موتور های D16/D13/D11

نسل جدید از موتورهای شرکت ولوو، یک گام بزرگ رو به جلو از نظر بازدهی مصرف سوخت، سازگاری با آلایندگی ها و آسایش راننده هستند. علاوه بر این، در این موتورها از همان فناوری های اثبات شده ی ولوو استفاده شده که برای سالیان سال امتحان صنعتی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته اند. نسل جدید موتورهای ولوو، از لحاظ طراحی، عملکرد و سهولت تعمیرات تا 94 شبیه همدیگر هستند. با اضافه شدن سیستم پیشرفته ی SCR (کاهش کاتالیزوری انتخابی)، نیرومحرکه تولیدی و عملکرد مطلوب در حد قبل حفظ شده، و هیچ نیازی به احیای اکتیو ذرات آلاینده نیست.

واقعیت : موتورهای ولوو که منطبق با استاندارد EPA-2010 و استانداردهای بعدی طراحی شده اند، از نظر مصرف سوخت بهترین موتور دیزل با حجم کار سنگین موجود در بازار هستند. این موتورها آماده ی نصب سیستم خلاقانه گیربکس I-shift و ترمز موتوری i-VEB هستند. علاوه بر این، هزینه های بهره برداری از کامیون ها را به پایین ترین حد ممکن می رسانند. شما از برترین تولیدکننده موتورهای دیزل با حجم کار سنگین نیز دقیقاً همین انتظار را دارید.

ولوو D16

نیرومحرکه‌ی اضافه برای بارهای بزرگ و جاده‌هایی با شیب تند

موتور D16 با سطح اطمینان پذیری بسیار بالا قادر به تولید نیرومحرکه لازم و افزایش اسب بخار و گشتاور است و راننده می‌تواند به راحتی بارهای بزرگ را حمل کند. این توانایی حتی برای جاده‌هایی با شیب تند هم برقرار است. در این موتور از فناوری پیشرفته‌ای استفاده شده که هزینه‌های روغن، سوخت و تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد. نیرومحرکه در سه سطح 500 الی 550 اسب بخار در دسترس هستند.

برای دسترسی به تجربه عالی از رانندگی، حداکثر گشتاور 1850 پوند-فوت تولید می‌شود. علاوه بر این موتور به قابلیت توربو با پارامترهای هندسی متغیر مجهز است و ضمن حداکثرسازی صرفه جویی در سوخت، قدرت واکنش موتور به شرایط نیز به بالاترین حد ممکن می‌رسد. به بیانی دیگر، این موتور گزینه‌ای عالی برای باربری مداوم و حمل و نقل محموله‌های سنگین است.

ولوو D13

نیرومحرکه و بازدهی مناسب برای هر عملیاتی

این موتور مصرف سوخت خوبی دارد، قدرتمند است و وزن کمی دارد. ما در حال معرفی موتور ولوو D13 هستیم. این موتور با هدف سازگاری با قوانین فعلی و آتی EPA طراحی شده است، و در عین حال اطمینان پذیری حمل و نقل را بهبود داده و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد. این موتور در 12 سطح نیرومحرکه، از 375 تا 500 اسب بخار موجود است و هر کدام از این موتورها عملکرد عالی را فراهم می‌سازند.

حتی در ضعیف‌ترین حالت نیز گشتاور فوق العاده مناسبی تولید می‌شود. قابلیت توربو با پارامترهای هندسی متغیر، مزیت واکنش دهی به شرایط رانندگی را برای موتور به ارمغان می‌آورد. ضمناً مصرف سوخت نیز بهینه سازی می‌شود. این موتور گزینه‌ای عالی برای حمل و نقل دائمی، کاربردهای منطقه‌ای و فنی است.

