED

• تا 80 %صرفه جویی در مصرف انرژی در مقایسه با لامپ های معمولی. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

• طول عمر بالا تا حدود 5000 ساعت. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

• مقاوم در برابر ضربه و لرزش؛ عملکرد مطمئن و کاهش احتمال خرابی ناگهانی. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

• دمای رنگ لامپ های رتروفیت LED بین 4000 تا 6000 درجه کلوین بوده و رنگشان برای چشمها بسیار راحت و ملایم است. رانندگی با اینلامپ ها در تاریکی بسیار راحت است.

• این لامپ ها به هیت سینک های مسی مجهز هستند که از گرم شدن بیش از حد و خرابی زودرس لامپ  جلوگیری میکنند. این لامپ ها هزینه عملیاتی پایینی دارند.

• به محض نصب آماده استفاده هستند. تعویض آنها بسیار سریع و آسان است.

• طیف گستردهای از رنگ های متنوع. رنگ این لامپ ها را میتوان بسته به سلیقه مشتری شخصی سازی نمود.

برای خرید قطعات برقی ولوو اینجا کلیک کنید 

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    لطفا بیشتر از این مطالب بزارید
  • کاربر میهمان 1400/06/13
    اطلاعاتتون واقعا مفید و بدرد بخوره