کابین FH16SLP

اتاقک راننده تریلی مدل FH16SLP یک کابین خواب است که برای حمل و نقل محلی و استانی و غیره که در آن راننده ممکن است نیاز به محلی برای اقامت داشته باشد، ساخته شده است.

این کابین بسیار راحت و ایده آل برای رانندگی بوده، دارای صندلی­های آناتومیک، سر و صدای کم، سیستم کنترل تهویه با ظرفیت بالاو سطح ایمنی مطابق با استاندارد جهانی است. ارتفاع داخلی کابین 171 سانتی متر است (162 سانتی متر بر روی پوشش محفظه موتور).

کابین خواب مدل FH16SLP با سطوحی صاف و گوشه­ های گرد در جلو به صورت آیرودینامیکی طراحی شده است. شیشه جلوی اتاقک به بدنه متصل شده است که به معنای سر و صدای کمتر و حفاظت بهتر در تصادفات است.پنجره سقفی (سان روف)، یا دریچه سقف، نه تنها برای تهویه مناسب است، بلکه راه فرار نیز هست. سیستم­های جریان هوای اختیاری و دامنه شاسی پایین ترازسیستم مقاومت هوا همچنان در کابین قرار داده شده است.

داخل کابین با تمرکز بر روی راننده طراحی شده است. پانل هدایت دستگاه دورنمای خوبی را ارائه داده و برای اطمینان از حصول اطلاعات مناسب توسط راننده در هر وضعیتی، طراحی شده است. کابین، فضای داخلی مدرنی دارد که متریال­های آن با دوام و دردسترس هستند و فضایی با ظرفیت بالا را ارائه می­دهد. تلاشهای بسیاری در انتخاب متریال­های کاربردی برای به حداقل رساندن انتشار گازها به داخل از طریق اتصالات و کاهش خطر ایجاد آلرژی انجام شده است.

راننده دید بسیار خوبی از طریق شیشه جلو بزرگ، آینه­ های بزرگ عقب و آینه های دید نزدیک برای جلو و سمت شاگرد، دارد. پانل هدایت پایین­ تر از شیشه جلو قرار داشته و بنابراین وضعیت دید را بهبود می­ بخشد. چراغهای جلوی اصلی نوری متمرکز و وسیع را ارائه می ­دهند، چراغهای BI-XENON و چراغ­های متحرک دینامیکی و چراغ­های گوشه­ ای استاتیکی به عنوان گزینه­ های دردسترس ارائه می­ شوند.

کابین تست تصادف شده است و استفاده از متریال­هایی با جذب انرژی بالا در طراحی آن موجب جلوگیری در ایجاد جراحات می­گردد. بخش­هایی از کابین از ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده ­اند که محافظ خوبی در برابر خوردگی است.

ویژگی ها و مزایا

  • کابین ایمن که به صورت کامل از راننده محافظت می­کند.
  • محیطی راحت برای رانندگی با طراحی ارگونومیک به همراه کنترل گرهای منسجم و آسان برای استفاده.
  • طراحی آیرودینامیک قسمت بیرونی کابین به کاهش مصرف سوخت خوب و افزایش سودآوری کمک می­کند.
  • ورودی راحت با پله های نورانی و ضد لغزش.
  • فضای داخلی بسیار جا دار با سیستم تهویه پیشرفته.
  • صندلی راننده با دامنه تنظیم گسترده.
  • زاویه باز شدن درب گسترده و امکان کج کردن فرمان در هنگام ورود به کابین.
  • محلی راحت برای خواب یک نفر.

پانل هدایت مدرن ارگونومی عالی را ارائه می­ دهد.

کل کابین ضد خوردگی (زنگ زدگی) است و روکش بااستفاده از روشی که بالاترین سطح کیفی و حداکثر عمر مفید را فراهم می­  کند، اجرا شده است.