ولوو D11

موتوری با وزن کم و مناسب استفاده طولانی

موتور ولوو D11، بهترین موتور از لحاظ کم وزن بودن و توانایی استفاده طولانی مدت است. این موتور با هدف تأمین اطمینان کاری و کاهش هزینه‌ها طراحی شده است.عملکرد موتور عالی است و در عین حال وزن زیادی ندارد. این موتور در 6 سطح نیرومحرکه از 325 تا 405 اسب بخار موجود است. گشتاور آن در پایین‌ترین دور موتور عالی است و تجربه رانندگی را ارتقا می‌دهد. موتور توربو با پارامترهای هندسی متغیر، واکنش پذیری موتور به شرایط مختلف و مصرف حداقلی سوخت را تضمین می‌کند. موتور D11 شریک تجاری خوبی برای عملیات منطقه‌ای و شهری محسوب می‌شود.

ویژگی‌هایی که منجر به ارتقای عملکرد، بازدهی و طول عمر موتور می‌شوند

پمپ آب

  • وظیفه‌ی پمپ آب ایجاد جریان قوی آب در سیستم خنک کننده است، بگونه ای که تلفات اضافه در پایین‌ترین حد ممکن قرار می‌گیرند.

فیلتر سوخت

  • فیلتر سوخت با قطر 5 میکرونی، کوچک‌ترین ناخالصی‌ها را حذف می‌کند. بدین ترتیب سوخت تمیز به موتور انتقال یافته و طول عمر انژکتور افزایش می‌یابد. فیلتر اصلی دارای تجزیه کننده آب داخلی است که از مسیر جداگانه‌ای از محفظه خارج می‌شود.

منیفولد اگزوز

  • منیفولد اگزوز از سه بخش تشکیل شده و دودهای ناشی از احتراق با فشار و دمای بالا را به سمت سیستم خروج دود از اگزوز (EGR) هدایت می‌کند.

دمپر میل لنگ

  • دمپری که پُشت میل لنگ نصب شده ، ارتعاشات پیچشی را کاهش می‌دهد. در موتورهای D11 و D13،  سیستم کاهش نیرومحرکه عقبی (PTO) به سیستم دنده عقب متصل شده و یک پمپ هیدرولیک یا میل لنگ را حرکت می‌کند. حالت عملکرد همزمان، امکان کار مستقل از کلاچ انتقال دنده را فراهم می‌سازد.

سیستم نیرومحرکه از عقب

  • موتورهای مدرن کامیون‌های ولوو ، میل لنگ و سایر قطعات را از محور عقب ماشین راه اندازی می‌کنند. بدین ترتیب ارتعاشات پیچشی (ناشی از میل لنگ، سیستم تزریق انژکتوری پُرفشار) جمع آوری شده و مستقیماً به فلایویل منتقل می‌شوند. عملکرد موتور روان‌تر می‌شود و طول عمر قطعات افزایش می‌یابد.

دمپر ارتعاشات پیچشی

  • دمپر ارتعاشات پیچشی میل لنگ، با کاهش چرخش‌های غیرضروری میل لنگ، حرکت رفت و برگشتی پیستون‌های موتور را تسهیل می‌کند.همچنین با کاهش سرعت چرخ دنده‌ها، نویز نیز کاهش می‌یابد. شرایط ایجاد شده  آسایش راننده را افزایش می‌دهند و طول عمر قطعات موتور نیز افزایش می‌یابد.

سیستم تخلیه دودهای زائد موتور

  • یک سیستم تخلیه متصل به میل لنگ و از نوع دورانی، دودهای زائد تولید شده در حرکت میل لنگ را فیلتر و پاکسازی می‌کند. بدین ترتیب نیاز به تعمیرات دوره‌ای برطرف می‌شود.

 شعاع دندانه‌های فلایویل

  • شعاع بزرگ دندانه‌های فلایویل که برای تثبیت مکان میل لنگ بکار می‌رود ؛ کنترل بر انژکتور سوخت و بازدهی عملکرد را بهبود می‌دهد. علاوه بر این اطلاعات ثبت شده توسط سنسورها دقت بالاتری خواهند داشت.