در زیر سپر جلو یک سیستم یکپارچه حفاظتی قوی  (FUPs) ساخته شده از آلومینیوم برای جلوگیری از  آسیب به وسیله نقلیه در تصادفات از روبرو، قرار دارد.

سرویس­ هایی که نیاز به توجه و مراقبت راننده دارند، در پشت دریچه جلویی، به راحتی قابل دسترسی هستند. به منظور تعمیرآسان، سپر به سه بخش تقسیم شده و به صورت پلاستیکی یا فولاد موجود است.

سرویس و تعمیر قطعات در محفظه موتور به لطف اینکه زاویه شیب باز شدن کابین بیشتر از 70 درجه است ساده شده است.

تجهیزات دقیق

تجهیزات کابین طراحی ساده و منطقی با کنترل راحت و استفاده آسان دارند. اطلاعات راننده از طریق دو صفحه نمایش در پانل هدایت وسیله نقلیه در دسترس است که یکی از آنها در جلوراننده (ابزار اصلی از جمله DID، صفحه نمایش اطلاعات راننده) و یکی در سمت راست قرار دارد . SID نمایشگر اطلاعات ثانویه Dynafleet و سیستم صوتی به طور یکپارچه در وسیله قرار گرفته  ­اند.

واحد توزیع برق در وسط پانل ابزار همراه با انواع تجهیزات الکتریکی و فیوز در موقعیتی محافظت شده و با دسترسی آسان قرار گرفته است. کامیون یک واحد توزیع برق جداگانه برای تجهیزات مرتبط با بدنه دارد، که آن نیز در وسط پانل ابزار نصب شده است.

محل قرار گیری DIN و مخزن بالای شیشه جلو و زیر قسمت مخزن دو نفره.

فضای داخلی کاربردی با امکانات خوب در بخش انبار و مخزن

فضای بالای شیشه­ ی جلویی دارای دو مخزن  باز و یک مخزن دارای درب و شش درز DIN است که یکی از آنها برای سرعت‏ نگار استفاده می­ شود.  آفتابگیرها در بالای در شیشه جلو اتومبیل قرار گرفته­ اند.آفتابگیرها به صورت دستی یا الکتریکی کنترل می­  شوند.

یک نگه دارنده فنجان و فضایی برای اقلام کوچک و یک مخزن پنهان در نزدیکی کف در پانل ابزار ادغام شده است. محل خواب دارای چهار مخزن بزرگ برای مجلات و غیره می­باشد و در بالای درها دو مخزن کاربردی موجود می­باشد.زیر تخت، مخازن ذخیره سازی بزرگ مناسب برای یخچال و گاو صندوق وجود دارد (اختیاری).قسمت­های زیر تخت، بیرونی ترین قسمت از هر طرف، می تواند از هر سمت داخل و خارج قابل دسترسی باشد. تجهیزات ذخیره سازی اضافی به صورت اختیاری در دسترس هستند، برای مثال مخازن ذخیره سازی خنک کننده با دسترسی به هر قسمت کابین (اختیاری). مکانیسم بازشدن در درب قرار داده شده است کابین FH16SLP همچنین می­تواند مجهز به یک مخزن در دیواره عقبی گردد (RUSBAS).

فرمان قابل تنظیم برای رانندگی ایده آل

زاویه و ارتفاع ستون فرمان، و همچنین شیب فرمان، می تواند با یک پدال پایی به سمت چپ ستون فرمان تنظیم شود.محدوده تنظیم ارتفاع 90 میلی متر ومحدوده زاویه شیب ستون 28 درجه است. زاویه شیب فرمان 20 درجه است. فرمان با کیسه هوا یا بدون آن در دسترس است.فرمان FH16 از چرم گاو منحصر به فرد ساخته شده است. کنترل گرهای یکپارچه در فرمان، امکان کنترل کروز ایمن و راحت، عملیات تلفنی و رادیویی آسان و عملکرد آسان منوها نمایشگر اطلاعات راننده (DID) و نمایشگر ثانویه اطلاعات (SID) را فراهم می­کند.