 حداکثرسازی بازدهی سوخت بوسیله سیستم دقیق کنترل دودهای خنک شده‌ی اگزوز

در مدل‌های ساخته شده از سال 2010 به بعد، استفاده هوشمندانه از سیستم اگزوز (EGR) در کنار سیستم SCR، برای حداکثرسازی بازدهی مصرف سوخت ضروری است. سیستم دقیق کنترل دودهای خنک شده‌ی اگزوز، عملکرد EGR نسبت به موتور خودرو را به بهترین سطح ممکن ارتقا می‌دهد. در عین حال مصرف سوخت و هزینه‌های عملیاتی نیز کاهش می‌یابند.

محفظه‌ی ترکیب

  • دودهای خنک شده‌ی اگزوز و هوای سیستم خنک کننده‌ی هوای ورودی (CAC) کاملاً با یکدیگر ترکیب می‌شوند وسپس به ورودی منیفولد منتقل می‌شوند.

خنک کننده‌ی دود اگزوز

  • سیستم خنک کننده دور اگزوز که از دو محفظه از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده است، دودهای ناشی از احتراق را به خوبی خنک می‌کند. دمای این دودها ممکن است به 932 فارنهایت (500 درجه سلسیوس هم برسد).

 جریان هوا

  • دریچه‌های هوای ورودی و خروجی، جریان هوای حداکثری را تأمین می‌کنند. این جریان هوا شرایطی را بوجود آورده تا تنفس، عملکرد موتور و مصرف سوخت در بهترین حد ممکن قرار بگیرند.

 سنسور جریان دلتا- P

  • سنسور جریان دلتا- P بخشی از سیستم دقیق کنترل جریان دود اگزوز است. این سنسور سیگنالی را به سیستم مدیریت موتور VECTRO (EMS) ارسال می‌کند. با ارسال این سیگنال، فشار داخلی سیستم توربوشارژ با نرخ جریان دریچه EGR ترکیب می‌شود. بدین ترتیب مقدار دقیقی از EGR تعریف شده تا عملکرد کم مصرف در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد.

 انژکتور

  • سیستم انژکتور در مرکز موتور قرار گرفته و با فشار تزریق بسیار بالا (در حد 35 هزار psi) عمل می‌کند. در چنین فشاری عملیات تزریق، پودرکردن سوخت و احتراق به بهترین نحو ممکن انجام می‌شوند. انژکتور سوخت مجهز به دو شیر برقی ، بوسیله سیستم کنترل موتور تنظیم می‌شود. این سیستم می‌تواند برای شرایط مختلف کاری، انعطاف پذیری را به ارمغان بیاورد. کاهش دمای سوخت و کاهش تولید گازهای آلاینده NOx از دیگر مزایای این سیستم هستند.

سیستم SCR پیشرفته‌ی ولوو : فناوری حاکم بر موتورهای عاری از فیلترهای احیاکننده

در نسل جدید از موتورهای ولوو از سیستم SCR (کاهش کاتالیزوری انتخابی) ، برای حل مشکل انتشار آلاینده‌های NOx و ذرات معلق استفاده شده است. رویکرد منحصر به فرد موتورهای ولوو منجر به ترکیب سیستم انتقال دودهای اگزوز (EGR) با فیلتر ذرات دیزل (DPF) و مبدل کاتالیزوری می‌شود و راه حل قابل اطمینانی را فراهم می‌سازد. سیستم پیشنهادی در میزان سوخت مصرفی، زمان و سایر هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

سیستم SCR ولوو

سیستم پیشنهادی SCR ، به عنوان یک راه حل تکمیلی مطرح است. این سیستم به موتورهای ولوو این قدرت را می‌دهد تا عملکرد بزرگراهی خود را به بهترین حد ممکن ارتقا دهند. ما با استفاده از غلظت NOx موجود در دود اگزوز سیستمی را طراحی می‌کنیم که در شرایط عادی رانندگی، نیازی به هیچگونه احیای فعال ندارد. این سیستم منجر به برطرف شدن نگرانی رانندگان راجع به احیای آلاینده‌های موتور می‌شود، و در عین حال در مقایسه با سایر سیستم‌های مورد تأیید EPA، بازدهی مصرف سوخت را ارتقا می‌دهد.