استراحتگاه

محل خواب راحت و انعطاف پذیر

کابین را می­توان با یک تخت ثابت یا گهواره ­ای مجهز کرد و انتخاب سه تشک مختلف برای آن امکان پذیر است.وجود یک سنسور تشخیص دود در دیوار جانبی (سمت راننده) استاندارد است.

محیط کار دلپذیر با شرایطی راحت

سطح صدا در کابین بسیار پایین است. اطراف آینه فوق العاده باریک بوده و محدوده ­ی دید گسترده­ ای را با حداقل نقاط کور فراهم می­کنند. یک پانل کنترل برای آینه­ ها و پنجره­ های کناری در صفحه درب در سمت راننده قرار داده شده است.

سیستم تهویه به طور کامل در سیستم هوا رسانی کامیون قرار گرفته است.به این معنی که هوای گرم یا سرد به طور مساوی در کابین توزیع می شود.

امکان انتخاب سه سیستم مختلف تهویه وجود دارد:
- تهویه مطبوع با کنترل دستی.
- تهویه مطبوع با کنترل درجه حرارت اتوماتیک.
- تهویه مطبوع با کنترل درجه حرارت اتوماتیک و کنترل کیفیت هوا.
سیستم تهویه نیز می­تواند به طور کامل با سیستم بخاری و کولر کابین یکپارچه شود.

صندلی هایی با طراحی  ارگونومیک

صندلی­ها با تکیه­ گاه ­های جانبی کارآمد به صورت ارگونومیک طراحی شده­ اند و با مشخصات مختلف (تعلیق هوا،تهویه در صندلی، گرمایش و غیره) در دسترس هستند. روکش صندلی­ ها از  چرم با کیفیت بالا یا ترکیبی از چرم و منسوجات است، که منحصراً برای Volvo FH16 می­ باشد.صندلی با کمربند ایمنی یکپارچه نیز به عنوان یک گزینه در دسترس است.

ورودی پایین و راحت

ورودی کابین Volvo FH16SLP با سه پله ضد لغزش ساخته شده از آلومینیوم، در ارتفاع پایینی قرار دارد. تمام قدمگاه ­ها و زمین نزدیک به وسیله نقلیه روشن هستند. پله­ ها تا حدودی از داخل کابین  قابل مشاهده هستند تا خروج ایمن ­تر گردد. ریل های محکمی در هر دو طرف درب قرار دارند. برای ورود راحت ­تر، فرمان را می­توان به سمت جلو کج کرد.

ویژگی های استاندارد در کابین FH16

علاوه بر تجهیزات استاندارد کابین FH، کابین FH16 به تجهیزات زیر نیز مجهز است
stwm-le فرمان چرم
Grabhi-L  رویه دستگیره چرم داخلی
Aru-Lea دستگیره چرم
Armre BB  دسته­ های هر دو صندلی
FTAT TE2  دو ست کفپوش، از جنس منسوجات و لاستیکی
PAICS-C  رنگ آمیزی کامل سطح بیرونی و بهبود کیفیت تمیزی سطح

مشخصات 

اسم FH16SLP........................................................................................
مدل کامیون FH16.....................................................................................
نوع کابین ...................................................................................کابین خواب
ابعاد تخت، پایین تر (حداکثر) ......................................... 815 × 2000 × 160 mm
زاویه باز شدن درب ............................................................................75 درجه
ارتفاع کل با نمای پایینی ............................................................. 3350 میلی متر
شاسی................................................................................................متوسط
تایرها....................................................................................315\/70 R22. 5
سیستم تعلیق جلو.........................................................................FST PAR
انتصاب محور جلو................................................................................... پایین

برای خرید لوازم یدکی ولوو کلیک کنید

دیدگاه شما چیست؟