1- شرکت ولوو نسبت به معرفی یک موتور با بازدهی بسیار بالا اقدام نموده است. بازدهی مصرف سوخت در حد عالی می‌باشد، و میزان انتشار ذرات آلاینده نیز در حد پایینی قرار دارد.

2- در سیستم SCR که برای حذف آلاینده‌های NOx طراحی شده است، سیال دیزلی اگزوز (DEF) را در نقطه‌ای بعد از سیستم DPF قرار می‌دهد.

3- دودهای اگزوز ترکیب شده با DEF وارد مبدل کاتالیزوری می‌شوند. در این سیستم آلاینده‌های NOx به گاز نیتروژن بی ضرر و بخار آب تبدیل می‌شود.

فیلتر ذرات دیزل فشرده (DPF)

  • در موتورهای ولوو یک فیلتر ذرات دیزل فشرده (DPF) قرار گرفته که دوده را از سایر گازهای در حال تخلیه تفکیک می‌کند. تمامی گازهای خارج شده از فیلتر DPF با استانداردهای هوای پاک (EPA، 2010) ، و عدم وجود ذرات معلق سازگاری دارند یا حتی از لحاظ کیفیت در حد مطلوب‌تری قرار می‌گیرند.

طراحی فیلتر بگونه ای است که روی قاب موتور نصب شده و در کوتاه‌ترین فاصله نسبت به سیستم توربوشارژ قرار می‌گیرد. این سیستم به کمک احیای پسیو، مصرف سوخت را به بهترین نحو ممکن بهینه سازی می‌کند. نگهداری از DPF آسان است و به هیچگونه اتصالی نیاز ندارد.

لایه‌ی سرامیکی

  • سیستم DPF از یک لایه‌ی سرامیکی استفاده می‌کند.دودهای احتراق وارد شده به فیلتر از یک دیواره متخلخل سرامیکی عبور کرده و از سمت دیگر خارج می‌شوند. دوده و ذرات معلق داخل فیلتر انباشته می‌شوند.  فرایند احیای پسیو منجر به حذف دوده شده و ذرات باقیمانده غلظت (وزن) بسیار کمی دارند. بدین ترتیب نگهداری و تعمیرات در بازه‌های طولانی‌تری انجام می‌شود.

انژکتور هفتم

  • اگر در برخی موارد خاص نیاز به احیای اکتیو باشد (بخاطر فشار زیاد به ماشین در رانندگی‌های غیرمتداول)، آنگاه از انژکتور هفتم با سیستم خنک کننده آبی، برای اضافه کردن سوختی اندک استفاده می‌شود. این سوخت بصورت پودری وارد DPF می‌شود و روی کاتالیزور را پوشش داده و واکنشی را بوجود می‌آورد. بدین ترتیب گرمای لازم برای احیا تأمین می‌شود.

سیستم فن

  • فن 32 اینچی دارای 11 تیغه است و عملکرد بهینه‌ای را به ارمغان می‌آورد. ما سیستم جدید راه اندازی فن مجهز به کنترل الکترونیکی و با ثبات بالا را طراحی نموده‌ایم. فن ماشین فقط تا حد مورد نیاز روشن می‌شود و در مواقع غیرضروری خاموش شده تا تلفات اضافی کاهش یابند. بزرگ‌تر بودن قطر فن و محفظه جریان هوای ورودی را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب زمان فعال بودن فن کاهش یافته و در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود.

ویژگی‌های نوآورانه در موتورهای ولوو و دستیابی به عملکرد خارق العاده

نسل جدید موتورهای نصب شده روی محصولات ولوو، شامل موتورهای D11,D13,D16، تاریخچه‌ای از عملکرد تحسین برانگیز را بوجود آورده‌اند. نوآوری‌های مختلف در بخش‌های پیشرانه، کاهش وزن، ارتقای بازدهی بوجود آمده‌اند. آن‌ها میزان نیرومحرکه‌ی تولید شده را ارتقا دادند، و پایداری عملیاتی موتور نیز به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرد. شرکت ولوو از سال 1937 بصورت مستمر دنبال بهینه سازی موتورهای دیزلی بود. به همین دلیل موتورهای تولید شرکت در حال حاضر تا این اندازه عملکرد با کیفیتی را بجا می‌گذارند.

روکش سوپاپ‌های موتور

  • روکش دریچه از جنس کامپوزیت است و مزایایی همچون کاهش وزن و خنثی سازی نویز را به ارمغان می‌آورد.

ترمز مخصوص موتورهای ولوو

  • هر سیلندر شامل 4 سوپاپ است. سیستم انژکتور سوخت را با فشار بسیار بالایی وارد موتور می‌کند. یک میل لنگ با قطر زیاد که در بالای موتور نصب شده نیز نیروی چرخشی مورد نیاز را تأمین می‌کند. ترمز موتوری ولوو ضمن تأمین سرعت‌های بالا، در بین سیستم‌های مشابه بهترین عملکرد را بجا می‌گذارد.

ترموستات

  • ترموستات و محفظه آن بصورت یک واحد یکپارچه طراحی شده‌اند. قابلیت کار با جریان کامل؛ بدلیل کاهش محدودیت‌های جریانی، امکان ارتقای عملکرد موتور را فراهم می‌سازد.

پیستون

  • پیستون از طراحی یکپارچه و تک ترموستاته، با سیستم خنک کنندگی روغن برخوردار است و مقاومت مکانیکی‌اش در بالاترین حد ممکن قرار دارد. طراحی رینگ بالای پیستون از جنس فولاد در هم تنیده است و درزگیری بهتری بین پیستون و دیواره‌ی سیلندر بوجود می‌آورد. بدین ترتیب احتراق تمیزتر می‌شود و مصرف روغن کاهش می‌یابد. رینگ انتهای پیستون از جنس فولاد است و نشت روغن را به حداقل می‌رساند. بدین ترتیب هماهنگی با دیواره‌ی سیلندر در حد مطلوب‌تری قرار می‌گیرد. غلاف فلزی داخل سیلندر ، در هنگام حرکت پیستون دیواره را خنک می‌کند. بدین ترتیب طول عمر مفید موتور افزایش می‌یابد.

اتصالات موتور

  • موتور از یک نقطه در جلو و دو نقطه در عقب به بدنه‌ی ماشین متصل می‌شود. با این راهکار، استرس مخرب تنش‌های ناشی از نوسان بدنه حذف می‌شود.

مسیر تخلیه

  • یک مسیر تخلیه مغناطیسی به همراه صافی روغن با قابلیت جمع آوری روغن، مکمل فرایند فیلتر روغن هستند. برای فیلتر کردن از سه فیلتر روغن جداگانه استفاده شده که طول عمر موتور را افزایش می‌دهند.

کمپرسور هوا

  • کمپرسور هوا شامل 2 سیلندر با شماره قطعه 31.8 CFM عملکرد یکنواختی را به ارمغان می‌آورد. ضمناً برای کاربردهای پُرفشار، ظرفیت هوای اضافه فراهم می‌شود.

سیستم مدیریت موتور (EMS)

  • سیستم EMS از سیگنال‌های دمای هوای ورودی و سنسورهای تقویت توربو برای بهینه سازی احتراق سوخت و کاهش تولید آلاینده‌های ناخواسته استفاده می‌کند.

سیستم استارت با قابلیت کاهش دهنده

  • سیستم استارت با قابلیت کاهش دهنده، وزنی در حد نصف وزن استارت غیرکاهشی دارد. ابعاد آن کوچکتر هستند، و در عین حال قابلیت اطمینان و طول عمر مفید آن در حد بالاتری قرار می‌گیرند.

فیلترهای روغن

  • فیلترهای روغن محصولات ولوو دارای دو حالت جریان کامل و جریان جانبی هستند و تعادل صحیحی بین نرخ جریان و ابعاد برقرار می‌کنند. بدین ترتیب تضمین شده که جریان روغن، کُل فضای فیلتر را اشباع می‌کند و روغن فیلتر شده بین زمان‌های مراجعه به تعمیرگاه کاملاً تمیز باشد.

فیلتر خنک کننده

  • سیستم تعدیل کننده دمای فیلتر خنک کننده ناخالصی‌ها را حذف کرده و طول عمر خنک کننده را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب از موتور در برابر کاویتاسیون و خوردگی درونی حفاظت می‌شود.

سیستم توربوشارژ

  • سیستم توربوشارژ بصورت یک سیستم واحد با پارامترهای هندسی متغیر عمل می‌کند و جریان هوای ورودی را جابه جا می‌کند. فشار معکوس این سیستم در حد مناسبی تنظیم شده تا خروج دودها از اگزوز به بهترین نحو ممکن انجام شود. نازل لغزشی فقط از یک بخش متحرک ساخته شده که داخل جریان هوای داغ قرار می‌گیرد.

سیستم مدیریت موتور

  • سیستم مدیریت موتور (EMS) در سمت سرد موتور مستقر شده و اتصالات مربوطه امکان قفل مثبت/ جداسازی سریع را فراهم می‌سازند. سوخت از مجاورت EMS عبور می‌کند تا نسبت به خنک سازی آن اقدام شود. سیستم‌های پردازشگر و بهینه سازی هوشمند موتور ولوو، به ارتقای عملکرد و کاهش مصرف در مقایسه با موتورهای سری 07 کمک می‌کنند.

سیستم تنظیم کشش تسمه

  • سیستم تنظیم کشش تسمه، کشیدگی لازم را بصورت خودکار روی تسمه مارپیچی اعمال می‌کند. طول عمر مفید تسمه افزایش یافته و از فرسودگی آن جلوگیری می‌شود. صوت کشیدن تسمه قطع می‌شود و زمان تعمیر و جایگزینی تسمه بهینه سازی می‌شوند. در مجموع هزینه‌های خودرو تا حد امکان کاهش می‌یابند. دینام و کمپرسور هواساز روی سطوح جداگانه‌ای نصب شده تا جایگزینی آن‌ها ساده‌تر انجام شود. بدین ترتیب زمان مفید استفاده از کامیون افزایش می‌یابد.

 با استفاده از گیربکس I-shift، شما همواره در زمان مناسب، در دنده‌ی مناسب قرار می‌گیرید

گیربکس i-shift ولوو یک سیستم گیربکس دستی خودکار 2 پداله و 12 سرعته است که آسایش راننده را حداکثر می‌کند، و در عین حال مصرف سوخت و بار قابل حمل بهینه سازی می‌شوند. این گیربکس بخوبی با تمام موتورهای ولوو سازگاری دارد. تعویض دنده از طریق سیستم برقی هوشمند انجام می‌شود، لذا نیازی به استفاده از پدال کلاچ نیست.

سیستم i-shift ، وضعیت جاده، سرعت ، شتاب، گشتاور مورد نیاز، وزن و مقاومت هوا را دائماً اندازه گیری می‌کند. هدف این است که ماشین در دنده صحیح حرکت کند و راننده همچون یک متخصص مصرف سوخت را بهینه سازی کند. بدین ترتیب فشار کمتری به سیستم‌های کامیون وارد می‌شود و طول عمر بیشتر و نگهداری کمتر مورد نیاز خواهند بود.

ویژگی‌های کلیدی :

  • سنسور وضعیت جاده
  • حالت واکنش سریع برای تولید سریع نیرومحرکه و حداکثرسازی شتاب
  • حالت عملکردی متناسب با سازگاری حداکثری
  • حالت برنامه ریزی ترمز برای قوی‌ترین عملکرد ترمز

دریچه هدایت دودهای اگزوز (EGR)

دریچه EGR نقش حیاتی در عملکرد بهینه موتور و کم مصرف بودن دارد. این سیستم بخشی از دودهای اگزوز را به خنک کننده، و از آنجا به موتور ارسال می‌کند. این سیستم درصد اکسیژن ورودی را کاهش می‌دهد و به تبع مقدار NOx تولید شده نیز کاهش می‌یابد.

دریچه EGR اختصاصی کامیون‌های ولوو، بوسیله ی دو مسیر به منیفولد اگزوز وصل می‌شود. فشار دو مسیر در دو طرف پیستون همدیگر را خنثی می‌کنند بنابراین برای بازگشایی دریچه به نیروی خیلی ناچیزی نیاز است.

علاوه بر این از یک پیستون هیدرولیک قدرتمند استفاده شده که انرژی‌اش از سیستم کنترل فشار روغن تأمین شده و بدین ترتیب دریچه باز و بسته می‌شود. دریچه طراحی شده دارای حداقل چسبندگی است و علیرغم دمای حداکثری، خنک سازی آن در حد قابل ملاحظه‌ای قرار دارد. EGR بدرستی توسط دریچه فعال می‌شود، در نتیجه انتشار آلاینده‌ها کاهش یافته و عملکرد بهینه سازی می‌شود.

سیستم قطع نیرومحرکه عقبی منجر به تولید نیرومحرکه در هنگام حرکت می‌شود

سیستم نیرومحرکه نصب شده روی محور عقب کامیون‌های ولوو، انجام عملیات گوناگون با کامیون را تسهیل می‌کند. در طراحی جدید از تعداد قطعات متحرک کاسته شده و اطمینان پذیری عملکرد سیستم در حد مطلوبی قرار گرفته است.

  • طراحی مستقل از کلاچ شامل محفظه یاتاقانی است که در سمت راست و عقب چرخ دنده‌های موتور قرار گرفته است.
  • بدلیل اینکه نیرومحرکه مستقیماً از موتور دریافت می‌شود، می‌توان PTO را در حالت سکون یا حرکت، فعال یا غیرفعال کرد.

کاربردهای PTO به شرح زیر هستند :

  • کامیون‌های تخلیه کننده
  • کامیون‌های مجهز به جرثقیل
  • همزن سیمان
  • کامیون‌های یخچال دار
  • کامیون حمل کانتینر / انتقال بار
  • کامیون جمع آوری زباله
  • کامیون‌های شن پاش/ برف روب

  • حالت‌های خروجی شامل اتصال فلانژ SAE1400 و اتصال مستقیم پمپ از نوع DIN5462 هستند.

سیستم‌های تولید نیرومحرکه ولوو و محیط زیست

شرکت ولوو در بحث حفاظت از محیط زیست، یکی از شرکت‌های پیشگام محسوب می‌شود. موتورهای شرکت ولوو با فناوری‌های اختصاصی خود، و برآورده سازی مقررات آتی EPA یا فراتررفتن از آن‌ها ، پیشگام این صنعت هستند. در موتورهای ساخت ولوو از سیستم‌های پیشرفته EGR,DPF,SCR استفاده شده و در عین حال با سوخت گازوئیل با گوگرد بسیار کم سازگاری دارند. شرکت دنبال تأمین اهداف EPA (2010) است، اما متعهد شده‌ایم که در هنگام حل مساله نه تنها تمام ملاحظات آلایندگی را رعایت کنیم، بلکه زندگی بهتر و سالمتری را برای تمامی فعالان جاده‌ای به ارمغان بیاوریم.

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها
  • کاربر میهمان 1401/05/25
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1401/05/25
    بسیار عالی
  • کاربر میهمان 1401/02/18
    بسیار عالی